afstellen

Smet

MF veteraan
4 dec 2001
5.060
509
breskens
Hallo mede motor gekken. Ben inderdaad nieuw en lees met plezier jullie stukjes. Heb me dan toch maar eindelijk aangemeld. Zit met een vraagje. Heb nu een jaar m´n rijbewijs maar het is nog beperkt t/m januari volgend jaar. M´n pa heeft een GPZ 600 (en m´n broer een YZF 750R, mooi beestje maar ik mag er niet mee rijden, is te koop trouwens) en binnenkort gaat ie een andere motor kopen. Ik krijg dan de zijne. Maar hoeveel zou het kosten om hem af te laten stellen voor beperkt rijbewijs. En moet ie dan nog gekeurd worden en zo. Ben nog maar een studentje dus als het te duur wordt zal ie toch nog een jaartje in de schuur moeten staan ;(
 
Wordt een duur grapje. Ik denk niet dat er een 25 kW typegoedkeuring is voor een YZF 750.
En als hem dan laatterugtunen, ben je dan niet bang dat de motor een beetje underpowered is? Je hebt toch 195 droge kilo\'s mee te trekken.

[edit] gaat het over de GPZ? Ook daar zal waarschijnlijk geen typegoedkeuring voor zijn met 25 kW. Maar je kunt het bij het RDW navragen. [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede motor gekken. Ben inderdaad nieuw en lees met plezier jullie stukjes. Heb me dan toch maar eindelijk aangemeld. Zit met een vraagje. Heb nu een jaar m´n rijbewijs maar het is nog beperkt t/m januari volgend jaar. M´n pa heeft een GPZ 600 (en m´n broer een YZF 750R, mooi beestje maar ik mag er niet mee rijden, is te koop trouwens) en binnenkort gaat ie een andere motor kopen. Ik krijg dan de zijne. Maar hoeveel zou het kosten om hem af te laten stellen voor beperkt rijbewijs. En moet ie dan nog gekeurd worden en zo. Ben nog maar een studentje dus als het te duur wordt zal ie toch nog een jaartje in de schuur moeten staan ;(

Er is geen 25kw kitje voor een YZF 750 R dus zijn er twee moegelijkheden je laat hem terugtunen bij bv heidentuning dan krijg je een uitdraai mee waarop die 25 kw is die kopier je en een is voor de verzekering (moet je wel een verzekring hebben die daar genoegen meeneemt. Dan kopieer je hem nog een keer en die houd je altijd bij je inverband met politie.
De andere mogelijkheid is je stuurt hem naar duitsland daar tunen ze alles terug (een vriend van mij heeft ze 748 op die manier laten terug tunen) en dan komt die weer naar NL dan laat je hem opnieuw keuren en staat die met 25kw op het kenteken. de eerste optie kost zo\'n 250 a 300 gulden en de tweede optie kost zo\'n 1250 gulden maar dan weet je wel 100% zeker dat het goed zit.
 
Ik heb zelf ook een motor willen terugvoeren naar 25kw,maar wat een gezeur komt hier bijkijken man!De makkelijkste weg is al genoemd;namelijk gewoon laten afvoeren en dan de uitdraai meenemen als bewijs dat de motor 25kw heeft(kost zo\'n 300 gulden).De verzekering vindt dit goed(verzekering doet nooit moeilijk behalve als ze moeten uitbetalen).Maar een agent neemt hier geen genoegen mee :j .Dan is er nog een andere manier(als er tenminste een officieel afvoerpakketje bestaat voor de GPZ).Je brengt je motor naar de dealer,deze voert je motor af.De dealer stuurt je motorpapieren op naar de RDW en hij krijgt ze aangepast weer terug.Dit grapje kost echter wel zo\'n 600 gulden.
Ik vond het uiteindelijk niet al dat gezeur waard en heb toch maar voor een orginele 25kw-motor gekozen :+ .
Veel succes met je keuze!
 
Hallo mede motor gekken. Ben inderdaad nieuw en lees met plezier jullie stukjes. Heb me dan toch maar eindelijk aangemeld. Zit met een vraagje. Heb nu een jaar m´n rijbewijs maar het is nog beperkt t/m januari volgend jaar. M´n pa heeft een GPZ 600 (en m´n broer een YZF 750R, mooi beestje maar ik mag er niet mee rijden, is te koop trouwens) en binnenkort gaat ie een andere motor kopen. Ik krijg dan de zijne. Maar hoeveel zou het kosten om hem af te laten stellen voor beperkt rijbewijs. En moet ie dan nog gekeurd worden en zo. Ben nog maar een studentje dus als het te duur wordt zal ie toch nog een jaartje in de schuur moeten staan ;(

goedkoopste oplossing koop een echte 25kW. klaar geen gezeur.
 
25 Kw is een rampenregeling, helpt het om ongelukken te voorkomen ???
nee, want met 50 km/uur kan je je ook al te pletter rijden, dus stomme ambtenaar die denkt dat ie er verstand van heeft vult zn knip met een idee dat niet werkt

(lijkt mij dan )
 
25 Kw is een rampenregeling, helpt het om ongelukken te voorkomen ???
nee, want met 50 km/uur kan je je ook al te pletter rijden, dus stomme ambtenaar die denkt dat ie er verstand van heeft vult zn knip met een idee dat niet werkt

(lijkt mij dan )

Precies want de meeste terug getunede motors naar 25 kw komen nogaltijd dicht bij de 180. Dus 100+ op een 50 weg kan nog steeds.

Hadden een keer een schade geval binnen gehad dat was een teruggetunende xj600 en die was met 160 op een auto geklapt waar je maar 50 mag..
Dus vraag me af of die 25 kw wel zin heeft als iemand hard wil rijden (of lomp en onverantwoord) doet die dat toch wel of nu met 25 kw is of 100 kw
 
Is een zzr-600 een beetje fatsoenlijk terug te tunen? Of rijdt dat dan voor geen meter meer omdat ie aardig zwaar is?

Mijn plan was namelijk om zo;n zzr 25kw te maken, maar als dat weinig nut heeft moet ik misschien wat anders bedenken.
 
Ik ken iemand met een ZX6 in 25 Kw uitvoering en dat rijd goed, eigenlijk veel beter dan ik gedacht had.
 
Kunnen we geen archiefje maken voor beginnende motorrijders met al dit soort vragen?

Dit is de zo veelste keer dat iemand over 25kw setjes begint.., en de volgende nieuw A-rijbewijs bezitter zal het weer doen, vervolgens welk slot etc.

m.a.w. een soort beginners FAQ-je.., of loop ik nu achter de feiten aan en waren we dit al van plan. Omdat de Forum admins zelf al zo geniaal waren..?
 
Kunnen we geen archiefje maken voor beginnende motorrijders met al dit soort vragen?

Dit is de zo veelste keer dat iemand over 25kw setjes begint.., en de volgende nieuw A-rijbewijs bezitter zal het weer doen, vervolgens welk slot etc.

m.a.w. een soort beginners FAQ-je.., of loop ik nu achter de feiten aan en waren we dit al van plan. Omdat de Forum admins zelf al zo geniaal waren..?

Maak dan er dan meteen ook een waar mensen wel mogen spammen, lees nu telkens een topic die geen url meer heeft, als je die toch wel haalt, haal dan maar hele topic weg.
En soms ben ik toch wel benieuwd naar sommige site\'s.
 
Kunnen we geen archiefje maken voor beginnende motorrijders met al dit soort vragen?

Dit is de zo veelste keer dat iemand over 25kw setjes begint.., en de volgende nieuw A-rijbewijs bezitter zal het weer doen, vervolgens welk slot etc.

m.a.w. een soort beginners FAQ-je.., of loop ik nu achter de feiten aan en waren we dit al van plan. Omdat de Forum admins zelf al zo geniaal waren..?
Is niet zo\'n raar idee hoor, hebben we ook al eens over nagedacht, misschien dat het er wel van komt ja. :)
 
Mijn vraag ging specifiek over de zzr, want ik had namelijk gehoord dat voor dat model geen terugvoer setje bestond, wel voor de zx-6 en dergelijken. Dat wilde ik eigenlijk dus weten.
 
Mijn vraag ging specifiek over de zzr, want ik had namelijk gehoord dat voor dat model geen terugvoer setje bestond, wel voor de zx-6 en dergelijken. Dat wilde ik eigenlijk dus weten.

sorry, dit was niet zo zeer naar jou gericht, maar een algemeen verhaal.
niet persoonlijk opvatten dus 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan