Aftap plug muurvast

Pasophe

Rookie
27 dec 2018
12
3
Beste allen,

De aftap plug van mijn motor (XT 250 - 1981) zit muurvast. Jullie nog tips om deze makkelijk los te krijgen?

Bedankt!
 
Ik heb nog nooit een meter buis gebruikt om een carterstop los te halen. Heeft degene die hem heeft vastgezet newtonmeters vertaald naar kilogrammeters?
Ik ook niet,gewoon een goed passende sleutel gebruiken en hem laten schrikken met je hand,als die dan nog niet los komt dan
zal de draad ook wel niet goed zijn,het ding verkrachten met een stuk buis is ook geen goed idee,straks breekt er een stuk uit het carter.
 
Ik heb nog nooit een meter buis gebruikt om een carterstop los te halen. Heeft degene die hem heeft vastgezet newtonmeters vertaald naar kilogrammeters?
Omdat TS nog niet gereageerd heeft op die hints: ik twijfel ook hardop over de juiste draairichting. Moeren die over de 100Nm vast zitten draai je met een wat kracht en een normale sleutel nog los.
Met een meter buis en de verkeerde draairichting trek je alles letterlijk kapot.
 
Omdat TS nog niet gereageerd heeft op die hints: ik twijfel ook hardop over de juiste draairichting. Moeren die over de 100Nm vast zitten draai je met een wat kracht en een normale sleutel nog los.
Met een meter buis en de verkeerde draairichting trek je alles letterlijk kapot.

Bedankt voor de tips! Ik ga opzoek naar een langere arm. Zit er aan te denken om gewoon een buis om de ratel(hendel) heen te zetten, maar nog niks gewonden in huis hier. Ik laat het weten als het is gelukt!
 
Met bovenstaande ben ik het eens. In het verleden ook één keer voorgehad dat ik de aftapschroef amper los kreeg. Toen deze eindelijk los kwam zag ik de reden.
Deze werd erin gezet met een borgmiddel, omdat de draad beschadigd was. Nadien moeten oplossen met dit:
V-COIL-Gewindeeinsatze-073-600x600.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan