Afstellen CB 750

de koen

Die hard MF'er
29 jul 2002
944
0
duffel
Men CB 750 KZ draait niet mooi rond,soms op 3 poten,en als hij wat warmer word en je geeft een beetje gas dan blijft hij in toeren hangen ,zo rond de 3500 ongeveer en dan zakt hij heel stilletjes terug.Hij pakt ook niet goed aan.Aan de gaskabel is niks mis,er zit een origineel luchtfilter ed op. Wat denken jullie? Staat hij te arm? Zou er ergens een vuiltje in de carb zitten of zou een inlaatrubber gescheurt zijn?
 
Luchtfilter goed aangesloten? Even de vlotterkamers van de carbs leeg laten lopen scheelt ook, komt het meeste vuil er wel uit. Wel de motor eerst een tijd stil laten staan dan. :)
 
Op maandag 29 juli 2002 15:53 schreef joeltje het volgende:
of ijs klaar leggen :+

Neeneeneeneenee, het gaat erom dat het vuil kan bezinken. Dat ijs mag je wel klaarleggen om op te eten terwijl je wacht :9

Edit: he je hebt er een blusapparaat bijgetoverd terwijl ik je kwoot. Dat doe je handig mannetje :)
 
check je inlaatrubbers maar of anders je slangetjes die van je inlaat naar je kraan loopt.
op 2 of drie poten lopen duid op brandstof mengesel niet goed dus net als de anderen zeggen even vlotterkamers aftappen en je rubbers controleren
 
Idd valse lucht , en andere bougies maar om mee te beginnen. Lees even de kleur van de bougies af. Een voorbeeld van vocht in de gaskabel, droogstaande kabel, kan ook voor een trage gas terug reactie zorgen. Stel de speling van je gaskabel(s) af.

Bij een geval heb ik het onregelmatige lopen en het langzaam dalen in toeren vanzelf zien verdwijnen.. Ook gek.
Valse lucht is technisch verdachte nummer 1.
Inlaatrubbers bij een oude motor kunnen best zo ver zijn uitgedroogd dat er scheuren in zitten.
 
Zorgen dat je inlaattraject volledig dicht is, en carbs (laten) afstellen.
Tevens is er de mogelijkheid dat er rechtstreeks brandstof via je vacuüm membraan van de benzinekraan wordt aangezogen.

Suuk-6, Groeten Paul.
 
Hee, alweer een hondaCB750KZ op 3 poten.

Nogmaals de quote: 'fragile fun while it lasts'.

Dat las ik eens op een site, over dees fiets.
Bij de mijne & bij die van BlontrockPeter, was 't een kwestie van de carbs laten bezinken, dan aftappen (gewoon onderste schroef op de carbs open draaien) en tot slot een papierfiltertje halverwege de benzineleiding monteren.


Schijnbaar zijn ze erg gevoelig voor de lichte roestvorming, die je hebt in oudere benzinetanks.

Suuk6!
 
Hee, alweer een hondaCB750KZ op 3 poten.

Nogmaals de quote: 'fragile fun while it lasts'.

Dat las ik eens op een site, over dees fiets.
Bij de mijne & bij die van BlontrockPeter, was 't een kwestie van de carbs laten bezinken, dan aftappen (gewoon onderste schroef op de carbs open draaien) en tot slot een papierfiltertje halverwege de benzineleiding monteren.


Schijnbaar zijn ze erg gevoelig voor de lichte roestvorming, die je hebt in oudere benzinetanks.

Suuk6!

Had jij dat ook dan dat hij even in toeren blijft hangen? of draaide die van jouw gewoon op 3 poten?
Bij de mijne geef je gas en hij blijft dan even bij 3000 toeren hangen,dan zakt hij stilletjes naar stationair.En met de gaskabel is niks mis ;(
 
Had jij dat ook dan dat hij even in toeren blijft hangen? of draaide die van jouw gewoon op 3 poten?
Bij de mijne geef je gas en hij blijft dan even bij 3000 toeren hangen,dan zakt hij stilletjes naar stationair.En met de gaskabel is niks mis ;(
Nee hebbik (nog) geen last van gehad. Wel dattie nauwelijks op toeren wil komen blijven.

Maar ja, vuil in de carbs kan voor allerlei verassingen zorgen. ('t kan ook best dat alleen aflaten niet genoeg is, als er eenmaal echt iets in een kanaaltje vastzit)

Een kennis van me zei eens:
'Als je zeker weet dat 't aan de carburatie ligt, dan is 't vast de ontsteking.'
 
Nee hebbik (nog) geen last van gehad. Wel dattie nauwelijks op toeren wil komen blijven.

Maar ja, vuil in de carbs kan voor allerlei verassingen zorgen. ('t kan ook best dat alleen aflaten niet genoeg is, als er eenmaal echt iets in een kanaaltje vastzit)
Een kennis van me zei eens:
'Als je zeker weet dat 't aan de carburatie ligt, dan is 't vast de ontsteking.'

hogere toeren heb ik ook last van gehad tijdens mijn probleemperiode als ik aan de lichten kwam stil te staan, maar en korte snok aan de gashendel en hij draaide weer normaal op 3 poten :+
Eerst maar eens benzinefiltertje tussen steken en de carbs aflaten en dan pas aan de ontsteking rammelen. Een gouden raad van RDZ.
Kijk ook even of het type bougies juist zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan