Afstand bewaren

Yess..... BAN de automaatrijders....... :(

Alle gekheid, een weg kan een bepaalde hoeveelheid verkeer aan en daarna ontstaat de file, wat je ook doet..... Er zijn genoeg onderzoeken naar geweest die dát bevestigen.
Wat een rijtje onrustige rijders/remmers kan doen, is dat tijdstip iets vervroegen.....
 
...... Stel je voor dat er in een rij auto's meerdere automaten rijden, dan kun je je voorstellen wat het effect is....

Welk effect zal groter zijn; de gelijkmatiger snelheid, of de remlichten die je af en toe ziet en die wellicht veroorzaakt worden door de onregelmatig rijdende schakelaars...

Als je gewoon afstand houdt is er niets aan de hand, het probleem is echter dat mensen het liefst bovenop de bumper van de voorganger rijden en dan moeten ze wel direct reageren om een botsing te voorkomen...
 
Dames en Heren motorrijders.

Laten we hier nu niet de psygologie ( schit moeilijk woord) van de koekblikkert proberen te doorgronden.
2 zekerheden hebben we:
1. we zijn sneller 2. we zijn kwetsbaarder.

Als ik, voor mijn werkgever , gemiddeld 50k per jaar op de snelweg mag vertoeven zie ik andere koekblikkers de vreemste en achterlijkste capriolen uithalen.

Als ik , in mijn vrije tijd, op mijn motor door het land toer zie ik het zelfde. Alleen schijnt een motor bij sommige koekblikkers ( die zelf geen motor rijden) een bepaald soort jalouzie/achterlijkheid teweeg te brengen waardoor men ineens alle realiteits-zin verliest.

Daarom, dames en heren: Be a Biker 8-) and behave O-)

Tjeezus wat kraam ik weer een onzin uit.



Greeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzz,


Harrrumpie :]
 
.... wat doe jij dan als de remlichten van de auto voor je gaan branden ?? Gas geven ??

Wat je vaak ziet in een file is dat mensen de rem even aantikken om niet te dicht bij de voorganger te komen. Er is geen sprake van een grote remvertraging en dat is helemaal geen probleem als degene daarachter tenminste niet boven op z'n bumper zit.
Je hoeft niet altijd te doen wat je voorganger doet mits je afstand houdt en ver genoeg vooruit kijkt. Maar dat is nu juist een kunst die men in dit land niet machtig schijnt te zijn.

Nee, ik zeg het je...die automaatrijders...DAT zijn nu pas echt DE fileveroorzakers!!!!
Ik stel voor een maand lang op de even dagen alleen handgeschakelde auto's de weg op en op oneven dagen geen automaten, zul je zien wanneer er minder file's zijn !!!

Dat winnen de automaten dan met afstand want daar zijn er minder van.... :+

Ik heb o.a. een motorfiets met automaat, mag die ook op even dagen ?
 
Laatst bewerkt:
Wat je vaak ziet in een file is dat mensen de rem even aantikken om niet te dicht bij de voorganger te komen. Er is geen sprake van een grote remvertraging en dat is helemaal geen probleem als degene daarachter tenminste niet boven op z'n bumper zit.
Je hoeft niet altijd te doen wat je voorganger doet mits je afstand houdt en ver genoeg vooruit kijkt. Maar dat is nu juist een kunst die men in dit land niet machtig schijnt te zijn.Dat winnen de automaten dan met afstand want daar zijn er minder van.... :+

Ik heb o.a. een motorfiets met automaat, mag die ook op even dagen ?


Niet zo happen Hyb.......


Ik ben het voor het grootste deel met je eens, file's worden veroorzaakt door automaten sukkels die niet ver genoeg vooruitkijken. Dat houdt weer verband met verkeersinzicht en dat ontbreekt er nog wel eens aan bij automaatrijders.


en over die automaat <--> welke dagen...lees dat stukje nog eens wat nauwkeuriger ?? O-)
 
Laatst bewerkt:
Welk effect zal groter zijn; de gelijkmatiger snelheid, of de remlichten die je af en toe ziet en die wellicht veroorzaakt worden door de onregelmatig rijdende schakelaars...
Als je gewoon afstand houdt is er niets aan de hand, het probleem is echter dat mensen het liefst bovenop de bumper van de voorganger rijden en dan moeten ze wel direct reageren om een botsing te voorkomen...

Luister, ik vind het best dat je automaat rijdt.

Maar dat betekent dan weer niet dat je stekeblind móet zijn voor enig nadeel......
 
Je doet niets fout, maar mocht je remmen dan heb je dus kans dat hij je van achter aanrijdt.
Als jij dat risico wil lopen om voor je eigen gevoel je gelijk te halen moet je dat vooral doen :Y
Ik hou wel van spoedritjes nl en de meeste letselaanrijdingen ben ik wel afgestompt genoeg voor en daar ligt ik niet meer wakker van.


1 ding nog...als je bijkomt in het ziekenhuis....probeer dan even door de pijn heen te denken...en denk dan de tekst "en TOCH had ik gelijk"....


Je hebt er idd zelf geen voordeel aan hem erlangs te laten, maar ook geen nadeel.
Zorg in dat geval voor je eigen veiligheid.

Overigens was er ook sprake van ietwat sarcasme in mijn eerdere opmerking waar je reply waarschijnlijk over gaat ;)
Ik zou er koppig genoeg voor zijn ;).... Maar je hebt wel gelijk.

Tja, ik begrijp die "automatische reactie" ook niet zo.....

Dafjes zijn al héél lang verdwenen (en waren nog best snel....) maar gewoon een constatering. Geen kritiek op automaten of de lengte van je p*k dus.... :+
In ieder geval waren de dafjes achteruit net zo snel als vooruit door de variomatic :+
 
Laatst bewerkt:
Dan geld tijdens dat soort drukte dus toch: gelijkmatiger de snelheid tussen weggebruikers onderling...hoe minder remmen....hoe minder frustratie...en hoe veiliger dus idd .. ??



Ik rij met de wagen/motor op de autosnelweg op de derde band, met een contstante snelheid van 121 km/uur op 5,01 meter van mijn voorganger.
Wij (voorganger en ikzelf) steken continu auto's voorbij die op de tweede band rijden.
wat is het gevaar?

Zelfde situatie
Maar nu verandert een wagen van baanvak (van 2 naar 3), en hij voegt zich aan lage snelheid in tussen mijn voertuig en mijn voorligger.
Dubbel gevaar:
1. Hij rijdt trager (want hij komt van het tweede baanvak)
2. Hij voegt in op 1 centimeter van mijn voorste bumper.

WIE moet remmen in deze situatie?

Mijn originele voorligger kan gewoon doorrijden, die heeft géén last van de beweging van de bestuurder van de 3e wagen.
De bestuurder van de derde wagen heeft ook géén probleem, hij duwt gewoon zijn voertuig op de 3e band, en rijdt aan dezelfde (lagere) snelheid verder, en hij hoeft zelfs zelf géén afstand te creëren want zijn voorligger rijdt sneller dan de bestuurder van wagen nr 3!!
Wie heeft dus alle shit?
Juist --> bestuurder die nu achter wagen nr 3 terechtkomt --> die moet afremmen omdat de snelheid van wagen nr 3 lager is dan de originele snelheid van vak nr 3 en die moet ook afremmen omdat de tussenafstand tussen zijn nieuwe voorligger en zichzelf te klein is... (--> dubbele pret)

géén manoeuvre --> geen remactie van mijzelf en dus ook géén van mijn achterliggers

[offtopic]
het is dus toch weer een manoeuvre post geworden...
[/offtopic]

Dat zijn gevaarlijke manouvre's...om op die plek te gaan rijden :Y :X :X

Het is volgens mij de beste plaats om gezien te worden en om niet geplet te worden door een onoplettende achterligger...

Zoals gepost, ik zorg er ook voor dat ik harder rijd (+10 - 15 km/u ongeveer) dan de voertuigen die zich op baanvak 3 bevinden. Ik zorg er ook voor dat ik op 1 lijn rijd, dus zeker niet beginnen zig-zaggen, want dit creëert wrevel bij de andere weggebruikers.
 
Niet zo happen Hyb.......

Forse oppositie ineens... Had ik dan toch een ander standpunt moeten gaan verdedigen, dat kan hoor. ;)

Jij kunt goed stoken; dat weet ik.... Maar denk je dat ik alles serieus meen ? Mij leek dat dit wel duidelijk was of moeten er nog meer clowntjes bij... Ik vertelde toch dat ik zelf niet eens automaat rijd, behalve op de motor... Het is een beetje de sport.

Ik ben het voor het grootste deel met je eens, file's worden veroorzaakt door automaten sukkels die niet ver genoeg vooruitkijken.
Dat houdt weer verband met verkeersinzicht en dat ontbreekt er nog wel eens aan bij automaatrijders.

Niet alleen bij automaatrijders trouwens.

Hier zit je weer te stoken.... Als je dan wilt gaan generaliseren moet je het ook goed doen; dan zijn automaatrijders allemaal bejaarden die een uitermate bedaagde rijstijl hebben. Je zult hen dan ook niet betrappen op bumperkleven.
Daartegenover staat natuurlijk de testosteron gedreven handschakelbak rijder. Hoe meer versnellingen hoe beter en hoe dichter op de bumper van de voorligger hoe meer beter... O, toch de verkeerde generalisering....

Disclaimer: Bovenstaande schets berust niet op de werkelijkheid.
 
en een boel kop-staart aanrijdingen opleveren O-)











ik snap wat je bedoeld, en je hebt idd helemaal gelijk....het " harmonica-effect" is zelfs juist DE oorzaak van het ontstaan van file's op stukken snelweg waar verder juist niets aan de hand is. 1 automobilist die plots een remactie inzet gewoon op een recht stuk weg is in staat een gigantische file te veroorzaken, dankzij de medewerking van achter hem rijdende en meeremmende andere weggebruikers.
zie ook mijn vorige post.
Waarom moet die persoon op een recht stuk weg plots remmen??? Omdat er een plotse hindernis in zijn toekomstig pad terecht gekomen is...
 
Als ik er wat van mag vinden: ik laat klevers, mits het mij niet teveel moeite kost, gewoon voorbij. Het is een houding. Laat ze maar. Scheelt jezelf weer angst dat iemand ongewenst achterop klimt. Even later in de file rij je er toch weer voorbij.
:^
als er weer eens iemand kleeft bij mij ga ik gewoon lekker rechts rijden.
9 van de 10 keer zit zo iemand binnen 1 kilometer weer achter me omdat er op de linkerbaan
teveel mensen op de rem trappen en geen afstandhouden.
waardoor de linkerbaan veel minder opschiet dan de rechter tussen de vrachtwagens

ps: als ik met een lesauto in de file rij is het net alsof ik een stier een rode lap voorhou :X
 
Laatst bewerkt:
Hoe dichter bij je voorganger je rijd hoe zachter de klap is als hij remt. :X
En hoe minder schade je dus hebt.

Dus als je wilt bumperkleven doe het dan goed })

--- Einde lul praat ---
 
Ja hehe, dat is weer het andere uiterste...6 versnellingen is wel genoeg.
Maar schakelen hoort er voor mij gewoon bij. Als ik alleen gas wil geven en sturen, ga ik wel in een botsauto zitten op de kerremis. :P of heb je het over je mountainbike?

Mijn mountainbike werkt anders met versnellingen, ik heb geen vaste versnelling voor een snelheid, wel voor het verzet :)

Maar ik ben het wel eens met Baksteen, op een motor kan je beter de wijste zijn.
Maar soms zou ik ze wel eens uit de auto willen trekken.... dan komen ze van achter op je rijden met een telefoon in hun klauwen en dan blijven ze achter je telkens gas geven -> remmen -> gasgeven -> remmen, grote lichten aan en alles terwijl we in een halve file reden!

Ik heb dat ook een keer gedaan hoor, het luchte wel op :+
Was bijna van de weg gereden door iemand die in 1 keer uitvoegde en omdat hij zat te bellen lette hij gewoon niet op..
Heb hem bij het stoplicht uit zijn auto getrokken, dat gezicht van die man was best grappig :) ( en nee... ik ben niet aggressief in het verkeer, maar ik had wel dood kunnen zijn door zo een debiel )
 
Terug
Bovenaan Onderaan