Afsluiting Waaldijk Nijmegen ???

Pink

MF veteraan
17 mrt 2002
1.742
0
Soesterberg
Wat valt er nu in mijn postvakje?

[KNIPPERDEKNIP]


Eck en Wiel, 6 september 2004



PERSBERICHT


Stichting Meldpunt Wegafsluitingen


Afsluiting Waaldijk Nijmegen opnieuw ter discussie




De afsluiting van de Oosterhoutsedijk en de Bemmelsedijk langs de Waal bij Nijmegen staat nog steeds ter discussie. Op maandag 13 september vergadert de raadscommissie Stadsontwikkeling van de gemeente Nijmegen waarbij de brief van de Stichting Meldpunt Wegafsluitingen (SMW) zal worden besproken. Namens de SMW zal Joop de Jonge, secretaris van de SMW, een toelichting geven op de brief van de SMW van 16 februari 2004 en vragen van commissieleden beantwoorden. De vergadering is openbaar, belangstellenden kunnen plaatsnemen op de publieke tribune. Men kan zich melden bij het gemeentehuis, ingang Korte Nieuwstraat / Burchtstraat, en vragen naar de Burgerzaal.



De voorgenomen afsluiting is een gevolg van het besluit van de gemeenteraad van Nijmegen in 2003 om alle dijkwegen langs de Waal autovrij te maken. De gemeente wilde hier in het voorjaar van 2004 een begin mee maken door de Oosterhoutsedijk en de Bemmelsedijk af te sluiten voor gemotoriseerd verkeer. Dit plan heeft echter dermate veel tegenstand opgeroepen onder bewoners en belanghebbenden dat het voorlopig niet zal worden uitgevoerd. Meer dan 60 procent van de inspraak reacties sprak zich uit tegen de voorgestelde afsluitingen. Een voorstel om de afsluiting alleen in de weekenden te realiseren middels bebording wordt door de politie afgeraden omdat men onvoldoende capaciteit heeft om dit te handhaven.



De Stichting Meldpunt Wegafsluitingen (SMW), een samenwerkingsverband van auto- en motororganisaties, roept inwoners van Nijmegen op om de gemeente een halt toe te roepen in haar afsluitingsdrift. Er is namelijk geen enkele goede reden waarom deze (en andere) wegen moeten worden veranderd in een fietspad, want dat is wat de gemeente wil. Waarom mogen automobilisten en motorrijders niet meer over de dijk? Klachten over geluidsoverlast en snelheidsovertredingen van slechts enkele bewoners zijn voor de gemeente blijkbaar voldoende aanleiding om de dijk dan maar voor iedereen af te sluiten. Stel je voor dat elke weg in Nederland waarop wel eens te hard wordt gereden wordt afgesloten, er zouden weinig wegen overblijven. Het hele afsluitingsplan lijkt dan ook meer op het ten uitvoer willen brengen van de idealen van initiatiefnemer Groen Links dan op het werken aan verbetering van de verkeersveiligheid. Afsluiten als politiek stokpaardje.



De Stichting Meldpunt Wegafsluitingen (SMW) wordt ondersteund door de stichting Pro Auto en het LOOT (Landelijk Overleg Orgaan Toerclubs). Pro Auto is een belangen organisatie voor automobilisten, het LOOT vertegenwoordigt meer dan 200 Nederlandse motortoerclubs. De SMW probeert afsluiting van wegen voor gemotoriseerd verkeer te voorkomen door samen met wegbeheerders te zoeken naar andere oplossingen.



Voor meer informatie: http://www.meldpuntwegafsluitingen.nl (www.meldpuntwegafsluitingen.nl) of tel. 0344-694852

[PLAKKERDEPLAK]
 
Holy hell! Valt niet te hopen dat die afsluiting doorgaat.
Altijd leuk toeren langs de Waal............
 
ach nijmegen doet wat ze zelf willen...

kijk maar naar de politie van Gelderland-Zuid.. wereld beroemd, of moet ik zeggen berucht. meest ACHTERLIJKE was nog wel 2 cowboys die op hun mountainbike een andere mountainbike bekeurden voor onjuiste verlichting... en wat denk je dat de politie-bikers hadden ? juist.. KNIPPERENDE verlichting... nu is het lang geleden dat ik met het CBR te maken heb gehad maar ik mee me nog te herinneren dat FIETSverlichting van 1 kleur en constante lichtsterkte moet zijn.

en dan heb ik het nog niet eens gehad over de achterlijk CHIPKNIP-only in de parkeermeters. keej, het licht (geloof ik) nog steeds bij de hoge raad maar alleen het idee al dat een of andere randdebiel het voor elkaar krijgt om de hele middenstand half failliet te krijgen door invoering van chip-betalen en het niet mogelijk maken om met CASH te betalen is mij al een raadsel.

dus als zo'n politici-lullo zegt "we gaan de weg afsluiten"... dan vrees ik dat ze de weg gaan afsluiten.
 
[niet politiek-correct modus]
Groen links en Nijmeegse gemeenteraad: :r
[/niet politiek-correct modus]

Ik hoop echt dat de SMW voldoende mensen weet te overtuigen die wegafsluiting niet door te laten gaan. Het is toch in- en intriest dat zoiets kan gebeuren omdat één of andere zieke geest van een politicus zo'n waanidee in zijn kop haalt, terwijl de meerderheid van de échte belanghebbenden er tegen is. Het zou me niets verbazen als die kerel niet eens in de buurt van die weg woont en er zelden of nooit komt.
 
Laatst bewerkt:
Dit verrast mij niet... helaas. Ik rij er ook steeds minder vanwege al het verkeer daar O-) . + controles ;)

Maar als ze naast de auto's nou ook fietsers verbieden dan kunnen wij lekker :]





:+
 
Nijmegen is nu eenmaal eens links bolwerk.
Ze laten het verkeer liever een stuk omrijden, om een zeldzaam plantje te redden.
Dat noem ik nu milieu-idioten.
Als ze de Lentse dijk net zo blokkeren als de Weurtse dijk,dan zie ik geen probleem.
Auto's kunnen er niet door, maar een motor wel.
Om ongelukken te voorkomen, zouden ze iets moeten doen, aan het zand en grind wat "zo maar "in sommige bochten ligt.
:( :]
 
Nijmegese dicta..uhh politiek, ga eens NUTTIGE dingen verzinnen
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
105405
 
Typisch een actie van zo'n "ik wil mij profileren"-bestuurder :(

Kan zich beter met nuttiger zaken bezig houden...
 
wat moet je toch in Nijmegen op de dijk als je daar nog maar 4 kmvan het motorwalhalla Duitsland bent.
Ga daar je geld opmaken, en geef die tyfus Speepooiers hier het nakijken...
 
Kom zelf uit Nijmegen en kan echt zeggen dat die lui hier niet sporen.
Inderdaad omdat er een zeldzaam onkruidje naast de werkzaamheden van het spoor groeit stoppen ze ermee.....

Nu ook dat gedoe met die afsluiting van de dijk, is ook al drie keer verzet en toch gaan ze er op door.

En dan ook nog de zakken vullen met geld van de regering. Subsidies gebruiken uit een potje wat er helemaal niet voor bedoeld is en als ze erachter komen weet iemand het ineens meer.... :r :r
Voortrekkerij met allerlei dingen is dagelijkse orde, fraude alles gebeurt er hier...

Zo kan ik nog uren door gaan.....Nijmeegse politiek
full
 
zullen we samen een partij beginnen, misschien kunnen we ooit nog een keer die verrekte linkse groene subsiedie aanvanalles en nogwat verkwistende partijen eruit schoppen...

Gaan we eerst met een gigantisch grote stoomwals door de straten heen om al die kut drempels, die er door die geitewollensokken zijn neergelegd, weer met de grond gelijk te maken..
moeten toch al 2 stemmen zijn
 
zullen we samen een partij beginnen, misschien kunnen we ooit nog een keer die verrekte linkse groene subsiedie aanvanalles en nogwat verkwistende partijen eruit schoppen...

dat is levensgevaarlijk en zoiezo het EINDE voor iedereen die mee doet.
er wordt naar "dirt" gegraven van iedereen die mee doet, is er niets gevonden, dan verzinnen ze wel iets, en als je dan toch nog populair blijft, schieten ze je door de kop.

nee, de gevestigde politieke partijen kunnen zich dat eenvoudig weg niet meer veroorloven.
 
Nou eh buiten een hele hoop donatie's aan Spee heb ik nix te verbergen, of het moet zijn dat ik al 22 jaar met dezelfde vrouw leef, (maar als je haar ziet zullen ze dat niet tegen me gebruiken *D )
 
vraagje... hoe laat is die vergadering?

Hé Har,

Ik heb het volgende gevonden op de website van de gemeente Nijmegen:


Voortzetting vergadering op 13 september 2004 om 20.00 uur.

20.05 – 20.30
Brieven:

.......


Brief d.d. 16 februari 2004 van de Stichting Meldpunt Wegafsluitingen aan college van B&W en de gemeenteraad inzake 'autoluw' maken van de Waaldijk. De Raad heeft op 17 maart 2004 besloten dat de brief en de reactie van het college van B&W (inmiddels verzonden) in de raadscommissie SO besproken dient te worden

.......
 
Nou dan ga je toch lekker ONDER aan de dijk rijden :+
(doe ik ook meestal met m'n soekie)

Nijmegen offroad paradise...
 
Is er nog iemand naar deze vergadering geweest? en zo ja, nog wat wijzer geworden?

(ik wilde er eigenlijk heen, maar kwam niet op tijd van m'n werk weg :) )
 
niets gehoord, niets gelezen... dadelijk weer effe nijmegen.nl uitpluizen enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan