Afsluitdijk

  • Onderwerp starter adsafadjskhfl
  • Startdatum
A

adsafadjskhfl

Guest
Ik wil graag een rondje ijsselmeer doen. Ik dan uiteraard over de afsluitdijk en ik vroeg me af of er mensen hier ervaring mee hebben,
Behalve een gevulde tank, moet ik bijvoorbeeld veel rekening houden met zijwaartse wind? En hoe zit het met de muggenoverlast? Ik las een stukje over iemand die na X aantal km gewoon niks meer zag door zijn helm.
Tips zijn welkom!
 
De Afsluitdijk is een uitdaging op zich. Het beste kan je een uitgebreid overlevings pakket samenstellen waarmee je het minimaal drie dagen mee kunt uithouden. Verder zou ik de diverse autoriteiten waarschuwen dat je van plan bent deze gewaagde trip te gaan uitvoeren. Ook is het raadzaam een extra grote tank te monteren zodat het risico dat je zonder brandstof komt te staan tot een minimum beperkt wordt. Houdt er rekening mee dat je voor Friesland een geldig paspoort moet kunnen overleggen. Verder lopen er in Noord Holland bendes rond die argeloze avonturiers die over de dijk willen gaan beroven van alles wat los en vast zit. Ik zou me nog maar eens bedenken om zo'n avontuur aan te gaan.
 
Brood mee, extra water, wegenwachtpas, reserveband, noodrantsoenen, sateliet telefoon en informeer de ambassade. Het is wel 32km rechtdoor, levensgevaarlijk om onvoorbereid aan te beginnen!!!
 
is een redelijk gewone snelweg zonder veel beschutting en daar hebben we wel meer van in Nederland. die muggen hangen er maar op bepaalde momenten en dan meestal op beschutte plekken zoals tussen de bossades aan weerskanten van de oprit. en als ze er hangen is het wel slim op even achter je windscherm te duiken want als je zo'n wolk inrijd kan je heel snel alles aan de voorkant van de motor van een dikke laag voorzien. ik heb wel eens moeten stoppen omdat ik dacht dat mijn koplamp kapot was maar hij was gewoon niet meer zichtbaar. maar meestal als ik er overheen rijd heb ik nergens last van.
het is wel handig om een plastic zakje met een vochtig aanrechtdoekje mee te nemen voor het geval je door die wolken rijdt dan kan je de meest belangrijke plekken even schoon maken. niet gaan vegen met je hand zonder doekje want dan zie je meteen helemaal niks meer.
 
En koop eerst een Allroad, want je gaat op je tour verschillende soorten ondergrond tegenkomen.
 
Tips voor deze rit zijn niet zo eenvoudig te geven.

Probeer je wat scenes van onderstaande film voor de geest te halen.
mad max film - Google zoeken:

Je krijgt dan een beetje een idee wat je te wachten staat.


Zonder dollen: gewoon een spuitbus ROXASECT mee!
 
Rij nog niet zo heel lang dus vond het best een normale vraag voor een beginner -_-, maar bedankt voor de heerlijke sarcastische reacties allemaal :P
 
Toevallig net een mapje "Bucketlist" aangemaakt in Basecamp met de Transfăgărășan als begin maar ik denk dat ik die maar beter ver naar achteren kan schuiven en de Afsluitdijk bovenaan zet :X
 
Rij nog niet zo heel lang dus vond het best een normale vraag voor een beginner -_-, maar bedankt voor de heerlijke sarcastische reacties allemaal :P

Komt een beetje over alsof je bang bent voor koud water. Zogenaamde koudwatervrees als het ware.

Ik ben vorige week met onze dochter van 12 achterop over de dijk gereden. Ze vond het niet eng,..ondanks de wolkbreuk :X

Het valt wel mee *O*
 
Komt een beetje over alsof je bang bent voor koud water. Zogenaamde koudwatervrees als het ware.

Ik ben vorige week met onze dochter van 12 achterop over de dijk gereden. Ze vond het niet eng,..ondanks de wolkbreuk :X

Het valt wel mee *O*
maar met een wolkbreuk heb je ook geen muggenzwermen dus dan kan het nooit eng zijn.
 
Komt een beetje over alsof je bang bent voor koud water. Zogenaamde koudwatervrees als het ware.

Ik ben vorige week met onze dochter van 12 achterop over de dijk gereden. Ze vond het niet eng,..ondanks de wolkbreuk :X

Het valt wel mee *O*

Kwam die wolkbreuk uit haar ogen of uit de lucht ? 😁
 
Laatst nog gedaan om de Petfles te halen op schiermonnikoog. Supersaai 32km lang stuk. Veel plezier!
 
Laatst nog gedaan om de Petfles te halen op schiermonnikoog. Supersaai 32km lang stuk. Veel plezier!


Onzin, genoeg te zien. Neem wel water en een doek mee om je vizier schoon te maken, als je pech hebt steekt het de moord van de muggen. Is de brug naar Schiermonnikoog al klaar dan, dacht pas volgend jaar.
 
Laatst bewerkt:
De Afsluitdijk is een uitdaging op zich. Het beste kan je een uitgebreid overlevings pakket samenstellen waarmee je het minimaal drie dagen mee kunt uithouden. Verder zou ik de diverse autoriteiten waarschuwen dat je van plan bent deze gewaagde trip te gaan uitvoeren. Ook is het raadzaam een extra grote tank te monteren zodat het risico dat je zonder brandstof komt te staan tot een minimum beperkt wordt. Houdt er rekening mee dat je voor Friesland een geldig paspoort moet kunnen overleggen. Verder lopen er in Noord Holland bendes rond die argeloze avonturiers die over de dijk willen gaan beroven van alles wat los en vast zit. Ik zou me nog maar eens bedenken om zo'n avontuur aan te gaan.



_O- _O-

De Afsluitdijk is saai ik rij er regelmatig over net zo snel als mijn motor wil.
Hou je wel aan de snelheid bij de sluizen,daar willen ze nog wel eens controleren.Is het warm weer dan worden de rijbanen bewaterd,het is zout water dus thuisgekomen je motor afspuiten.
Muggen valt alles mee,een paar brillendoekjes erover en schoon.
Bij het monument even naar meneer Lely zwaaien!
 
Kom niet meer bij en het is niet eens vrijdag! _O- :')
Hopelijk trekt TS zich er zich niet teveel van aan.
 
Onzin, genoeg te zien. Neem wel water en een doek mee om je vizier schoon te maken, als je pech hebt steekt het de moord van de muggen. Is de brug naar Schiermonnikoog al klaar dan, dacht pas volgend jaar.

32km is natuurlijk die ontzettend saaie afsluitdijk. Schiermonnikoog heb ik zo bereikt:
YlodbtP.jpg
 
Laatst bewerkt:
_O- _O-

De Afsluitdijk is saai ik rij er regelmatig over net zo snel als mijn motor wil.
Hou je wel aan de snelheid bij de sluizen,daar willen ze nog wel eens controleren.Is het warm weer dan worden de rijbanen bewaterd,het is zout water dus thuisgekomen je motor afspuiten.
Muggen valt alles mee,een paar brillendoekjes erover en schoon.
Bij het monument even naar meneer Lely zwaaien!
Nou weleens? , zeg maar gerust om de dag tot iedere dag paar uurtjes :P
en ze staan op de taluds (zwarte vw golf of Audi )
Voor de rest ....aardig dijkje, vanavond heen en terug op racefiets van Frl-N.H-Frl (80km) en idd soms vliegjes zo ook vanavond maar niet heel erg. Na regen en dan warm benauwd weer wil de grasdijk ahw rookgordijnen laten zien en dan is het erggggg :( En o ja bij het 100km stuk thv het monument(Ir.Lely) vanaf holland op de vangrail een flitser ;(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan