Afstelling RS125

dj

MF'er
20 aug 2004
68
0
Ik heb een RS125 uit 1996 gekocht, maar moet hem nog klaar maken...

Wat voor sproeier adviseren jullie mij om in mijn 34mm Dellorto carburateur te proppen??

Er zit nu een 155 in..

En weet ook iemand waar ik goedkoop aan een kop kan komen voor mijn api??
Die is namelijk ook naar de kl.t.n ;(

Ik heb al een zuiger besteld, nog ffies en dan :]
 
Laatst bewerkt:
een 96er? is toch een extrema? (heb ik ook, dan uit 92)
mijn motor liep helemaal niet lekker en ik had al het idee dat er een verkeerde sproeiercombinatie in zat. na lang zelf getobt te hebben (en carb een keer laten nakijken bij een motorzaak en die vonden hetgeen wat erin zat wel goed :? ) eindelijk een keer zo'n vermogensrun laten doen op zo'n dynojet bank. wordt terplekke je carb opengeschroefd en aan de hand van metingen van je mengsel wordt er dan geprobeerd met sproeiermaten totdat ie wel goed loopt. ik ben van een 145 naar een 138 sproeier gegaan (zit zelfs nog aan de 'veilige' kant wat mengsel betreft) en mijn motor loopt nu veel beter.

dus das de tip.
 
Ja is een extrema...

Thnx voor de tip.. :}

Ik ga als ik hem in elkaar heb eerst ff kijken hoe de motor loopt..
Heb hem namelijk nog nooit horen lopen (was al vastgelopen toen ik hem kocht)

Ik zal ff de sproeiers in die maten aanschaffen. (nooit verkeerd :P )

Nog iemand ervaring met deze maat sproeier in een rs125??
 
Is dat trouwens ook een 34mm carburateur of een 28mm??
 
34 mm. je moet alleen wel opletten of je motor dan niet te arm loopt. dat schijnt per motor te veschillen. das ook het voordeel als er tegelijk een mengselmeting wordt gedaan omdat je dan zicht hebt in de smerende werking van het mengsel.
 
Thnx :)

Misschien dat er nog meer mensen zijn met een afwijkende afstelling van hun RS..
ZO, ja laat het ff weten!

Dan kunnen we misschien tot de beste afstelling komen :9
 
ik heb ook een probleem met mijne 125 model 2003, onder de 7000 rpm trekt hij nie lekker zelfs als hem goe is warm gereden, en ook dat hij in neutral 5000 toeren draaide kheb dus ff geprutst aan roll maar nu heb ik bijna geen slippende koppeling niet meer in eerste :)
 
hmz... ik heb nog een kopje liggen :) die van mij was tijdje terug vastgelopen, en heb via via een andere cilinder met kop kunnen regelen dus heb nog een kop van mijn oude cilinder.

als je interesse hebt? mail me maar ffies

enne Speedymeister, ik snap je probleem niet helemaal. beetje raar uitgelegd iig.

Het lijkt mij dat je powervalve open blijft staan. dan zal ie ook onder de 7000tpm voor geen meter optrekken. maar ik snap de vraag niet echt dus als je het ffies beter op kan schrijven.....?
 
Laatst bewerkt:
Ffies de zijkant eraf. en boven de uitlaat zit het huisje zeg maar die vast zit met 2 schroefjes. Deze eraf en je kan klep en alles eruit trekken.

Let wel ff op hoe hij er uit komt en dat je hem er weer goed om erin steekt.

Het kan redelijk vast zitten zo'n klep, maar dan moet je maar ff scheure en wat WD40 er tussen spuiten. Dan goed schoonmaken en weer terug steken.

suc6

O jah zoals ik in dat andere topic zij is het mischien een idee om ff te kijken of hij beetje knap staat afgesteld. Dit kan ook wel eens uitmaken.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan bij mijn futura alles onderhouden als ik mijn tank omhoog haal, dus zonder kappen te verwijderen. 1 inbusje is genoeg.
 
hmz... ik heb nog een kopje liggen :) die van mij was tijdje terug vastgelopen, en heb via via een andere cilinder met kop kunnen regelen dus heb nog een kop van mijn oude cilinder.

als je interesse hebt? mail me maar ffies

enne Speedymeister, ik snap je probleem niet helemaal. beetje raar uitgelegd iig.

Het lijkt mij dat je powervalve open blijft staan. dan zal ie ook onder de 7000tpm voor geen meter optrekken. maar ik snap de vraag niet echt dus als je het ffies beter op kan schrijven.....?


Heey man,

Top dat je ff reageert.. en al helemaal goed als je een onderdeel hebt liggen die ik net nodig heb :}

Thnx
 
Terug
Bovenaan Onderaan