afstellen gs500

twkobes

Rookie
14 sep 2005
27
0
Hey mensen,
ondanks dat er zo gigangtisch veel gs 500 op dit forum staat kan ik niets vinden over het afstellen ervan.. Ik heb namelijk een probleem.Deze luid:
Mijn gs 500 uit 91 heeft al 1.5 jaar stilgestaan en is vrijwel niet gebruikt. Nu rijd deze wel maar met hogere toeren gaat deze beetje schokkeren. iets harder en dan iets zachter terwijl ik het gas stil houd.. Nu blijkt ook dat hij veel te arm is afgesteld. Dit weet ik omdat de bougie's zeer wit zijn (en mij is verteld dat deze gewoon koffie met melk bruin moeten wezen). Ik heb vervolgens de luchtschroef dicht en op gedraait en alles daartussenin, maar niets werkt. De sproeier is nog gewoon standaard dus daar kan het toch ook niet aan liggen?
verder is de cab schoon en de benzine ook. geen stukjes of wat. Verder heb ik ook nog de gasnaald iets versteld, maar kan het daarmee verholopen worden?

als mensen tips hebben, vertel het me
heb geen geldjes meer om m'n motor naar de dealer te brengen en vind dat ik dit zelf wel moet kunnen des te meer ergert me dat het me niet lukt
alvast bedankt!
 
Dat je bougie koffiebruin moet zijn verhaal dat vergeet maar heel snel.
Da's alleen bij brommertjes en 2 takters dus.
Je bougie's moeten wit zijn, da's een teken dat hij geen olie verbrand en dat hij goed heet wordt.
Dat je zelf al het 1 en ander aan je carbs hebt lopen sleutelen is er waarschijnlijk niet goed voor.
Want nu zullen ze hoe dan ook opnieuw gesinchroniseerd moeten worden, en dat kunnen de meeste mensen niet zelf.

Wat het wel is durf ik je zo ook niet te zeggen. Kijk eens of hij vonkt zou ik zeggen. Ook niet bepaald onbelangrijk :P
Maar zoiezo is mijn advies, breng hem weg, hoeft niet per see naar een dure garage, maar dan toch op z'n minst naar iemand die weet hoe een motor af te stellen.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
sproeier? bougie bedoel je? en hij vonkt wel, want ik kan wel rijden. alleen hij rijd niet echt lekker. Dit deed ie al niet toen ik hem overnam van die persoon. iedergeval bedankt voor je reactie!
 
Mijn gs 500 uit 91 heeft al 1.5 jaar stilgestaan en is vrijwel niet gebruikt.
Met de moderne benzinesoorten zijn dan de carburateurs vies. Begin eens met ultrasoon reinigen (of met het handje, helemaal uit elkaar en goed schoonmaken en droogblazen). Dan de boel opnieuw afstellen (luchtschroef is hoofdzakelijk voor het stationair draaien) en synchroniseren.

Soms is alleen een flesje carbreiniger voldoende om de boel weer schoon genoeg te krijgen. Vaak blijkt dat dit niet goed geneog schoonmaakt om de boel weer lekker aan de gang te krijgen.
 
ja, mijn eerste indruk is ook:

kijk nog eens goed naar je carbs! sproeiers moeten brandschoon zijn.

kijk ook eens naar je bezinetoevoer(geen versoppingen) en je luchtfilter.
 
p.s

stel je wilt synchroniseren
ik heb een carbtune II, kan je mee synchroniseren

als je in de buurt woont kom gerust langs om je gs af te stellen
 
Terug
Bovenaan Onderaan