Afstelling cb1000r uit 2009 na vervangen uitlaat en verwijderen kat

jeffz

MF'er
28 mrt 2010
107
10
rotterdam
Hallo,

Ik rij een cb1000r uit 2009 en heb laatst een dominator katvervanger geplaatst met een Hurric einddemper.
De motor heb ik daarna laten afstellen.
Als ik rij in de 2e versnelling en laat het gas los bij 3000 rpm, bij een bocht of rotonde bijvoorbeeld, dan hokt en schokt de motor ( het lijkt erop dat ik dan in een te hoge versnelling zit ). Als ik een klein beetje gas bij geef is dit weg. Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Alvast bedankt.
 
Hallo,

Ik rij een cb1000r uit 2009 en heb laatst een dominator katvervanger geplaatst met een Hurric einddemper.
De motor heb ik daarna laten afstellen.
Als ik rij in de 2e versnelling en laat het gas los bij 3000 rpm, bij een bocht of rotonde bijvoorbeeld, dan hokt en schokt de motor ( het lijkt erop dat ik dan in een te hoge versnelling zit ). Als ik een klein beetje gas bij geef is dit weg. Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Alvast bedankt.

Terug naar degene die hem heeft afgesteld lijkt me de enige goede oplossing.
 
door het veranderen van de uitlaat is je verhouding benzine lucht niet meer goed,bij mijn gsx kon je geen rontonde nemen in de regen levensgevaarlijk carburatie aangepast nog niet perveckt maar wel goed
 
Je bent een PCV nodig en een o2 eliminator (anders heeft afstellen weinig zin), neem als dat je die al hebt anders wordt afstellen lastig. Mappings online te vinden op de site van Dynojet, maar denk dat je even een testbank op moet.
 
volgens mij is de Ecu van een 2009 goed te flashen
der zijn veel bedrijven die het doen en iedereen heeft waarschijnlijk zijn eigen favoriet.
ik ben heel erg goed geholpen door Ruud bij Tovami enige nadeel het is in Goes
 
Dat is niet off- topic. De afstelling van de motor is verprutst. Met originele spullen loopt hij goed.
Alle puberale modificaties terug naar origineel, dan heb je een sociaal aanvaardbare motor met een perfecte afstelling.
toc
Dat is niet off- topic. De afstelling van de motor is verprutst. Met originele spullen loopt hij goed.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens hij loopt dan prima maar als je een nieuwe motor een ecu flash geeft lopen ze veel mooier.als de versnellingsafhankelijke vermogens begrenzer der af is en als je de motor nog een klein beetje laat inspuiten als het gas dicht gaat. En zo zijn er nog wat andere dingen
Alleen ja dat is niet conform emissie eisen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan