Afstellen stationair toerental injectie bmw k100rt

Steve69

MF'er
25 jul 2020
75
23
Goedeavond,
Mijn BMW K100RT uit 85 met injectie, loopt bij bedrijfstemperatuur rond de 1500 toeren stationair.
Als valse lucht is uitgesloten en afstellen van injectie niet meer mogelijk is, wat kan nog meer de oorzaak zijn?
Gr Steve
 
Is dit schroefje voor afstellen stationair toerental?
 

Bijlagen

  • 20230613_203505.jpg
    20230613_203505.jpg
    147 KB · Weergaven: 39
Ik heb ooit eens samen met Superblackbird een luchtfilter gewisseld bij een RT, Natuurlijk door zo min mogelijk los te halen. Dan blijkt dat alle delen een afhankelijkheid hebben ten opzichte van elkaar. Je moet aan de goede kant beginnen met slopen.
 
Dat schroefje is NIET voor het afstellen van het stationair toerental. Stationair afstellen doe je met de omloopschroeven zoals op de foto van ts.

De centrale schroef is op de fabriek afgesteld en met een lakstreep gemarkeerd/verzegeld.

Onzin.

Die centrale schroef is wel degelijk voor het afstellen van het stationair tt.

Als je het binnenpaneel links los haalt, 1 schroef onder, en 2 bovenin het opbergvak, zie je de gaskabel en ernaast de afstelschroef, tussen gasklep 2 en 3.
Dan heb je op elke gasklep een messing omloopschroef, daar stel je de boel synchroon mee in stationair loop.

Als laatste heb je tussen elke gasklep een verzegelde schroef, om synchroon af te stellen bij 2-3000 toeren.
Dit is op de fabriek afgeregeld en blijf je beter af, als je niet weet wat je doet.

Al valt daar ook wel wat winst te behalen.
 
Onzin.

Die centrale schroef is wel degelijk voor het afstellen van het stationair tt.

Als je het binnenpaneel links los haalt, 1 schroef onder, en 2 bovenin het opbergvak, zie je de gaskabel en ernaast de afstelschroef, tussen gasklep 2 en 3.
Dan heb je op elke gasklep een messing omloopschroef, daar stel je de boel synchroon mee in stationair loop.

Als laatste heb je tussen elke gasklep een verzegelde schroef, om synchroon af te stellen bij 2-3000 toeren.
Dit is op de fabriek afgeregeld en blijf je beter af, als je niet weet wat je doet.

Al valt daar ook wel wat winst te behalen.
Prima, dan is het onzin..... de technische mensen bij de BMW importeur zullen het wel nooit begrepen hebben.

Ik heb nog nooit met die schroef stationair hoeven stellen, alleen als er al eens aan gedraaid was. Die schroef is de basisinstelling voor de smoorkleppen, de stationairafstelling gaat via de omloopschroeven. Ze verzegelden de schroef niet voor niets af fabriek.
 
Laatst bewerkt:
normale injectie heeft idd de 'gas' kleppen gewoon helemaal dicht , en gaat via een klein stationair-netwerk gaatje .
zelf oudere bmw CV carburateurs staan helemaal dicht , maar lopen toch stationair . en idd af te stellen via de 'co2' schroef .
 
Terug
Bovenaan Onderaan