afstand tussen de motors op trailer

rassie

MF veteraan
22 aug 2004
1.479
0
Hoeksche Waard
ik heb van de week een motortrailer gekocht die geschikt is voor 2 motors,
alleen was er maar 1 rijgoot gemonteerd (de 2e kreeg ik er los bij)
Nu wil ik die 2e rijgoot ook er op gaan zetten, alleen: wat is de afstand
van hart tot hart van de rijgoten ? De breedte tussen de wielen van de trailer is 1.24 meter.
Nu heb ik zelf ook een rolmaat :+ maar ik wil toch ff weten hoeveel de tussenafstand bij andere trailers is, aangezien ik niet wil dat de motors tegen elkaar staan te klapperen, en 5 cm. dus een aardig verschil kan beteken.

full
 
ik heb van de week een motortrailer gekocht die geschikt is voor 2 motors,
alleen was er maar 1 rijgoot gemonteerd (de 2e kreeg ik er los bij)
Nu wil ik die 2e rijgoot ook er op gaan zetten, alleen: wat is de afstand
van hart tot hart van de rijgoten ? De breedte tussen de wielen van de trailer is 1.24 meter.
Nu heb ik zelf ook een rolmaat :+ maar ik wil toch ff weten hoeveel de tussenafstand bij andere trailers is, aangezien ik niet wil dat de motors tegen elkaar staan te klapperen, en 5 cm. dus een aardig verschil kan beteken.

(Afbeelding)
Ik zie echter maar één oprijplaat met één klem voor één voorwiel?
Is dit trouwens zo'n Hornbach-ding?
 
ik heb van de week een motortrailer gekocht die geschikt is voor 2 motors,
alleen was er maar 1 rijgoot gemonteerd (de 2e kreeg ik er los bij)
Nu wil ik die 2e rijgoot ook er op gaan zetten, alleen: wat is de afstand
van hart tot hart van de rijgoten ? De breedte tussen de wielen van de trailer is 1.24 meter.
Nu heb ik zelf ook een rolmaat :+ maar ik wil toch ff weten hoeveel de tussenafstand bij andere trailers is, aangezien ik niet wil dat de motors tegen elkaar staan te klapperen, en 5 cm. dus een aardig verschil kan beteken.

(Afbeelding)
Ik heb er een met 2 rijgoten, vervoer er 2 racers mee, goten staan ( van center tot center) 92 cm uit mekaar!
 
Denk dat er niet een bepaalde 'vaste' afstand staat voor de goten. Zorg er alleen wel voor dat je de 'tie-down'-straps wel symmetrisch (lees even ver van elke kant van de motor) zet. Hierdoor staan de motoren een stuk stabieler...
 
Ik zie echter maar één oprijplaat met één klem voor één voorwiel?
Is dit trouwens zo'n Hornbach-ding?

zoals Anouck ook al zegt: de 2e goot kreeg ik er los bij, staat dus idd niet op de foto... ;)

En nee, dit is niet zo'n "hornbach-ding"... de trailer is gemaakt door 'Van Dam aanhangwagens' in Numansdorp... en waar ik o.a. wel op gelet heb is, dat er niet zo'n "goedkoop" asje onder zit, waar als je er 130 of harder mee rijdt er geen lager meer heel is..(zit een alko-as onder)

anouck, spyro en speedyjay thanks !! :}
 
2 motoren naast elkaar op paddock stand zetten, kijken wat de afstand tussen de voorwielen is als de 2 sturen elkaar net niet raken.
Rijgoten moeten dus minimaal net zover uit elkaar. Liever wat verder om te voorkomen dat de motoren elkaar raken op een hobbelige weg.
 
Je moet alleen kijken naar de breedte van je clip-on's want die raken elkaar altijd (...en laat dat nou net ff altijd verschillend zijn...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan