Ad Besseling
Rookie
Mijn honda nc750 x draait stationair iets te snel. Wie weet hoe dit gecorrigeerd kan worden? Bij voorbaat dank voor uw reacties.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan blijf ik gewoon met mijn voorwielen in de 'goot' staan.Bestaat N daar niet voor?
Waarom heb je het niet op 1200 toeren gezet? (Of is dit niet het toerental dat in de manual staat?)
Het stationair toerental is niet zomaar gekozen door de fabrikant.
Te laag toerental kan een te lage oliedruk betekenen en een hogere belasting van het motorblok.Hersenloos op 1200 zetten terwijl hij zich bij 1000 toeren prettiger gedraagt vind ik gekker dan even zelf nadenken hoor (lees die symptomen eens... dat vind ik niet normaal). Het ding gaat nu heus niet spontaan kapot.
Verder is die service manual voor een 700, niet een 750. Geen idee hoeveel dat uitmaakt, zal waarschijnlijk niet veel zijn. Dat schroefje zit er over het algemeen wel dus al wil Honda het niet, kun je alsnog wat afstellen. Het kan wel zo zijn dat het systeem nu in het warretje is omdat hij iets probeert bij te stellen, maar ik weet niet hoe geavanceerd de stationairregeling hier is. Ik vermoed dat je, aangezien dit prettiger rijdt, je hem gewoon lekker zo moet laten staan.
"Hoe vaak kan ik door rood rijden tot het rendabel is om mijn koppeling te laten vervangen?"en als je wel moet stoppen is je koppeling konstant aan het slippen. ik kan het volgende topic van jou al raden ...