afstellen r1 98

speedfreakz

MF'er
19 apr 2007
123
0
haa luitjes,

even een vraagje mbt mijn r1 uit 1998 (carbs), deze is namelijk inmiddels voorzien van bos superbike slip-on en een gemodificeerde luchtfilterhuis (omgebouwd naar ram-air) met daarin bmc race filter.

Nu weet ik dat voor optimale prestaties de fiets opnieuw moet worden afgesteld middels dynojetkit maarja.. duur duur duur.

Daarom ben ik van plan eerst een tijd met de oude afstelling rond te knappen totdat mijn banksaldo voldoende toereikend is om de operatie te betalen.

vraag: Kan het schadelijk zijn voor mn yammie om zo on-afgesteld rond je rijden?
 
je bedoelt waar standaard de lucht wordt aangezogen? Ik zal er nog eens naar kijken maarja anders werkt het idd niet als de opgebouwde druk daar kan ontsnappen. Maar dan lijkt het me nog geen groot probleem om deze alsnog luchtdicht te maken, right?

ps Er stond laatst een carbon Graves airbox in belgië aangeboden, en de verkoper meldde 5-8 pk winst op de testbank (dus zelfs nog zonder ram-air-effect), dus wel goed spul idd!
 
Precies als dat gat nog open is werkt het ram/air principe niet.

Je motor zou dan nog gewoon nog atmosferische druk krijgen en niet een hogere druk kunnen opbouwen voor pk winst.

Het luchtfilerdeksel dicht maken moet geen probleem zijn met een plaatje en wat ruitenkit.

Let me know of hij al dicht is of niet.

Klopt met de airbox die ik heb heb je al zonder ram air effect pk winst omdat het al een soort van open filter is , ook is het schuimfilter dat erin zit is anders van vorm en maat als origineel.

Op welke site in belgie bedoel je?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu bezig met het aantal pktjes te verhogen van mijn R1.

Maar ben dan ook serieus bezig : getunde keihin fcr41 door fritze tuning - carbon ramair airbox - full akrapovic met door mile pajic ontworpen dubbele demper jaja links en rechts op een R1!!!--kit ecu -- kit nokkenassen-bewerkte kop (bleuprinten) - hogere compressie - vervroegde onsteking - speciale bougietjes vast wel iets vergeten :)

Ohja natuurlijk V-Power :P

Als hij op de bank binnenkort te weinig pk tjes gaat draaien wordt ik boos haha (vind rond de 200 wel genoeg denk ik)

Groeten M.R1
 
Ik ben nu bezig met het aantal pktjes te verhogen van mijn R1.

Maar ben dan ook serieus bezig : getunde keihin fcr41 door fritze tuning - carbon ramair airbox - full akrapovic met door mile pajic ontworpen dubbele demper jaja links en rechts op een R1!!!--kit ecu -- kit nokkenassen-bewerkte kop (bleuprinten) - hogere compressie - vervroegde onsteking - speciale bougietjes vast wel iets vergeten :)

Ohja natuurlijk V-Power :P

Als hij op de bank binnenkort te weinig pk tjes gaat draaien wordt ik boos haha (vind rond de 200 wel genoeg denk ik)

Groeten M.R1

200... droom ff verder :+

hou je wel een flinke buffer apart voor de regelmatige revisies? ;)
 
Dus je denkt dat de 200pk niet haalbaar is?

Je wilt niet weten wat er geinvesteerd is in de onderdelen die op de motor zitten :)

Nu nog afbouwen en gaan testen op de bank , ben zelf ook benieuwd , maar hij gaat zeker hoog scoren.

Valt dit allemaal tegen gaan deze mooie spulletjes op marktplaats of ebay en dan gaan we toch voor de turbo en minimaal 250pk.

Buffer voor revisie's is overbodig aangezien je onderdelen overal vandaan haalt , een nieuwe kop of onderblok is zo geregeld , wat wel klote is dat als je de kop naar de soep draait dat het overnieuw aanpassen van de kop 3x zo duur is als de kop zelf.

Maar we gaan ervoor dat hij heel blijft :)

PS:@speedfreakz: En was het deksel dicht of nog open? --- Ik heb het zelfde carbon ram-air filter als in de advertentie , had ik die maar eerder gevonden want ik heb wel 500 euro voor dat kloteding betaald.
 
@mellos

Van het weekend zal ik eens kijken of de deksel dicht is (motor staat bij mn ouwelui).

Mocht je de REEN eenmaal op de bank hebben staan, vergeet er dan vooral geen filmpie van te maken!
 
Wat ik met de motor ga doen? |( Wat dacht je gewoon mee rijden daar is hij voor he...... :+ En lekker stoer hoeven we niet te doen dat deden we toen we 16 jaar oud waren maar nu niet meer , ik weet niet hoe dat bij jou ligt.... B|

Ik heb hier ook een Golf met 350pk en een Chevrolet met 450+pk stingray blok erin , wat ga ik ermee doen?....achter schumacher of kent block aanrijden yeah richt......

full

full

full

full

full


Inderdaad heb ik een verlengde brug onder de R1 en als hij klaar is ga ik ook serieus aan drachten denken dat klopt.

Maar hee laten we eerlijk zijn ik heb tenminste iets te vertellen op verjaardagfeestjes en BBQ'S en ik kan tenminste met een leuk speeltje er naartoe rijden 2 of 4 wielen *D *D *D

@SPEEDFREAKZ laat me maar weten of het deksel dicht is , ik ben benieuwd!! en zowiezo de run op de bank wordt gefilmd en wordt op internet gezet , kan nog wel even duren ben nu eerst bezig het uiterlijk v.d. motor klaar te krijgen komt een volledig carbonnen kuip op & nog wat klein spul.

Groeten M.R1
 
Wat ik met de motor ga doen? |( Wat dacht je gewoon mee rijden daar is hij voor he...... :+ En lekker stoer hoeven we niet te doen dat deden we toen we 16 jaar oud waren maar nu niet meer , ik weet niet hoe dat bij jou ligt.... B|

Ik heb hier ook een Golf met 350pk en een Chevrolet met 450+pk stingray blok erin , wat ga ik ermee doen?....achter schumacher of kent block aanrijden yeah richt......

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Inderdaad heb ik een verlengde brug onder de R1 en als hij klaar is ga ik ook serieus aan drachten denken dat klopt.

Maar hee laten we eerlijk zijn ik heb tenminste iets te vertellen op verjaardagfeestjes en BBQ'S en ik kan tenminste met een leuk speeltje er naartoe rijden 2 of 4 wielen *D *D *D
@SPEEDFREAKZ laat me maar weten of het deksel dicht is , ik ben benieuwd!! en zowiezo de run op de bank wordt gefilmd en wordt op internet gezet , kan nog wel even duren ben nu eerst bezig het uiterlijk v.d. motor klaar te krijgen komt een volledig carbonnen kuip op & nog wat klein spul.
Groeten M.R1
Ga je dan ook heel stoer vertellen dat je door al je centjes heen bent :') En of iemand je wil oppikken! Omdat je anders niet kunt drinken! Maar mogelijk de bezine niet kan betalen.

Maargoed, genoeg geluld :) Ik moest me even melden hier :W
Maar mocht je het allemaal lekker breed hebben, heeeeel veel plezier ervan :W
 
Laatst bewerkt:
Jullie kunnen lachen wat jullie willen, maar voorlopig heeft hij lekker de snelle spulletjes die jullie misschien van vrouwlief niet mogen kopen omdat er bijvoorbeeld een andere badkamer ofzo moet komen....
Doe het béter als hem, ga dán afzeiken :+
 
Heey jongens , ik bedoel dit ook niet op de manier dat ik jullie wil afzeiken ofzo , helemaal niet ik heb veel plezier in dit forum en met het helpen van iedereen op dit forum.

Vind het alleen een beetje flauw als mensen elkaar afzeiken , ik ben eenmaal nog redelijk jong , vind sleutellen leuk , en opvoeren al helemaal!! :)

Ben altijd al bezig geweest met het verbeteren van motoren / auto,s is gewoon mijn grootste hobby.

En nee ik heb geen audi ledstrips op de golf zitten , ik vind zelf dat ik de golf heel netjes heb gemaakt en niet zo een macdonalds racer met dikke uitlaat en dikke spoiler overdreven 1.4 honda.

Krijg veel goede reacties op die auto.

En als ik geen benzine kan betalen rij ik ook niet in een 5.7liter 8 cilinder chevrolet ZONDER LPG INSTALATIE :P

Maar zonder te ouwehoeren , veel plezier verder iedereen op het forum & kan ik jullie helpen doe ik dat graag!!

Motorrijders onder elkaar!!!

Groeten M.R1
 
Laatst bewerkt:
Heey jongens , ik bedoel dit ook niet op de manier dat ik jullie wil afzeiken ofzo , helemaal niet ik heb veel plezier in dit forum en met het helpen van iedereen op dit forum.

Vind het alleen een beetje flauw als mensen elkaar afzeiken , ik ben eenmaal nog redelijk jong , vind sleutellen leuk , en opvoeren al helemaal!! :)

Ben altijd al bezig geweest met het verbeteren van motoren / auto,s is gewoon mijn grootste hobby.

En nee ik heb geen audi ledstrips op de golf zitten , ik vind zelf dat ik de golf heel netjes heb gemaakt en niet zo een macdonalds racer met dikke uitlaat en dikke spoiler overdreven 1.4 honda.

Krijg veel goede reacties op die auto.

En als ik geen benzine kan betalen rij ik ook niet in een 5.7liter 8 cilinder chevrolet ZONDER LPG INSTALATIE :P

Maar zonder te ouwehoeren , veel plezier verder iedereen op het forum & kan ik jullie helpen doe ik dat graag!!

Motorrijders onder elkaar!!!

Groeten M.R1
Mij was ook niet drijgend bedoelt hoor ;)
Maar idd, het is altijd fijn als we elkaar kunnen helpen :Y *O*

Suc6 verder :W
 
Vandaag eens een inspectie uitgevoerd naar het luchtfilterhuis en trof het volgende aan: in beide standaard luchtaanvoerkanalen (bovenop) zit een luchtafsluitende plug met daar doorheen een hol metalen pinnetje (formaat rietje) voor enige luchtdoorlating. Het ziet er best profesionneel uit (geen zelf gekunstelde plugs) en ik neem aan dat beide "rietjes" een functie hebben?


PS online onbekenden gaan afzeiken obv nul informatie is idd een waardeloze tijdsbesteding
 
.....

En nee ik heb geen audi ledstrips op de golf zitten , ik vind zelf dat ik de golf heel netjes heb gemaakt en niet zo een macdonalds racer met dikke uitlaat en dikke spoiler overdreven 1.4 honda.

Krijg veel goede reacties op die auto.

....

Begrijp me niet verkeerd, hè ... Je Golf IV zier er zo op die foto gewoon érg netjes uit maar 't is gewoon niet mijn smaak. Vaak zie je bij auto's die op die manier onder handen genomen zijn dan ook weer allerlei accesoires die normaal op andere auto's thuis horen uit een iets ander segment (waaronder dus die LED stads cq. dagverlichting van de Audi R8).

Zelfde geldt ook een beetje voor het plaatsen van een verlengde achterbrug in een motorfiets die voor straatgebruik bedoeld is/blijft .... niet mijn smaak maar het kan ooit héél erg mooi zijn (en er zijn hier op MF een aantal voorbeelden te vinden van dames/heren die er een érg mooie creatie van gemaakt hebben).

Wat je nu van plan bent met dat blok van die R1 vind ik persoonlijk dan wél weer erg mooi en ik zou het persoonlijk nog mooier vinden als je verder niets aan de motorfiets zou zien, maar zoals eigenlijk al gezegt: smaken verschillen van persoon tot persoon (gelukkig).

Voor de rest moet iedereen gewoon doen en laten wat 'ie zelf mooi vind en waar 'ie zelf hobby in heeft.

Suc-6 met de opbouw van je "projectje" in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
@speedfreakz:

Dat je deksel boven dicht is klopt gelukkig , die 2 gaatjes waar jij het over hebt zou ik ook gewoon dicht maken , mijn bovendeksel is helemaal dicht dus als bij jouw filter het bovendeksel helemaal dicht is zou het wel goed zitten.

Zover ik kan bedenken hebben de 2 gaatjes verder geen functie , op het laten ontsnappen van benzinedampen na dan , maarja als dit echt nodig zou zijn zouden de ontwerpers van de graves ram-air box ook wel een gaatje bovenin het filter gemaakt hebben.

En de benzinedamp ontsnapt toch wel via het ram-air luchtkanaal.

In iedergeval veel succes ermee!! en als je de motor afgesteld hebt laat maar ff hier weten hoe hij loopt als je wilt , vind ik wel interresant :)

Tip: Zorg trouwens er ook voor dat je bmc filter schoon is voordat je het erin zet , controleer en/of maak het filter vaak genoeg schoon omdat je namelijk lucht aanzuigt onder je topkuip waar je voorwiel nogal wat zand/stof en regenwater omhoog gooit!!!!


@yzf-rider & wimmel:

Bedankt voor de reacties nog en zoals gezegd gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak anders zou de wereld wel heel erg zaai worden. :)

Als we elkaar kunnen helpen doen we dat graag!!

Nog even over mijn motor , aan de buitenkant ga je verder niks zien wat met motorische tuning te maken heeft (op de 2 hotcam uitlaten na dan)

Ik heb ook gewoon nog mijn originele achterbrug hier , dus misschien gaat die er wel weer een keer onder ,moet toch toegeven dat een wheelie erg goed voelde op z'n tijd :P , ik kan in iedergeval nog wisselen van brug , ik bewaar altijd al het originele spul van de motor.

Maar zodra de R1 opgebouwd wordt en klaar is komt er hier op MF nog een fotoreportage van zodat iedereen hem kan zien , zou nog wel even duren ik ben zo : hij moet eerst helemaal af!!!

Jongens groeten en allemaal suc-6!!!

Mellos-R1
 
Hey Mellos,

Zelf heb ik een R1 uit 99 en meen dat ie wat lucht tekort komt bij wat hogere snelheden.
Vandaar dat ik op zoek ben naar informatie over een RAM air systeem.
Volgens mij kan jij mij een aardig eindje op weg helpen met jou opgedane ervaring.
Graag zou ik weten wat ik moet aanpassen en veranderen zodat mijn R1 schatje goed loopt met een ramairbox.
En evt waar het spul te halen is.
Hoe vind jij het effect van je airbox, merk je duidelijk verschil?

R1 groeten,
Maurice.
:9~ :9~ :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan