NorthFire 4 Force
MF'er
Al een lange tijd heb ik afstelproblemen met mijn cbr600f2 op 25kw, hier zijn al wat topics aan vooraf gegaan maar ik hoop dat iemand met ervaring mij kan vertellen wat te doen. Ik zal stapsgewijs het probleem uitleggen.
Historie:
45000km -aankoop
50000km -grote beurt, kleppen stellen, nw distributieketting, carb. synchroniseren, olie
Resultaat: aardige afstelling, enkel trillingen en forse vermogensdip bij 7000rpm welke weer word opgepakt na 10000 rpm
60000km
Probleem - afgeschoten synchronisatiedopje -> slecht onderin lopen en oppakken
Hierbij: eigen reparatie, olie, carburateurs synchroniseren, dopje weer monteren
Resultaat: -aardige afstelling, nog steeds trillen, synchroniseren ging matig, veel variatie in de meters, maar gestopt met synchroniseren, motor liep aardig maar dit vooral door de montage van het afgetrilde dopje.
Nu 67000 km
Probleem - slecht oppakken onder de 3000 toeren, trillen, wat slechter starten en enorme vlammen uit de uitlaat. In de file niet vloeiend kunnen rijden in z'n 1, onder de 4000 toeren een soort subaru impreza geluid
Wie kan mij helpen met dit probleem, ik heb genoeg ruimte en spullen alleen ik kom er niet uit, wie heeft hier ervaring mee??
Kleppen stellen, ik denk het niet, komt volgens het boekje pas bij 74000 km
Carburateur, hier moet het in zitten, wie weet wat ik hier aan kan afstellen??
Is er naast de optie carburateurs nogmaals synchroniseren ook nog meer aan te doen??
Kan ik:
-Stationaire luchtschroeven afstellen en wat is hier de standaard instelling van
-Moet ik sproeiers en naald instellingen wijzigingen??
Wat kan er nog meer worden afgesteld?? Ik zou echt dolgraag een keer weten wat een dealer nu afsteld tijdens een gelijkwaardig probleem, het kan niet moeilijk zijn ik weet alleen niet waar te beginnen.
Ik kijk altijd met jalousie naar de mensen die een eigen motor perfect kunnen afstellen, als een van jullie dit leest en mij kan bijstaan, heel graag, alvast bedankt.
Historie:
45000km -aankoop
50000km -grote beurt, kleppen stellen, nw distributieketting, carb. synchroniseren, olie
Resultaat: aardige afstelling, enkel trillingen en forse vermogensdip bij 7000rpm welke weer word opgepakt na 10000 rpm
60000km
Probleem - afgeschoten synchronisatiedopje -> slecht onderin lopen en oppakken
Hierbij: eigen reparatie, olie, carburateurs synchroniseren, dopje weer monteren
Resultaat: -aardige afstelling, nog steeds trillen, synchroniseren ging matig, veel variatie in de meters, maar gestopt met synchroniseren, motor liep aardig maar dit vooral door de montage van het afgetrilde dopje.
Nu 67000 km
Probleem - slecht oppakken onder de 3000 toeren, trillen, wat slechter starten en enorme vlammen uit de uitlaat. In de file niet vloeiend kunnen rijden in z'n 1, onder de 4000 toeren een soort subaru impreza geluid
Wie kan mij helpen met dit probleem, ik heb genoeg ruimte en spullen alleen ik kom er niet uit, wie heeft hier ervaring mee??
Kleppen stellen, ik denk het niet, komt volgens het boekje pas bij 74000 km
Carburateur, hier moet het in zitten, wie weet wat ik hier aan kan afstellen??
Is er naast de optie carburateurs nogmaals synchroniseren ook nog meer aan te doen??
Kan ik:
-Stationaire luchtschroeven afstellen en wat is hier de standaard instelling van
-Moet ik sproeiers en naald instellingen wijzigingen??
Wat kan er nog meer worden afgesteld?? Ik zou echt dolgraag een keer weten wat een dealer nu afsteld tijdens een gelijkwaardig probleem, het kan niet moeilijk zijn ik weet alleen niet waar te beginnen.
Ik kijk altijd met jalousie naar de mensen die een eigen motor perfect kunnen afstellen, als een van jullie dit leest en mij kan bijstaan, heel graag, alvast bedankt.