Afstellen motor: moeite waard??

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
22.489
968
Hoogezand
Na een K&N filter, dynokit en een andere uitlaat gemonteerd te hebben, merk ik wel resultaal qua trekkracht maar ten koste van de soeplesse. Als ik bijv constant 1 toerental rij, sputtert de motor een beetje. Oplossing: goed afstellen dus!

Na wat gelezen te hebben op dit forum, ontkom je dus niet aan een testbank om dit helemaal goed te doen. Maar wat wordt hier precies afgesteld?? En scheelt dat wel zoveel? De zaak die ik gebeld heb is er tussen de 3 en 5 uur mee bezig, afhankelijk van de motor. Hier mag je dan ook wel wat van verwachten dacht ik zo!

Is het het geld uiteindelijk waard?? ;(
 
Als je toch eens een uurtje bezig bent moet je toch wel eens klaar zijn met de carburateurs af te stellen lijkt mij.
Kleppen stellen duurt altijd wel even langer (afhankelijk welke motorfiets) maar dat is bij jouw probleem m.i. niet nodig.
 
Nee, zo bedoel ik het ook niet! Het zal wel geld kosten en dat heb ik er ook wel voor over, maar hoe staat dat in relatie met die 4 uur die zij er gemiddeld voor rekenen? Wat doen ze daar dus voor? :9
 
run maken, laten uitlezen door een man/vrouw met kennis, laten afstellen, nog een run maken, afstellen. En dan denk ik dat je het meeste al gedaan hebt.

Je kunt daarna nog tig runs maken en nog tig keer beter afstellen maar op den duur moet je gewoon ook naar je portomonnee kijken. Goed is goed, het hoeft niet super goed perfect te zijn, tenzij je geld genoeg hebt :+
 
Nee, zo bedoel ik het ook niet! Het zal wel geld kosten en dat heb ik er ook wel voor over, maar hoe staat dat in relatie met die 4 uur die zij er gemiddeld voor rekenen? Wat doen ze daar dus voor? :9
de afstelling veranderen sproejers naalden ,
lucht/branstof mensel nazien.
en wat voor branstof euro95/of98 /shellpura :Z
heeft almaal invloed. |(
maar kan ook zonder testbank, :9
mijn triumph ging van 120 naar 131pk.
loopt heel soepel en als en speer.
probeer deze eens.http://www.bertlanser.nl/main.htm
is echt top :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan