Afstellen 172cc 2t Malossi

172cc skr

Rookie
14 okt 2021
3
0
Beste mensen, ik heb gisteren een 25mm dellorto carburateur gemonteerd op mijn Piaggio Skr 125 met 172cc cilinder. De motorscooter beschikt over malossi secundaire vertanding, standaard uitlaat, malossi variateur, 172cc malossi cilinder en de 25mm carburateur. Ik wou graag weten of iemand hier weet wat ik moet veranderen aan mijn setup. Alvast bedankt
 
Zo te lezen is alles ok.

 
Beste mensen, ik heb gisteren een 25mm dellorto carburateur gemonteerd op mijn Piaggio Skr 125 met 172cc cilinder. De motorscooter beschikt over malossi secundaire vertanding, standaard uitlaat, malossi variateur, 172cc malossi cilinder en de 25mm carburateur. Ik wou graag weten of iemand hier weet wat ik moet veranderen aan mijn setup. Alvast bedankt
Als je het echt goed wil doen dan de standaard uitlaat vervangen door een expansie pijp die geschikt is voor
meer cc,s,een 2 takt haalt een groot gedeelte van z,n vermogen uit de uitlaat.
 
Als je het echt goed wil doen dan de standaard uitlaat vervangen door een expansie pijp die geschikt is voor
meer cc,s,een 2 takt haalt een groot gedeelte van z,n vermogen uit de uitlaat.
En zodra ik bv een jollymoto terugloop uitlaat monteer, wat zou er dan precies anders moeten aan mijn afstelling?
 
En zodra ik bv een jollymoto terugloop uitlaat monteer, wat zou er dan precies anders moeten aan mijn afstelling
Met een grotere cilinder en, race uitlaat zal je bijna alles moeten aanpassen.

zoon race uitlaat heeft de powerband op de hogere toeren, dus je zal je scooter op hogere toeren af moeten stellen.
Sterkere trekveertjes.
Lichtere rolletjes.
Misschien ook een sterkere drukveer.
Grotere sproeier.
 
Testbank is eigenlijk de enige goede manier om af te stellen. Ik zou zeker een andere uitlaat nemen, DDL tuning levert goede uitlaten en heeft een goede bank en kan helpen met afstellen.

Andere optie is trial en error: kijken hoe het nu rijdt, trekt de scooter goed op en loopt deze zonder hapering naar de topsnelheid. Bougie eruit halen en kijken of deze koffie met melkbruin is om te bepalen of de mengsel verhouding goed is etc.

Algemeen:
- Als de scooter meer toeren moet maken voordat de koppeling aangrijpt > sterkere trekveertjes in de koppeling zetten
- Als je gas los laat tijdens het rijden en je geeft daarna weer gas en het duurt even voor de scooter weer oppakt en goed op toeren is (en mengsel is goed) dan kan het zinvol zijn om een sterkere drukveer te monteren.
- Rolletjes in de vario is ook een kwestie van trial en error zonder bank. Als de scooter veel teveel toeren maakt zonder echt vooruit te komen zijn de rollen te licht. Als het heel lang duurt voordat de scooter lekker op toeren is dan zijn ze te zwaar.

Op de bank afstellen is het beste, op straat betekent heel veel de carterkap eraf, andere rollen erin, stukje rijden, weer wisselen etc.

1 ding tegelijk veranderen is beter dan van alles tegelijk om het effect te bepalen.

Hoop dat dit helpt1
 
Terug
Bovenaan Onderaan