afstellen powervalve RGV

Panther1880

MF veteraan
3 mrt 2004
1.348
0
Arnhem
't Is al enkele malen in andere topics naar boven gekomen, maar ik kan het na een half uurtje zoeken niet meer zo 1 2 3 vinden dus bij deze maar een topic gewijd aan:

"Hoe stel ik een powervalve af?"

Voor mij een vraag en hopelijk voor jullie een weet.
Een bepaald draadje moet massa maken, vraag is alleen waar dat bepaalde draadje zit en welke het is (wie van de honderd?).
Alvast bedankt, en via mij bedankt mijn RGVtje jullie ook alvast! :]

Onder je zadel zit een draadje dat nerges contact mee maakt, start je motor en maak met dit draadje contact op de - pool van de accu, druk terwijl ie contact maakt op de kill switch..

Dit is in ieder geval t begin van t afstellen, maar hoe pcies verder ?? .. dat weet ik ook nog niet pcies...

Het is een klein draadje (grijs) onder je zadel/tank, dat nergens heenloopt. Zit in de buurt van de accu. Pak een krokodillenklem die je op de - van de accu aansluit en sluit de andere kant van de draad aan op het losse draadje onder je zadel. Als je het contact hierna op ON zet, zal de "actuator" iets bewegen.
Zet je contact op OFF, haal het draadje er weer af. Actuator beweegt niet.
Dan moet je kijken of de streepjes overeenkomen van de valve pulley en de oil seal retainer.

Ik heb hier het werkplaatshandboek, misschien handig voor je?????

Graag gedaan,

Ik hoop voor je dat je er nu uit kan komen. Let wel, de staande cilinder is best moeilijk bij te komen voor het afstellen. In ieder geval succes.
Damn, ik ben blij dat ik oude powervalves heb (enkel uitgevoerd) die dubbel werkende hebben wat mij betreft net iets te veel bewegende onderdelen per vierkante millimeter (maar wel betere prestaties).
Dat met die staande cilinder zal nog wel lukken. Ik heb de koelvloeistof nog niet in het systeem dus ik trek nog even weer die radiateur eraf. Kun je er meteen makkelijk bij. Nogmaals bedankt en bij deze staat jouw site in mijn favorieten *D

Terug
Bovenaan Onderaan