afstellen bandit 1200

herby1975

MF'er
10 apr 2008
79
0
Apeldoorn
Beste Mensen,

Kleppen zijn gesteld en de carb gesynct.
Vind dat de motor erg warm word..
stad verkeer tussne de 110 en 130 graden (vandaag)
Er zit een bos demper op.... hoor veel mensen over een whellie trekker...
vind het zelf nogal mee vallen alleen in de 1ste versn komt hij los hoog in de toeren..
KAn het zijn dat hij te arm staat afgesteld...

Wat is nu waar over de flens te verwijderen uit het luchtfilerhuis..? (meer vermogen)

Tot maar eens op de testbank..?
Hebben jullie een goed advies goed adres omgeving Apeldoorn..??

p.s. bandit rijd na het afstellen ongeveer 1:16
 
Mijn Bandit gaat bij 4000rpm in 1 bij volgas omhoog,..is normaal bij B12 :+

1op 16 is wel normaal,..olie moet toch warm worden,...ik meet nooit mijn olietemperatuur dus weet het niet. ;)
 
Beste Mensen,

Kleppen zijn gesteld en de carb gesynct.
Vind dat de motor erg warm word..
stad verkeer tussne de 110 en 130 graden (vandaag)
Er zit een bos demper op.... hoor veel mensen over een whellie trekker...
vind het zelf nogal mee vallen alleen in de 1ste versn komt hij los hoog in de toeren..
KAn het zijn dat hij te arm staat afgesteld...

Wat is nu waar over de flens te verwijderen uit het luchtfilerhuis..? (meer vermogen)

Tot maar eens op de testbank..?
Hebben jullie een goed advies goed adres omgeving Apeldoorn..??

p.s. bandit rijd na het afstellen ongeveer 1:16

heb geen bandit, maar met mijn duc 900SS komt de olie ook rond de 110 graden of hoger. is olie en geen water.

Zit bij mij een kraantje tussen de ingang naar de oliekoeler om in de winter meer warmte in het blok te houden. Bij jou ook? ( staat anders misschien nog op winterstand)
 
op een warmere dag in het stadsverkeer is die temperatuur normaal. Dat hij niet zo gemakkelijk whelies trekt kan ook aan jezelf liggen dat als je voolgas geeft je ver naar voren gaat liggen en zo het voorwiel op de grond houdt. Heb ik ook last van.
 
Beste Mensen,

Kleppen zijn gesteld en de carb gesynct.
Vind dat de motor erg warm word..
stad verkeer tussne de 110 en 130 graden (vandaag)
Er zit een bos demper op.... hoor veel mensen over een whellie trekker...
vind het zelf nogal mee vallen alleen in de 1ste versn komt hij los hoog in de toeren..
KAn het zijn dat hij te arm staat afgesteld...

Wat is nu waar over de flens te verwijderen uit het luchtfilerhuis..? (meer vermogen)

Tot maar eens op de testbank..?
Hebben jullie een goed advies goed adres omgeving Apeldoorn..??

p.s. bandit rijd na het afstellen ongeveer 1:16

Ad Bos demper - heb je een oud model B12 (voor 2000) krijgt ie 15 pk. meer (zonder Dynojet etc., ook niet nodig). Een K&N filter is funest; bijna niet af te stellen.
Heb je een nieuw model - helaas, geen merkbaar verschil.
De olietemperatuur is normaal - bij heet zomerweer heb ik in stadsverkeer wel eens 145 graden gezien (meetpunt uitgaand kanaal oliepomp).
 
Heb idd een Bandit uit 1997.. staat nu 14.900 km op de teller.
gisteren VRO2 gehad op lelystad....wat een heerlijk circuit...
De rullen hingen aan de banden geweldig wat een mooie smijt fiets....

maar euh hoef ik hem niet opnieuw af te stellen als er een andere uitlaat op zit..?
Hij ploft namelijk erg als ik het gas er goed opgooi en dan weer los laat...
Of hoort dat zo...?
 
Heb idd een Bandit uit 1997.. staat nu 14.900 km op de teller.
gisteren VRO2 gehad op lelystad....wat een heerlijk circuit...
De rullen hingen aan de banden geweldig wat een mooie smijt fiets....

maar euh hoef ik hem niet opnieuw af te stellen als er een andere uitlaat op zit..?
Hij ploft namelijk erg als ik het gas er goed opgooi en dan weer los laat...
Of hoort dat zo...?


Dat ploffen hoort zo }) }) }) }) }) :9
 
Ik heb alleen de uitlaat vervangen; pakt perfect op, bougie's hebben de goede kleur, hapert nergens of wat dan ook...kortom, ik hoefde niets af te stellen. Ook geen ploffen, trouwens.
Ik heb wel het originele luchtfilter.

Misschien een tip - het achtertandwiel, standaard 45 T, heb ik vervangen door een 47 T. Leverd veel meer trekkracht boven de 160 /170 kmh.

Geeft wel een ander probleem - in de 1'ste versnelling is het voorwiel bij acceleren niet op de weg te houden, in de 2'de versnelling lukt het nét.. :] :]
 
Hij loopt ook als een speer...
maar dat ploffen zit me niet lekker...
Denk idd dat hij te arm staat afgesteld.
maak wel een afsrpaak voor een run op de bank..
Maar als hij idd te arm staat...moet ik dan alle gas naalden afstellen..???
 
Terug
Bovenaan Onderaan