afstelling fireblade

nic1964

geblokkeerd account
28 okt 2007
110
0
Brunssum
Ik heb sinds 2 weken een Fireblade sc 33 uit 1997.
Ik had al eerder het probleem aangegeven op deze topic, ik meende een ratel te horen, maar het is definitief niet de nokkenaskettingspanner.
Het blok heeft een tik als ie koud is, en als ik dan wegrijdt met meerdere toeren dan wordt het tikken heviger.
Als ie warm is is het minimaal te horen.
Ik meende vanaf het begin een te losse klep., hij sputtert ook heel even als ik rustig optrek, of bv 50 rij in de 5, bij hoge toeren niet.
Nu heb ik vandaag de deksel van het luchtfilter gehaald om de filter eens te bekijken en nu zie ik dat de luchtfilterbak aan de linker kant (1e cilinder vettig is) op de andere plaatsen is ie droog.
Kan dit toch met klepspeling te maken hebben?

alvast bedankt
 
Ik denk dat het daar inderdaad op aan gaat, voorheen nog wel veel gesleuteld, maar heb er helaas geen tijd meer voor, maar ik ken wel een betrouwbare monteur die op zichzelf is begonnen, dus dat gaan we maar doen denk ik
 
Nou, gelukkig valt het reuze mee allemaal.
vandaag langs geweest, de carburateurs moeten worden afgesteld op de gemonteerde kn filter en open uitlaat, kosten 65 euro inclusief testbank.
bedankt voor jullie reacties
 
Wrom vermeld je dat niet dat er een sportpijp en een K&N filter op zit ?

blijkbaar zijn dus je carburateurs niet afgesteld en gesynchroniseerd op de huidige veranderingen. En niet gesynchroniseerde carbs kunnen een geluid geven alsof je blok op ploffen staat.
 
Laatst bewerkt:
Gaat weer lekker hierzo. Vraagje stellen zonder info wat je allemaal niet standaard op je Blade hebt zitten.

Wilde reageren op;
- Bougies. Deze horen lichtbruin van kleur te zijn. Koffiebruin. Niet vettig. En de electrode moet ook mooi rond zijn. Niet gerafeld. Afstand nageldikte tussen gever en nemer.
- Vettigheid in luchtfilterbox. Als je niet regelmatig voluit gaat wordt er wel eens wat vettigheid teruggeslagen het filter in. Dit heeft Sludge. Een bruinige vettige aanslag. Is normaal. Gewoon vaak volgas (bijv. circuitdagen) en je hebt er geen last meer van.
- Tik bij lage toerentallen. Kan je NAKS zijn. Kan klepspeling zijn. Kan gasklep zijn. Kan wat anders zijn. Wil je weten of het uit je blok komt dan kuipen er af en met een schroevendraaier tegen het blok en oor aan andere kant schroevendraaier luisteren. Niet schrikken want je hoort heel veel. Nooit bij koude motor luisteren maar bij warme. Dan krijg je indicatie op welke hoogte het is. Hoor je ook of het met toerental oploopt of niet.

Maar goed, jouw probleem is hopelijk opgelost. Laat nog wel even weten of het echt weg is.

Succes.
 
voor alle duidelijkheid.
Ik heb de motor pas en wist niet eens dat er een Kn filter in zat.
de vorige eigenaar heeft hem bijna 2 jaar gehad en slechts 1800 km ermee gereden.
Hij had de moor bij motoposrt Rotterdam gehaald en de uitlaat zat er al op, dus dan mag je er vanuit gaan dat e.e.a. is gedaan, maar niet dus
 
Terug
Bovenaan Onderaan