afstelling voorpoten honda vtr sp1 ?

koen-R1

MF'er
20 mei 2004
58
0
etten leur
ik vind mijn fiets een beetje stug sturen in de bochten, er zijn veel topics met de instellingen van de veren heb ik gezien.

hier een foto hoe mijn poten nu staan, wijkt nogal wat af als je let op de kroonplaat en hoeveel de poten moeten doorsteken met die ringen en zo !

mijn vraag is eigenlijk op wat voor soort rijstijl staat het bij nu ( foto) afgesteld ??

ze hebben het ook over een ringetje onder de kroonplaat dat je die eerst moet verwijderen anders kun je ze niet laten zakken waar zit da ringetje precies??

Bijlage: klundert 075.jpg
 
voorkant van de motor is iets naar beneden "gezakt" waardoor het gewicht meer op het voorwiel komt, dit zal de motor iets nerveuser of minder koersvast maken maar makelijker in te sturen in bochten.
en naar verhouding staan de bijstelbussen (tja hoe noem je dat in vaktermen) vrij ver uitgedraaid dus een zachtere veerspanning. en hoe de demping is ingesteld is hier niet aan af te zien. dit is te tellen aan het aantal "klikjes" (ja het schroefje klikt) wat het schroefje bovenop open staat. en nu weet ik niet hoe dat bij een vtr zit maar volgens mij is hier ook nog de uitgaande demping instelbaar op de vorkpoot met een schroef.
 
ik heb al de instellingen die op sp1 topic stonden overgenomen en toegepast op mijn vtr.

hij valt veel beter in de bochten en is minder nerveus in de bochten heel mijn afstelling stond totaal ontregelt heb ik nu wel gemerkt !

mijn achter veer stond op het 2e halve maandje van boven ( zeer stug) dus nu op 4

mijn ingaande demping VOOR stond op 19 klikken
mijn uitgaande demping ACHTER stond op 1 volle draai 360 dus
de veervoorspanning VOOR waren 5 ringen zichtbaar
en heb de kroonplaat 1 cm extra laten zakken

----CONCLUSIE HET LIJKT NET OF IK EEN ANDERE MOTOR HEB KWA STUURGEDRAG -----


thanx BROTHER LOUIE voor de afstellingen ( zeer duidelijk dankzij je fotos)


op naar de bochten !!!!!!! mazellllllll
 
Terug
Bovenaan Onderaan