Afstelling vering, gedrag in mulle ondergrond???

Sideways

MF'er
3 sep 2007
88
0
Vrouwenpolder
Heeft er iemand een idee wat de afstelling van de vering voor gedrag heeft bij het rijden over een vlakke en mulle ondergrond?
Ik heb voor de fun nog een KTM 600 LC4 met noppen, deze gebruik ik om een beetje offroad te rijden en over strand. Een kennis van mij heeft de zelfde motor maar zijn vering staat veel slapper en de motor staat ik denk daardoor ook lager.
Met zijn motor kan ik gemakkelijk over een mulle of zand ondergrond rijden, beetje beetje naar achteren hangen en het gaat redelijk. Maar met die van mij lijkt het wel of het voorwiel onder het zand door wil en ik wordt alle kanten op geslingerd behalve rechtdoor. Nu begrijp ik wel dat dit voor 95% aan mijn ervaring ligt, maar omdat het op die andere zoveel gemakelijker gaat moet er ook een technisch verschil zijn.
Stel dat ik mijn vering van voor of vanachteren slapper, dus met veerspanning ga verstellen heeft dit dan invloed op het stuurgedrag als de ondergrond relatief vlak is? En wat moet er strakker/slapper? voor of achter?
 
voorvering ingaand vrij hard zetten
achter ingaand standje cross en uitgaand langzaam zetten

zo zet ik mijn spul als ik aan een strandrace mee doe, muv dat langzame uitgaande..

dat kun je doen als het echt vlak is
 
Laatst bewerkt:
Precies, ik deed het ook net zoals remy, en beviel prima tijdens de strandrace.

Verder moet je gewoon wat proberen en testen wat voor jou het lekkerste rijdt. zorg dat je weet op welke stand hij stond zodat je hem altijd weer terug kunt zetten als het niet bevalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan