Afstand hendels - handvat te groot

Appelsap

Rookie
10 mei 2007
8
0
Ik heb een Honda Rebel 250 cc, waar ik met mijn lengte (1.55 m.) gelukkig op pas.
Alleen kan ik niet goed (lees: nauwelijks) bij de koppeling- en remhendel komen.
We hebben een setje laten verbuigen, maar dan is er onvoldoende ruimte om de motor in z'n vrij te krijgen.
Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen?
Lang rijden is nu namelijk geen optie; ik krijg snel kramp in mijn vingers.

Niet te geloven hè? Eindelijk een motor waar ik op pas en dan heb je dit??! :(
Tips zijn dus meer dan welkom!!

(Bouwjaar is trouwens 1986)
 
Laatst bewerkt:
Setje van Pazzo (laten) monteren. Deze zijn wél volledig instelbaar, ook voor de wat kleinere handjes. ;)

[edit]
Jouw type motor staat er niet tussen, maar de motorzaken bij je in de buurt zullen je er vast wel mee kunnen helpen.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het beide eens navragen.
De kabel korter maken is een optie als ik eerst de hendel (een nieuwe dan) ga verbuigen. Dit blijft echter een risico - ook naderhand - maar momenteel is de afstand nog te groot.
Ik heb wel eens geïnformeerd naar zo'n setje van Pazzo, maar kreeg toen de reactie dat mijn model motor te oud is en dat dit niet zou gaan passen.
Voor de zekerheid zal ik het nog eens bij een ander navragen...

Ik kan trouwens wel schakelen, maar heb last van een slippende koppeling. Ook kan ik de motor niet in zijn vrij zetten en als ik rem/ stilsta, blijft de motor trekken.
Ik ken alle termen niet, maar ik hoop dat het zo enigszins duidelijk is... :?
 
Ik kan trouwens wel schakelen, maar heb last van een slippende koppeling. Ook kan ik de motor niet in zijn vrij zetten en als ik rem/ stilsta, blijft de motor trekken.
Ik ken alle termen niet, maar ik hoop dat het zo enigszins duidelijk is... :?

Dat klinkt inderdaad alsof de slag die de hendel maakt nu niet groot genoeg meer is.
Probeer eens een paar andere motoren, of je er één kunt vinden waar je wel goed bij kunt.
Dan gewoon een complete hendel (met behuizing, houder voor je spiegel etc.) van dat type overzetten. Een Rebel heeft gewoon een 22mm stuur dus de hendel van elke japanner met normale koppelingskabel is over te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan