afstellen ontsteking Villiers blokje

har123

Rookie
14 mrt 2008
4
0
Maarssen
Beste mensen,

Heb een Monet Goyon uit 1952 met een Villiers blokje 122 cc (10d type)
Nu moet ik de ontsteking afstellen. Volgens de gegevens moet het contactpuntje 4mm voor B.D.P. open gaan. Nu, dit is het probleem. er zit geen spie(gleuf) in de as en geen gleuf in het gat van het vliegwiel. Verder is er wel een teken op het vliegwiel maar niet op de ankerplaat.
Zie ik iets over het hoofd, is er wel een teken op de ankerplaat??? kan het niet vinden heb nog niet meegemaakt dat er geen spie is!!!!
Hoe weet ik dat het vliegwiel goed geplaatst wordt??? tja wat een vragen . Heeft iemand hier een antwoordt op.
Mijn dank zou zeer groot zijn. ;)
 
Laatst bewerkt:
Schuifmaat in het bougiegat. Zo bovenste dode punt vinden. schuifmaatje 4mm verder uitschuiven, voorzichtig rondtornen, als je de zuiger tegen je schuifmaat voelt tikken zit je op het punt waar je contactpunten moeten openen. Merkteken krassen op vliegwiel.

Omslachtig :Y Lastig :Y Maar zo deden we dat vroeger. (Ik kon het zelf nooit voor elkaar krijgen, maar ik heb het een paar keer zo zien doen)

Succes, Ik vind het een leuke fiets

Cor
 
Laatst bewerkt:
Ha die Cor, Vanaf B.D.P. 4 mm terug, vliegwiel er weer opgezet en verder afgesteld.
Na twee keer trappen deed de motor het weer. Top!!!!!!!!!!!!!!

Na een aantal reacties waaronder die van jou loopt ie weer.

Thanks
 
Terug
Bovenaan Onderaan