Afstellen xr650r

Okki was jij het aan het regelen of had ik dat verkeerd begrepen?
rpsxr, evil cartman en ik doen mee, dus 4 stuks?!
laat maar weten,
mzzl Redrider

[edit] ik heb hells al een mailtje gestuurt om te vragen of er geen korting geregeld kan worden. ben benieuwd.. [edit]
 
Laatst bewerkt:
ik heb juist m'n grafiekjes(testbank) gekregen,de afstelling stond redelijk goed.
De cijfers: 56.3 awpk bij 6693 t/m (SAE PK),58 awpk (DIN PK),koppel 67.1Nm. :} .Das een kleine 65 krukas PK's . :]

XR650 bw.2000 :CRD voorbochten,Leo Vince X3 demper(open),No toil luchtfilter,geen backfirescreen,Mikuni TM40 Carbu,open airbox,standaard motorblok.

Grafiekjes volgen...
 
dat is helemaal niet slecht.
als de grafieken binnen zijn gaan we bestellen, he mannen?

ps ben weer bij henko langs geweest ,heb weer nieuwe uitlaat,seatpipe ligt in grijze container,verslag volgt nog
 
ik wil het best regelen,we houden straks wel even contact via de meel.
gelooft dat we het via de zwager van rp gaan doen.
hoeven we geen creditcart te gebruiken.
heb trouwens van de nl importeur niets meer gehoort.
wordt dus hells lijkt mij.
mooi dat we met zijn 4e zijn.
weer een stap verder boven ktm lol
 
en wat zijn de gegevens van de carb om op te geven als we bestellen manu?
hoofdsproeier/naaldstand ed
 
ik heb vroeger 51 awpk gehaald met een standaard uitlaat en carbu,enkel andere luchtfilter + backfirescreen weg en 5 gaten in het zijpaneel en daaraan de sproeiers aangepast.

Een HRC kit geeft maar 2 a 3 pk extra wel gaat het vermogen veel langer door zodat je op 8000 toeren 10 pk extra hebt t.o.v. standaard omdat die afbouwd vanaf 6000 t/m.Naar het schijnt geen aanrader omdat je veel power onderin verliest en je hiermee een "screamer" krijgt.

curves van de HRC kit vind je o.a. op www.xr-italia.com
 
afstelgegevens Mikuni TM40: hoofdsproeier 160 (bij 15°C)
stationair 25
airnozzle 1.0
naald 1 stand rijker
acceleratiepomp standaard qua inspuitmoment en duur
12 gaten in zijpaneel met inoxgril

Neem dit als een richtlijn maar staar je er niet op blind: iedere motor,uitlaat- en inlaatsysteem is anders.Stuur je gegevens ook naar Hells(standaard zit er in zo'n TM 40 een 140 hoofdspr in,dacht ik).Vraag naar een Mikuni voor een XR650 hé O-)

Wil je goede cijfers pas je airbox/filter en b.f.screen aan.Anders lukt het nooit!This baby needs air :P

Vraag enkele reserve sproeiers,zeker hoofdsproeiers want die worden sterkt bepaald door temperatuur en hoeveelheid flow (in- en uitlaat).Wil je een optimaal vermogen behouden dus ook je sproeiers aanpassen bij lage(rijker) of hogere (armer)temperatuur.
 
Laatst bewerkt:
Een HRC kit geeft maar 2 a 3 pk extra wel gaat het vermogen veel langer door zodat je op 8000 toeren 10 pk extra hebt t.o.v. standaard omdat die afbouwd vanaf 6000 t/m.Naar het schijnt geen aanrader omdat je veel power onderin verliest en je hiermee een "screamer" krijgt.

Valt erg mee met verlies van bodempower, en als je de curves goed bekijkt zijn ze onderin ook aardig gelijk. Misschien lijkt dat alleen maar omdat je bovenin veel wint.
Ik heb mijn HRC-kit nu zo'n 2,5jaar / 20000kms en weet niet meer hoe origineel was. ik was wel onder de indruk van het verschil. (sorry geen testbank-resultaten)
Redrider013
 
Laatst bewerkt:
kreeg elke keer als ik superpole op me demper zag staan rode vlekken in me nek.
rij nu met een henko systeem naaar volle tevredenheid.

heb je al wat gehoort van hells?
 
nog steeds geen reactie guys
misschien is hells niet geintereseert in verkoop
(of er is met mailen iets misgegaan)

maar anyhow, ik twijfel over de Mikuni
er zitten zoveel vertelmogelijkheden aan dat het een hel moet zijn om te tunen.
nog erger als de originele...
hoeveel hebben er hier (naast xrmanu) al een mikuni? en wat zijn jullie bevindingen?

(de Edelbrock begint steeds interesanter te worden)
 
scottword heeft er ook 1
en op supermotech heeft die xr650 rijder spijt dat tie een keihin heeft genomen ipv een mikuni (past veel beter en veel goedkoper met zelfde resultaten)
stuur gewoon nog een meel naar hells en/of een fax met de bestelling ,gaan ze echt wel reageren en anders kan misschien de zwager van rp gewoon even langsrijden als die in de buurt is.
afstellen gebeurt al als je hem koopt al en finetunen gewoon op de dyno laten doen.
over de eldelbrock zijn ze op xronly iid ook vol lof (toevallig ook site sponsor!!!!)
ik wil iig zeker een mikuni.
 
ik weet niet wat zo'n Edelbrock kost maar je mag rekenen dat er makkelijk tot 1/3 bijkomt aan invoertaksen,portkosten ed als je in de Usa koopt.En wisselstukken,sproeiers?De Dollar staat wel gunstig natuurlijk.

Op een uur of 2 stond m'n Mikuni redelijk goed,je moet wat feeling (wat is te rijk,te arm)hebben natuurlijk maar dat heb je bij iedere carbu nodig....Als je wat handig bent moet enkel het vlotterdeksel eraf om de sproeiers te wisselen en kan de carbu op z'n plek blijven.De carbu is trouwens "pre-jetted" naar jouw motorspec.,als je die opgeeft.

Faxje/belletje naar Hells?M'n kennis had geen probleem om te bestellen bij hen (via mail).

Perfect krijg je hem op de testbank maar als je ervaring hebt, zit je er met de rijindruk/rijtest nooit ver naast.Bougiekleur lezen is ook een goede methode :)
 
ik weet niet wat zo'n Edelbrock kost maar je mag rekenen dat er makkelijk tot 1/3 bijkomt aan invoertaksen,portkosten ed als je in de Usa koopt.En wisselstukken,sproeiers?De Dollar staat wel gunstig natuurlijk.

Mikuni 239 euro + 10,30 euro verzenden = 249,30 euro (zonder korting)
Edelbrock 400 dollar + 15-20 dollar verzenden = 352 euro
Laat je het versturen als "gift" betaal je geen invoer etc.
dus dan scheelt het zo'n 100 euro.

groot voordeel lijkt mij het feit dat de edelbrock "fully externally adjustable" is, dus geen sproeiers wisselen etc...
Nadeel zou kunnen zijn dat hier geen dealer in de buurt is voor service, (alhoewel, ik ben eigenlijk ook nog nooit voor service teruggegaan met de origineel..)

kortom ik twijfel nog :?
 
Laatst bewerkt:
Sorry jongens, maar ik moet afhaken. moet t geld ergens anders gaan besteden.....(auto is aan t desintegreren '( ) dus als dit verhaal nog een aantal maanden blijft lopen dan ben ik er misschien aan t end weer bij :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan