afstelling 2 caburateurs

roelofhil

Rookie
22 nov 2017
27
2
Emmen
carburateurs afstellen SUZUKI GSX400E van 1983
Na de carburateur helemaal goed schoon te hebben gekregen.
loopt de motor weer.
Geen overstromingen vanuit de caburateur bv.
alleen het lopen gaat nog niet lekker hier moeten de puntjes nog op de i gezet worden.
ivm een laag inkomen kan hij niet naar de maker (40 euro per uur)
hij rijd prima alleen slaat hij vaak af bij verkeerslichten en loopt dan onregelmatig.
Iemand een idee hoe ik het goed kan krijgen
of een goed adres weet
Roelof
 
Je moet de carbs synchroniseren en de co-schroeven netjes afstellen.

Eigenlijk moet je voor synchroniseren wel eerst de klepspeling controleren.
De eerste zin is goed zelf te doen, ook voor beginners, klepspeling checken en eventueel afstellen is een moeilijker verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Klepspeling checken is goed te doen met een handboek erbij. Helemaal als je op het niveau bent dat je je carburateurs zelf onder handen kan nemen.

Synchroniseren moet je inderdaad na al het onderhoud doen met een warm motorblok. Als je weet waar het vacuum gemeten kan worden, en een beetje in de buurt woont kan ik wel even helpen. Ik heb thuis een carbtune liggen.
 
Klepspeling checken is goed te doen met een handboek erbij. Helemaal als je op het niveau bent dat je je carburateurs zelf onder handen kan nemen.

Synchroniseren moet je inderdaad na al het onderhoud doen met een warm motorblok. Als je weet waar het vacuum gemeten kan worden, en een beetje in de buurt woont kan ik wel even helpen. Ik heb thuis een carbtune liggen.



Voor de helft misschien wel maar sommigen leren het nooit of hebben net dat gedult niet.
En bij niet goed kan het goed kapoet. Maar ik snap jouw gedachtengang.
 
carburateurs afstellen SUZUKI GSX400E van 1983
Na de carburateur helemaal goed schoon te hebben gekregen.
loopt de motor weer.
Geen overstromingen vanuit de caburateur bv.
alleen het lopen gaat nog niet lekker hier moeten de puntjes nog op de i gezet worden.
ivm een laag inkomen kan hij niet naar de maker (40 euro per uur)
hij rijd prima alleen slaat hij vaak af bij verkeerslichten en loopt dan onregelmatig.
Iemand een idee hoe ik het goed kan krijgen
of een goed adres weet
Roelof


Rij even langs bij Dion (motorservice Emmen).
 
carburateurs afstellen SUZUKI GSX400E van 1983
Na de carburateur helemaal goed schoon te hebben gekregen.
loopt de motor weer.
Geen overstromingen vanuit de caburateur bv.
alleen het lopen gaat nog niet lekker hier moeten de puntjes nog op de i gezet worden.
ivm een laag inkomen kan hij niet naar de maker (40 euro per uur)
hij rijd prima alleen slaat hij vaak af bij verkeerslichten en loopt dan onregelmatig.
Iemand een idee hoe ik het goed kan krijgen
of een goed adres weet
Roelof

Uitvallen bij een stoplicht of bij het inknijppen van de koppeling kan ook valse lucht zijn.
Misschien een slangetje vergeten of carburateur niet goed vast gedraaid op het Inlaatrubber of, Inlaatrubber kapot/gescheurd.
Daar zou ik eerst naar kijken dat kost namelijk niks :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan