Afstand zadel tot voetsteunen

sebastiaankop

Rookie
2 feb 2017
3
0
Beste mensen,

Ik wil een motor kopen waarbij de afstand van zadel tot voetsteunen groot is.

Het lijkt me niet prettig als mijn benen helemaal onder mijn lichaam gevouwen zijn.

Ik denk aan een crossmotor maar met gewone banden. Bijvoorbeeld een Suzuki vstrom.

Weet een van jullie hoe de afstand van zadel naar voetsteunen heet? Dan kan ik in de specificaties zien of ik een motor moet proberen of dat ik het beter kan laten.

Wordt er bij de aanschaf van een motor ook naar die afstand tussen zadel en voetsteunen gekeken of is alleen het vermogen belangrijk?

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Groeten

Sebastiaan.
 
Je zou hier eens kunnen kijken,je vult je lengte, enzo in.
Dan weet je onder welke hoek je benen ongeveer komen. Motorcycle Ergonomics

Een V strom is trouwens geen cross motor.
Dit type all road motoren biedt wel vaak wat meer ruimte voor je benen.
Voor de rest is uiteraard alleen het vermogen belangrijk. *D
 
Denk dat je dit kan analyseren tot je een ons weegt, makkelijker en beter is denk ik gewoon naar een Motoport of iets dergelijks gaan en gewoon diversen modellen test zitten, dan merk je snel genoeg wat je fijn vind of niet.
 
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties.

Ik denk dat ik op een motorbeurs eens ga proefzitten.

Volgens mij ervaar ik dan het snelst wat ik prettig vindt.

Dank je wel.

Sebastiaan
 
Je kunt er ook nog aan denken om je zadel aan te laten passen, zo heb ik die van mij bijvoorbeeld 4 centimeter hoger laten maken door meer vulschuim te laten plaatsen. Dan is het wel aan te raden ook stuurverhogers te monteren om de juiste zithouding te behouden.
 
Zelf ga ik op een motor zitten voordat ik hem koop. Daarna laat ik heem heen en weer bewegen met beide voeten op de grond om de balans te voelen.
Proefrijden doe ik niet altijd (bij een nieuwe motor).
 
Ik heb mijn zadel ook op laten hogen , 2 cm dikker in mijn geval, kun je ook doen als min of meer een alternatief voor andere voetsteunen (sets), heb toen eerst zo'n tuinmatje op m'n zadel gelegd, beettje bijgesneden, om te kijken hoe dat uitpakte.
 
Het lijkt me niet prettig als mijn benen helemaal onder mijn lichaam gevouwen zijn.
Je hebt toch een rijbewijs? Dan heb je motor gereden en weet je hoe het voelt want de meeste lesmotoren zijn nakeds met de voetsteunen redelijk recht onder je achterwerk. Minder hoog dan bij een supersport, vaak vergelijkbaar met een allroad (als de V-strom). Alternatief is een sjoppert met de steunen heel ver vooruit.

Heb trouwens zelf een V-strom 650 gehad, briljant fietsje. Ziet er op het eerste oog misschien vrij massief uit maar is verrassend licht en rijdt ontzettend makkelijk. En zit ook heerlijk comfortabel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan