afstellen suzuki rm 125

crazy-armani

Rookie
10 jul 2006
12
0
Haarlem
Hallo ik heb een suzuki rm 125er weet niet precies uit welk jaar (vandaar de foto) maar hij loopt niet echt helemaal lekker.. om te beginnen loopt hij niet stationair nou is dit nog niet zo een ramp maar als ik hem start en een tikje gas geef gaat hij ineens heel veel toeren maken en blijft ie toeren maken terwijl ik het gas al los heb na een paar seconde gaat ie weer rustig lope en als ik hem in ze 1 zet rijd ie wel gewoon rustig weg maar te rustig als ik plank gas geef en houw dan trekt ie vrij rustig naar de 70 en dan schiet ie ineens als een speer door naar de 100 terwijl ik dan verder neit aan het gas draai alleen maar planke in elke versnelling wat zou dit kunnen zijn ? en hoe kan ik het verhelpen..? mischien da cabrateur er af halen en een keer helemaal demonteren en schoonmaken ?

joerie

Bijlage: DSC000166666.JPG
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Ik denk vooral: valse lucht en dat er een rubber verloopstuk zit tussen carburateur en motor, wat niet goed sluit of (meest aan de onderkant) poreus is of gescheurd.

Check ook of je choke wel goed werkt (terugkomt).

Er zit toch nog wel een luchtfilter op en je uitlaat lekt niet dicht bij de cilinder?
 

demo

MF'er
16 aug 2006
36
0
39
heusden
Mooi man,

ik heb er ook zo een gehad, exact hetzelfde, alleen jouw probleem had ik niet.
Wel weet ik als je het luchtfilter met een of andere blauwe troep bewerkt.......... dan gaat ie als een speer. Wat ik me wel kan herhinneren is dat ik regelmatig een bougie langs m,n oren kreeg :X
succceeeesssss verder
 

Mesjoggah

Die hard MF'er
23 sep 2001
752
0
46
Poortvliet
bouwjaar is 1985

maak je carb eerst maar eens lekker schoon en controleer of hij nergens valse lucht zuigt.
Is je membraam in orde?
luchtfilter schoongemaakt en in de smurrie gezet?
 

gassen

MF veteraan
26 apr 2004
10.831
69
58
noord limboland
Luchtfilterolie ; gebruiksaanwijzing op de verpakking

ps,
dit heeft niets met valse lucht te maken.
Kijk ook je voetpakking eens goed na of daar niets lekt.
 

Death Cookie

MF'er
22 okt 2005
113
0
30
men start de motor, men pakt deo, en spuit die op verschillinde plekken langs het inlaattraject, (niet in het filter!) als je tijdens het spuiten langs aansluitingen hoort dat ie of in toeren zak of in toeren stijgt, heb je daar valse lucht ;)