afstelling yamaha XT600 met open uitlaat en luchtfilters

15 dec 2012
12
0
Burgwerd
Vraag.
Ik ben een caferacer aan het bouwen van een xt 600. Daar komt een megaton open uitlaat op en met losse luchtfilters. Nu moet de afstelling van de carburateur nog. Het gaat om een 3tb van 1992 met volgens mij een hoofdsproeier van 110 en in de cv carb onbekend.
Wie weet hoe e.e.a op simpele manier af te stellen en waar ik de sproeiers goedkoop kan krijgen.
Zat zelf aan 130 hoofdsproeier en 120 in de cv carb.
alle hulp is welkom
 
Laatst bewerkt:
Afstellen doe je zover ik weet nog steeds best op de bank, en anders op gevoel, met veel testen en proberen en wisselen en kijken wat welk effect heeft. Zijn al hele (digitale) boeken over geschreven maar elke combinatie is anders. Veel lezen, veel proberen.

En als 't bij zo'n projectje op de prijs van een sproeiersetje steekt, dan stop je'r beter mee ;)
 
had sproeiergegevens omgewisseld, tis voor de cv 110 en onbekend voor de anderen carb.
Hubertje bedankt voor je reaktie, gaat me niet om de prijs van een sproeiersetje, ik vroeg alleen waar ze redelijk goedkoop zijn te krijgen.
tuurlijk is op de testbank het beste, maar ik wilde eenvoudig beginnen en kijken naar de effecten.
Dus eerst alleen maar eens iets grotere sproeiers en de naald een tandje hoger oid
 
Iedereen heeft het altijd over sproeieraanpassingen etc. maar kan je die losse luchtfilters ook aanpassen zodat ze minder lucht doorlaten. Zou je eigenlijk weer op de originele sproeierinstelling komen.
Bijv, opvullen met oliebestendig schuim, of de doorlaatopening kleiner maken.....
tis zo maar ff een gedachte.
De xt600 zal als caferacer niet zwaar worden gebruikt, ik ben een rustige rijder...
graag suggesties:)
 
Meestal wordt aangeraden 20% groter te gaan met de hoofdsproeier.
Heb je iig een startpunt.

Komt er ook een topic van je project?
Heb zelf ook weer een 1pitter aangeschaft om aan te rommelen *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan