afstellen vering

mark2009

Die hard MF'er
8 jun 2009
467
0
mooi achterhoek
hoi ik heb even hier rond zitten lezen over het afstellen van de vering,ik rijd een honda hornet 600cc bj 2009 hij veert verder prima ook in de bochten,alleen op klinker wegen trilt het stuur iets in je hand,klinker wegen vermijden is een optie :+ maar dat lukt niet altijd,ik rijd meestal met me din achter op 65 kg _O- ,wat kan ik afstellen voorveren zodat het net weg is dat trillen de ingaande demping,wil er verder niet veel aan veranderen omdat die verder prima stuurt..

grt m :]
 
Ja dat zie je verkeerd.
je veranderd niets aan de veerkracht en ook niks aan de demping.

akkoord.
maar hij vroeg naar extreme instellingen ;)
als je de veervoorspanning zo hard zet dat er geen negatieve veerweg meer is - ook niet met de rijder erop, heeft dat uiteindelijk ook een effekt op de demping : ipv rustig uit te veren, komt dit abrupt tot een einde. en ik kan me voorstellen dat dat een negatieve invloed heeft op het weggedrag ;)
 
akkoord.
maar hij vroeg naar extreme instellingen ;)
als je de veervoorspanning zo hard zet dat er geen negatieve veerweg meer is - ook niet met de rijder erop, heeft dat uiteindelijk ook een effekt op de demping : ipv rustig uit te veren, komt dit abrupt tot een einde. en ik kan me voorstellen dat dat een negatieve invloed heeft op het weggedrag ;)
Dan nog wijzigt de demping niet en zo hard kan je hem niet zetten.
Te hoge voorspanning veroorzaakt een te kleine negatieve veerweg maar nog steeds is het gewicht dat de motor 1cm laat zakken niet verandert.
Wel heeft geeft een te kleine negatieve veerweg een slechter weggedrag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan