afstellen kleppen, stom stom stom stom...

Boefje

MF veteraan
Donateur
28 jan 2002
8.812
584
Vandaag mijn kleppen aan het stellen geweest....
Na ze gesteld te hebben en alles in elkaar gezet te hebben, ging er op eens een lichtje branden. Ik heb hem op het merkteken voor cillinder 1 en 3 gezet.
Wanneer ik de kleppen van cillinder 1 moest stellen heb ik 3 gedaan en omgekeerd..... |( |( |(

Gelukkig geen schade of kleppen door de cillinder, maar kan alles zaterdag nog een keer doen :j :j
 
Vandaag mijn kleppen aan het stellen geweest....
Na ze gesteld te hebben en alles in elkaar gezet te hebben, ging er op eens een lichtje branden. Ik heb hem op het merkteken voor cillinder 1 en 3 gezet.
Wanneer ik de kleppen van cillinder 1 moest stellen heb ik 3 gedaan en omgekeerd..... |( |( |(

Gelukkig geen schade of kleppen door de cillinder, maar kan alles zaterdag nog een keer doen :j :j
Kan aleen maar te los staan dan.
 
Kan aleen maar te los staan dan.

Sorry niels, ik wil beslist niet vervelend doen, maar als je kleppen stelt moet dat altijd gebeuren als de kleppen op hun meest losse positie staan, als je de werkwijze volgt die onze mede mf-er heeft gedaan, dan staan de kleppen op dat moment TE STRAK, waardoor hij ze (veel) losser gaat zetten.
Indien je bedoelt dat de kleppen na de "klepstelbeurt" alleen maar te los kunnen staan, dan heb heb je gelijk, en heb ik je in de eerste instantie misbegrepen, zodat we dan gelukkig allemaal hier op de goede weg zijn. :)

Groeten Paul.
 
Als de kleppen in de meest losse positie moeten staan, betekent dit dan dat ik de merktekens op mijn vliegwiel niet nodig hebt, maar de nokken as zo neer zet dat ze de kleppen niet aanraken...

als ik nl. niet bij het vliegwiel hoef of ik ook mijn olie eruit te halen, en dat scheelt weer werk... ;o)
 
Als de kleppen in de meest losse positie moeten staan, betekent dit dan dat ik de merktekens op mijn vliegwiel niet nodig hebt, maar de nokken as zo neer zet dat ze de kleppen niet aanraken...

als ik nl. niet bij het vliegwiel hoef of ik ook mijn olie eruit te halen, en dat scheelt weer werk... ;o)

Volgens mij wel ja
 
Sorry niels, ik wil beslist niet vervelend doen, maar als je kleppen stelt moet dat altijd gebeuren als de kleppen op hun meest losse positie staan, als je de werkwijze volgt die onze mede mf-er heeft gedaan, dan staan de kleppen op dat moment TE STRAK, waardoor hij ze (veel) losser gaat zetten.
Indien je bedoelt dat de kleppen na de "klepstelbeurt" alleen maar te los kunnen staan, dan heb heb je gelijk, en heb ik je in de eerste instantie misbegrepen, zodat we dan gelukkig allemaal hier op de goede weg zijn. :)

Groeten Paul.
Ik zat ook ff diep na te denken na je text, maar we zijn er uit ;)
 
Vandaag alles nog maals gedaan, kan weer lekker crossen...

Er liggen wel nieuwe banden onder, dat merkte ik wel, 2x grip verloren in een bocht...
 
Terug
Bovenaan Onderaan