Ad Besseling
Rookie
Mijn honda nc750 x draait stationair iets te snel. Wie weet hoe dit gecorrigeerd kan worden? Bij voorbaat dank voor uw reacties.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom heb je het niet op 1200 toeren gezet? (Of is dit niet het toerental dat in de manual staat?)Beste mensen, het is gelukt. Het is inderdaad het 2,5 mm aanslag inbusboutje wat is geborgd met een steek 7 moertje. Het borgmoertje opgelost, het inbusje boutje ongeveer 300 grd los gedraaid en vervolgens het borgmoertje weer vast. Toerental is nu koud een ruime 1400 rpm en warm +/- 1000. Het schakelen van de automaat is nu veel fijner en een ander groot voordeel is, dat wanneer ik nu koud het gas dicht draai, dat de motor ook weer iets remt op de motor. Bij de vorige instelling koud stationair 1600 rpm bleef de motor ook bij dichtdraaien gas vooruit trekken en was er in het geheel geen sprake van vertraging. Bij 50 km/h bleef de motor bij dichtdraaien gas gewoon 50 km/h rijden. Dat reed gewoon niet behaaglijk. Dank voor de reacties. Hartelijke groet Ad Besseling.
Hersenloos op 1200 zetten terwijl hij zich bij 1000 toeren prettiger gedraagt vind ik gekker dan even zelf nadenken hoor (lees die symptomen eens... dat vind ik niet normaal). Het ding gaat nu heus niet spontaan kapot.Waarom heb je het niet op 1200 toeren gezet? (Of is dit niet het toerental dat in de manual staat?)
Het stationair toerental is niet zomaar gekozen door de fabrikant.
Nou ja dat zeg je nu wel, maar iedere auto met automaat kruipt. Waarom zou een motor dat niet doen? Ik heb ook moeite te bedenken waarom dat onveilig zou zijn, eerder handig bij sommige handelingen.Inmiddels 300 km verder, het toerental stationair koud is nu +/- 1400, warm iets boven de 1000. De motor draaidt daarbij heerlijk rond. Mijn motor is een dct uitvoering (automaat). Het kan niet de bedoeling zijn dat de motor in koude toestand door blijft trekken wanneer het gas geheel is terug gedraaid. Alleen uit veiligheidsoogpunt moet je dit niet willen. De vorige instelling was echt niet goed. Wat ik een beetje jammer vind, dat is de kreet hersenloos, jammer maar het zei zo. Ik wens iedereen veel motorplezier. Groet Ad Besseling
Nou ja dat zeg je nu wel, maar iedere auto met automaat kruipt. Waarom zou een motor dat niet doen? Ik heb ook moeite te bedenken waarom dat onveilig zou zijn, eerder handig bij sommige handelingen.
Sterker nog, mijn auto heeft een multitronic, zoals audi z'n dafjes (CVT met natte koppeling, géén koppelomvormer) noemt, en die kruipt door zijn constructiewijze in principe niet. Dus heeft Audi hem zo geprogrammeerd dat ie dat wel weer doet. Zal wel nut hebben, hellingen zijn het in ieder geval niet want hij heeft ook nog hill assist of hoe dat ook heet. Op de motorfiets zijn de traagste oefeningen die je moet doen met slippende koppeling, dus dat kan prima met een kruipende motor.
Waarschijnlijk omdat er heel veel mensen zijn met net zoveel meningen Ik vind het kruipen juist prettig in stadsverkeer of in de spits, soepeler ga je het niet krijgen.. Andersom bestaat natuurlijk ook, je kon bij Mercedes in sommige gevallen instellen dat hij juist bij moest remmen tot een volledige stop met een ouderwetse automaat.Sinds DSG, PDK en DCT ben ik automaat-fan, omdat die systemen de tekortkomingen (zoals hoog brandstofverbruik, minder prestaties, hoogtoerig, kruipen) oplossen. Waarom sommige moderne automaten dan weer worden geprogrammeerd als ouderwetse is me een raadsel...
P.s. Mijn dct remt in S1, 2 of 3 gewoon op de motor, zelfs in D (maar dan wel veel minder dan je wenst). En je kunt altijd even extra terugflipperen voor de bocht.
Waarom?Bij een motor op 2 wielen en alleen tractie achter lijkt het me zelf toch wat minder wenselijk
In combinatie met Hill assist denk ik dat ik dat wel mee je eens ben, maar voor dat bestond was een automaat superchill voor de hellingproef. Mijn auto heeft dus gesimuleerde kruip, én hill assist. Ik geloof dat Audi dat gedaan heeft zodat het meer als een normale automaat voelde... traditionele Duitsers.Sinds DSG, PDK en DCT ben ik automaat-fan, omdat die systemen de tekortkomingen (zoals hoog brandstofverbruik, minder prestaties, hoogtoerig, kruipen) oplossen. Waarom sommige moderne automaten dan weer worden geprogrammeerd als ouderwetse is me een raadsel...
Waarom?
Hebben het over kruipen heah, niet optrekken... veel meer dat een suggestie om te gaan rollen is het niet. Kan me niet voorstellen dat de situaties die jij noemt een probleem vormen tenzij je daadwerkelijk op ijs gaat rijdenMet manoeuvreren op gladde ondergrond terwijl hij achter nog doorduwt kan wel eens vervelend zijn, keren met je voeten aan de grond bijvoorbeeld, dan kun je ook de achterrem niet pakken.
Ik moet een beetje denken aan met sneeuw mn oprit afrijden (haak de straat op) Dan duwen de achterwielen door de rem heen terwijl mijn voorwielen wel scheef staan en blokkeren door het remmen, de aan straat geparkeerde autos tegenover mij staan dan niet veilig. (Ik zet dus de handrem er ligt op in zo'n geval, dan blokkeren de voorwielen in ieder geval niet gelijk )
Bestaat N daar niet voor?Met manoeuvreren op gladde ondergrond terwijl hij achter nog doorduwt kan wel eens vervelend zijn, keren met je voeten aan de grond bijvoorbeeld, dan kun je ook de achterrem niet pakken.
Ik moet een beetje denken aan met sneeuw mn oprit afrijden (haak de straat op) Dan duwen de achterwielen door de rem heen terwijl mijn voorwielen wel scheef staan en blokkeren door het remmen, de aan straat geparkeerde autos tegenover mij staan dan niet veilig. (Ik zet dus de handrem er ligt op in zo'n geval, dan blokkeren de voorwielen in ieder geval niet gelijk )