Afstandsschijf achterwiel BMW gezocht

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
3.239
2.299
Langeweg (N-br)
Zoals de titel al zegt. Ik ben op zoek naar een afstandsschijf voor tussen het achterwiel en cardan van een BMW.

Dat ding zit er bij ongeveer alle 4vR modellen tussen en bij de K series vaak ook, standaard is hij 2 mm dik maximaal zo'n beetje maar ik wil eigenlijk een paar mm extra vrije ruimte voor mijn band creeren in het K1200RS span. Ik heb er nu een ander achterbandje opzitten en ja het gaat allemaal net maar ik vind de vrije ruimte tussen wang band en schokdemperbout wel erg krap, vandaar.

Iemand die er nog een heeft liggen of er een van 5 mm kan maken voor me, dan hoor ik het graag.

y4mHdk1KeiIGBxA6qR8d-qJKTVYczvlFxxkBE9GfdnCbp3y4ZNiOokoa7F-p-5gg2Yf9cob7HlRMfIiPs8YjbfNRdaGZoTGQU6yiQdr_Di2pyJdXVlFFWo6iRcxsk5_8V79kbcmZ5xLrkVdLTTltHtwZBAPk_c6FSDFaOdY0Y9dEP-GatspDu92fnVVPGK6b9eeKxaEPMxXNsRC70M4uXQTlg


y4mqUUKh55ALTboAM_4VSUznzROWVou6UUk_Gv6B20hzeNdqHhFnDCaZolXoYzwMmicGWuM9urc8ZSEUNYljZckUK5ogYAQ3K2obiyQzmacVIxikPoSAiGIeunamhiZEq18-2HBED3XgY9b_id5iW6ypEc9lq1rRowzG5fitTMrmz8l1FOq72Jnij0xRYar5T5fsp4buXdcTy8J3H8ljAz0Lw


Benno
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik heb zo'n ring maar ben even niet thuis. Maar met een uurtje boren en vijlen maak je er toch een? Het hoeft niet mooi
 
Dan kun je vast wel een tekeningetje plaatsen.....
 
Vanavond wordt het niet meer, zit aan de biertjes. Morgen kan wel. Uur. Stuur anders je adres nog even door dan spreken we een tijd af.
 
Van Reinier een schijfje gekregen. Even snel de maten overgenomen voor andere liefhebbers die ook op zoek zijn.

Bijgaand in PDF
 

Bijlagen

  • BMW_afstandsschijf.pdf
    2,7 KB · Weergaven: 12
Je had de bout van de schokbreker toch kunnen vervangen door een verzonken bout.Dan steekt de kop niet uit.
Boutgat even verzink boren,verzonken bout er in,en klaar.
 
Bij mijn vorige span was er 2 millimeter ruimte tussen cardantunnel en zijwang van de band. En op de tussen was niet te zien dat de band ook ooit maar de tunnel geraakt had. De band vervormt aan de onderzijde, daar waar het wegcontact is. Op deze hoogte blijft de band mooi in vorm. Dus hier is naks aan de hand, "vaak ben je te bang"
 
Je had de bout van de schokbreker toch kunnen vervangen door een verzonken bout.Dan steekt de kop niet uit.
Boutgat even verzink boren,verzonken bout er in,en klaar.

Zo'n verzonken kop zou ik liever niet toepassen bij deze toepassing. Je houdt dan niet veel draagvlak voor de bout over en de kop zelf is niet blij met de zijdelingse belasting.
 
Als je na het verzinken ook maar een paar millimeter cilindrisch overhoudt. Als je door het materiaal heen verzinkt maak je hem inderdaad zwakker. Ik denk dat je hier niet kan verzinken. 3Wheel zijn idee met een slotbout gaat misschien wel
 
Hoi.

Als je die in 8.8 hebt, werkt dat prima.
Anders de kop van de bout afslijpen, beetje als een slotbout, maar een paar mm 6-kant laten staan.
Zo zat mijn bak schokker jaren zonder erg.

Groeten, Paul.
 
Ach, dit zit voorlopig perfect, die paar mm. merk je niet qua sporing of iets dergelijks. Ik vind dit nog steeds de beste oplossing. Hoeft er aan de ophanging niets aangepast te worden tenminste

benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan