Afstelling vering R1 2002

gR1d

MF veteraan
17 dec 2001
3.133
43
Dronten
Ben benieuwd hoe mijn mede R1 2002-rijders de vering hebben afgesteld.
Afstelling vanaf de fabriek beviel mij totaal niet erg zoekerig bij hard remmen met daarbij onverwacht achterwiel los.
Heb mijn motor laten afstellen door heren van WP en de motor is veel beter voorspelbaar.
Let op voor straatgebruik is de instelling redelijk stug.
Het aantal klikken zijn geteld vanaf volledig ingedraaide toestand.
VOOR:
Veervoorspanning zichtbare ringen 3
Uitgaande demping ( dus boven op de veerpoten) 8 klikken
Ingaande demping ( dus onderaan de veerpoten) 6 klikken
ACHTER:
Voorveerspanning standaard gehouden.
Ingaande demping ( boven) 6 klikken
Uitgaande demping (onder) 4 klikken

Het zijn dus nog steeds de standaard veren en olie enne mijn gewicht is ong. 80 kg.

Hoor 't wel

gR1d
 
Dat van dat los komen van de achterband dat klopt, had ik ook.
Heb bij mijn R1 2002 de ingaande demping iets harder gezet 4 kliks van af de standaard setting en de uitgaande 2 kliks harder.
Achter heb ik niets veranderd.
Ik weeg zelf 95 kilo.
Motor rijdt met deze setting goed.
 
Hum, ben ook niet helemaal tevreden.
Heb eigenlijk het idee dat die te hard staat. en nu blijkt dat het bij jouw allemaal nog harder is ingesteld.
Moet het maar eens gaan proberen en kijken hoe die het dan doet.
 
Wat ik al zei op openbare weg is hij redelijk stug maar erg goed controleerbaar.
Probeer het maar eens uit ben erg benieuwd wat je ervan vindt.

gR1d
 
Bij moto 73 stond deze afstelling

STANDAARD

voor:
ingaande 13 klik
uitgaand 12 klik
veervoorspanning 6de groef

achter:
ingaand 15 klik
uitgaand 15 klik
veervoorspanning stand 4


CIRCUIT

voor:
ingaand 11 klik
uitgaand 13 klik
veervoorspanning 6 de groef

achter:
ingaand 12 klik
uitgaand 15 klik
veervoorspanning stand 6
 
Mmmm, staat ie van mij toch wat stugger, zal 'm vanavond ff goed uitproberen op Lelystad en morgen op Zolder.
Maar tot nu toe bevalt de instelling erg goed.

gR1d
 
Terug
Bovenaan Onderaan