Afstelling WP voorvork

OTR-Nelis

MF'er
16 apr 2004
141
0
Winterswijk / Meddo
Ik ben opzoek naar informatie over het afstellen van de voorvork (525 EXC).
Het gaat om de standaard voorvork, deze is niet lang geleden nog geserviced.

Hoe veel kliks is standaard REB en COM?
En klopt het dat het tellen van de kliks bij KTM anders wordt gedaan dan bij andere merken (van plus naar min...?!).

Waarom ik dit wil weten is omdat ik sinds kort steeds meer op de baan ga rijden.
Het is een vrij zware / zachte baan (veel mul zand).
Hard rijden op de baan kan / doe ik nog niet, eerst maar eens wat gevoel krijgen voor de motor.
Maar aangezien ik nog nooit echt fatsoenlijk iets heb gedaan aan de afstelling wil ik daar eens aandacht aan besteden.

Zijn er nog tips voor wat betreft de afstelling voor een dergelijke zachte baan?
 
Nee, met harder afstellen bedoeld ie waarschijnlijk harder dempen dus minder uitdraaien. Ff voorbeeldje van mijn motor: sport: 10 klicks uit, standaard 15 klicks uit, comfort 20 klicks uit. Dit dus geteld vanaf helemaal indraaien (klok mee).
 
Laatst bewerkt:
Je moet het eerst proberen met de ingaande demping wat stugger zetten (idd minder clicks uit) en daarop pas je de uitgaande demping weer op aan.
Als je vanaf standaard komt kijk eerst of je statische SAG ed kloppen.
Desnoods je veren vervangen door wat sterkere of lichtere en daarop je uitgaande en ingaande demping weer aanpassen. Let op dat je ook je achtervering meteen meeneemt.
Op zand wil je niet hebben dat je voorvork continue diep inveert ; de motor wordt dan nl. erg "zoekerig".
Voor het endurogebruik staat de vering normaliter wat zachter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan