Afstelling quickshifter

Klaas1984

MF veteraan
28 sep 2005
3.947
0
Aan de hand van dit topic: Kapotte quickshifter, hoe kan dit?

komt er volgende week een nieuwe quickshifter op mijn Triumph Daytona 675.
Nu lees ik wat reacties op MF van een afstelling van de QS.


"Als je je versnellingspookje aantikt geeft de QS voor een bepaalde tijd een onderbreking van de ontsteking. Is de tijd te lang, dan kun je sneller zonder QS schakelen. Is die tijd te kort, dan gaat je bak eraan"

De QS wordt door de Triumph dealer gemonteerd en ik neem aan dat dit goed gebeurd uiteraard. Dus het is alleen voor mezelf om te weten wat voor interval de QS moet hebben.
 
In het Daytona topic las ik 70msec.
Mag aannemen dat dit per type motor / QS verschillend is?

Nu lees ik ook veel op Google dat er een powercommander ook zit aangesloten icm de QS.
Ik heb geen idee of ik zo iets heb en of ik dan zo iets ook er op moet hebben icm de QS.
 
Het zit ongeveer tussen de 40 en 70ms, maar ik heb er geen ervaring mee. Temeer omdat het er leuk uitziet, maar voor de straat totaal geen nut heeft. Zelfs een circuitdagje meepakken is de meerwaarde nihil, maar goed. Als je een af fabriek quickshifter hebt (?) dan denk ik niet dat je een powercommander hebt. Een powercommander is er niet voor de quickshifter, maar voor het motorisch beter afstellen van je fiets.
 
Het zit ongeveer tussen de 40 en 70ms, maar ik heb er geen ervaring mee. Temeer omdat het er leuk uitziet, maar voor de straat totaal geen nut heeft. Zelfs een circuitdagje meepakken is de meerwaarde nihil, maar goed. Als je een af fabriek quickshifter hebt (?) dan denk ik niet dat je een powercommander hebt. Een powercommander is er niet voor de quickshifter, maar voor het motorisch beter afstellen van je fiets.

Een quickshifter is leuk! Dat is al voldoende nut voor de meesten ;)
 
Een van de problemen met een quickshifter is het afstellen van de schakelsnelheid. Bij een lager toerental duurt het een fractie langer voordat je bak in een andere versnelling staat, dus moet hij langer onderbreken dan als je vol gas aan het scheuren bent op het circuit. Als hij de ontsteking alweer inschakelt als hij nog niet in de nieuwe versnelling staat kan dat schade aan je bak met zich meebrengen. Als hij te lang onderbreekt is het vrij nutteloos omdat je dan net zo goed je gas dicht had kunnen doen. :)

Dus de dealer heeft als het goed is aan jou gevraagd hoe je hem afgesteld wil hebben, voor circuit of straat.
 
Het zit ongeveer tussen de 40 en 70ms, maar ik heb er geen ervaring mee. Temeer omdat het er leuk uitziet, maar voor de straat totaal geen nut heeft. Zelfs een circuitdagje meepakken is de meerwaarde nihil, maar goed. Als je een af fabriek quickshifter hebt (?) dan denk ik niet dat je een powercommander hebt. Een powercommander is er niet voor de quickshifter, maar voor het motorisch beter afstellen van je fiets.
Af fabriek levert niemand quickshifters..

En een quickshifter is echt leuk om mee te rijden hoor. Wel eens een dagje met een Beamer wezen scheuren die er een had en volgas schakelen is best cool.
 
Het zit ongeveer tussen de 40 en 70ms, maar ik heb er geen ervaring mee. Temeer omdat het er leuk uitziet, maar voor de straat totaal geen nut heeft. Zelfs een circuitdagje meepakken is de meerwaarde nihil, maar goed. Als je een af fabriek quickshifter hebt (?) dan denk ik niet dat je een powercommander hebt. Een powercommander is er niet voor de quickshifter, maar voor het motorisch beter afstellen van je fiets.


Bedankt voor de info!
 
Een van de problemen met een quickshifter is het afstellen van de schakelsnelheid. Bij een lager toerental duurt het een fractie langer voordat je bak in een andere versnelling staat, dus moet hij langer onderbreken dan als je vol gas aan het scheuren bent op het circuit. Als hij de ontsteking alweer inschakelt als hij nog niet in de nieuwe versnelling staat kan dat schade aan je bak met zich meebrengen. Als hij te lang onderbreekt is het vrij nutteloos omdat je dan net zo goed je gas dicht had kunnen doen. :)

Dus de dealer heeft als het goed is aan jou gevraagd hoe je hem afgesteld wil hebben, voor circuit of straat.

Ik heb nog niks besproken met de dealer, maar zal het er zeker even over hebben als de nwe QS binnen is.
 
Af fabriek levert niemand quickshifters..

En een quickshifter is echt leuk om mee te rijden hoor. Wel eens een dagje met een Beamer wezen scheuren die er een had en volgas schakelen is best cool.

:N

BMW S1000RR, K1300S, K1300R, HP2 Sport.

Duc Panigale, en anderen.

Verder is er niet één vaste onderbrekingstijd, maar heb je een langere tijd zitten tussen 1 en twee en de rest van de versnellingen. Bovendien is er geen vaste tijd te roepen, omdat versnellingsbakken per model anders zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan