Beste leden,
Ik ben nieuw op dit forum, maar lees regelmatig mee met topics.
Ik heb echter een probleem waar ik alleen niet 100% de ervaring en kennis voor heb om uit te komen.
—
Ik heb een marauder vz800 uit 1998 die ik aan het opknappen ben. Ruim 1,5 jaar later is nu het moment aangebroken om hem af te stellen.
Beide carburateurs zijn eraf geweest en ultrasoon gereinigd en hebben een nieuw revisie setje gekregen.
Na montage en gaskabel afstelling ding weer aan de praat gekregen (niet afgesteld).
Van de week op gehoor afgesteld en met de carbtune pro synchroon laten lopen. Top zou je zeggen.
Heb er vervolgens dik 20 a 30 minuten op gereden, wat voor mijn gevoel heerlijk ging. Enige probleem was dat de motor bij stilstand in stationaire toestand weer afsloeg (bij stoplichten oid).
Goed, weer terug afstellen zou je zeggen. Nu heb ik hier buiten de 2 afstel schroeven en de synchronisatie kabels verder niet heel veel verstand van. Uberhaubt niet, maar ik doet het enigzins op gehoor en met de carbtune pro.
Terug naar de basis instelling. Volgens mij heeft de vz800 benzine stelschroeven en geen luchtstelschroef, dus deze op beide carbs dichtgedraaid en 2 volle slagen open. Vervolgens weer met de carbtune pro synchroon gesteld.
Gekke is, het synchroniseren is het laatste wat ik heb gedaan en toen kon ik nog gasgeven en de toeren verhogen.
Wilde ik vandaag wegrijden, slaat deze steeds af als ik gas wil geven… dus starten (koud) lukt, moet wel wat gas bij geven om afslaan te voorkomen, maar zodra ik in de 1 gas geef om weg te rijden, slaat de motor af…
Ik ben nu eigenlijk op zo’n punt dat ik niet meer weet hoe ik hem nou moet afstellen.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie me een beetje in de juiste richting kunnen duwen hiermee.
Ik ben nieuw op dit forum, maar lees regelmatig mee met topics.
Ik heb echter een probleem waar ik alleen niet 100% de ervaring en kennis voor heb om uit te komen.
—
Ik heb een marauder vz800 uit 1998 die ik aan het opknappen ben. Ruim 1,5 jaar later is nu het moment aangebroken om hem af te stellen.
Beide carburateurs zijn eraf geweest en ultrasoon gereinigd en hebben een nieuw revisie setje gekregen.
Na montage en gaskabel afstelling ding weer aan de praat gekregen (niet afgesteld).
Van de week op gehoor afgesteld en met de carbtune pro synchroon laten lopen. Top zou je zeggen.
Heb er vervolgens dik 20 a 30 minuten op gereden, wat voor mijn gevoel heerlijk ging. Enige probleem was dat de motor bij stilstand in stationaire toestand weer afsloeg (bij stoplichten oid).
Goed, weer terug afstellen zou je zeggen. Nu heb ik hier buiten de 2 afstel schroeven en de synchronisatie kabels verder niet heel veel verstand van. Uberhaubt niet, maar ik doet het enigzins op gehoor en met de carbtune pro.
Terug naar de basis instelling. Volgens mij heeft de vz800 benzine stelschroeven en geen luchtstelschroef, dus deze op beide carbs dichtgedraaid en 2 volle slagen open. Vervolgens weer met de carbtune pro synchroon gesteld.
Gekke is, het synchroniseren is het laatste wat ik heb gedaan en toen kon ik nog gasgeven en de toeren verhogen.
Wilde ik vandaag wegrijden, slaat deze steeds af als ik gas wil geven… dus starten (koud) lukt, moet wel wat gas bij geven om afslaan te voorkomen, maar zodra ik in de 1 gas geef om weg te rijden, slaat de motor af…
Ik ben nu eigenlijk op zo’n punt dat ik niet meer weet hoe ik hem nou moet afstellen.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie me een beetje in de juiste richting kunnen duwen hiermee.