Sideways
MF'er
Heeft er iemand een idee wat de afstelling van de vering voor gedrag heeft bij het rijden over een vlakke en mulle ondergrond?
Ik heb voor de fun nog een KTM 600 LC4 met noppen, deze gebruik ik om een beetje offroad te rijden en over strand. Een kennis van mij heeft de zelfde motor maar zijn vering staat veel slapper en de motor staat ik denk daardoor ook lager.
Met zijn motor kan ik gemakkelijk over een mulle of zand ondergrond rijden, beetje beetje naar achteren hangen en het gaat redelijk. Maar met die van mij lijkt het wel of het voorwiel onder het zand door wil en ik wordt alle kanten op geslingerd behalve rechtdoor. Nu begrijp ik wel dat dit voor 95% aan mijn ervaring ligt, maar omdat het op die andere zoveel gemakelijker gaat moet er ook een technisch verschil zijn.
Stel dat ik mijn vering van voor of vanachteren slapper, dus met veerspanning ga verstellen heeft dit dan invloed op het stuurgedrag als de ondergrond relatief vlak is? En wat moet er strakker/slapper? voor of achter?
Ik heb voor de fun nog een KTM 600 LC4 met noppen, deze gebruik ik om een beetje offroad te rijden en over strand. Een kennis van mij heeft de zelfde motor maar zijn vering staat veel slapper en de motor staat ik denk daardoor ook lager.
Met zijn motor kan ik gemakkelijk over een mulle of zand ondergrond rijden, beetje beetje naar achteren hangen en het gaat redelijk. Maar met die van mij lijkt het wel of het voorwiel onder het zand door wil en ik wordt alle kanten op geslingerd behalve rechtdoor. Nu begrijp ik wel dat dit voor 95% aan mijn ervaring ligt, maar omdat het op die andere zoveel gemakelijker gaat moet er ook een technisch verschil zijn.
Stel dat ik mijn vering van voor of vanachteren slapper, dus met veerspanning ga verstellen heeft dit dan invloed op het stuurgedrag als de ondergrond relatief vlak is? En wat moet er strakker/slapper? voor of achter?