After a STORM comes a calm... VTR 1000F (deel 11)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revelation

MF veteraan
19 feb 2008
3.158
11
Vlissingen
Foto-WZ6CWWAB.jpg


Welkom in het VTR topic deel 11!

Het Honda VTR 1000 Firestorm topic van, voor en door Storm rijders op het Motor-forum! Uiteraard ook voor iedereen die er van plan is er een aan te schaffen. Het kan niet op vandaag, want dit topic is er ook voor iedereen die (nog) geen Firestorm rijdt en deze geweldige twin wel aanbidt en bemint.

MF VTR meetings

2013.... nieuwe ronde nieuwe kansen!


Het actuele weer
[img=320]Buienradar

[img=320]Buienradar



hs3v9l.jpg

De VTR werd in 1997 geïntroduceerd. Het concept sloeg al snel aan en werd een succes.
De krachtige, dynamische motor van de Firestorm is bekend om zijn grote vermogensontplooiing en zijn algemene betrouwbaarheid. De motor kan stationair rustig brommen, maar hij kan ook kolossaal optrekken. Zelfs tot 9500 toeren. Door de intelligente frameconstructie en de korte wielbasis blijft de Firestorm in alle rijomstandigheden even stabiel en licht in handling.

34no8qr.jpg


Typisch V2-gevoel
Imposante sportprestaties én een rijk koppel in de lage toeren, dat zijn de troeven van de grote sportieve V-Twin, de VTR1000F, die tegelijk garant staat voor een uitzonderlijk comfort en een formidabele manoeuvreerbaarheid. Een pracht van een 996cm³ 90° DOHC V-Twin krachtbron houdt zich schuil in het lichtgewicht 'Pivotless' dual-spar aluminium frame, waarbij de stijve aluminium swingarm rechtstreeks in het motorblok scharniert voor een kortere wielbasis én het elimineren van het effect van torsiespanningen op het sturen.



9kqtsz.jpg


Kenmerken model 1997 t/m 2000
Motor: 8 kleppen, DOHC, watergekoelde 90° V-Twin.
Boring/Slag: 98,0/66,0
Aantal CC: 996 cm3 Compressie verh: 9,4 : 1
Carburateur: 2x48 mm Keilin CV
Bougie: DPR9EVX-9 (NGK)
Vermogen: 110 PK bij 8.750 omw/min

Transmissie: 6 versnellingen
Banden: Tubeless Voor: 120/70ZR17 (58W)Achter: 180/55ZR17 (73W)
Brandstof: Euro 95, loodvrije benzine Tankinhoud: 16 liter, waarvan 2,8 liter reserve indicatie: Waarschuwingslampje op snelheidsmeter.
Afmetingen: lengte: 2.155 mm breedte: 710 mm hoogte: 1.430 mm
Droog gewicht: 192 KG

Kenmerken model 2001 t/m heden
Motor:8 kleppen, DOHC, watergekoelde 90° V-Twin.
Boring/Slag: 98,0/66,0
Aantal CC: 996 cm3
Compressie verh: 9,4 : 1
Carburateur: 2x48 mm schuingeplaatste CV carb. met vlakke gasschuif
Vermogen: 78 KW (106 PK) bij 9.000 omw/min ( -4 PK )
Koppel: 93 Nm / 7.000 min-1 (95/1/EC)

Transmissie: 6 versnellingen
Banden: Tubeless Voor: 120/70ZR17 (58W) Achter: 180/55ZR17 (73W)
Brandstof: Euro 95, loodvrije benzine Tankinhoud: 19 liter, waarvan 3,5 liter reserve ( +3 Liter ) indicatie: LCD Indicator
Afmetingen: lengte: 2.050 mm ( - 105 mm ) breedte: 700 mm ( - 10 mm ) hoogte: 1.430 mm Zithoogte: 810 mm Grondspeling: 135 mm
Droog gewicht: 193 KG ( + 1 Kg )

Oud vs. nieuw
De grootste verschillen tussen het oude en het nieuwe model VTR op een rij:

Het oude model heeft een 16 liter tank. In werkelijkheid wordt die 16 liter niet volledig benut. Door de vorm van de tank kun je je VTR niet helemaal vol tanken, want dan loopt deze over. Laten we zeggen dat je in de praktijk 14 liter kan tanken. In combinatie met een relatief hoog benzine verbruik ben je al snel vaste klant bij het tankstation. Dit heeft Honda verholpen door de tankinhoud met 3 liter te verhogen naar 19 liter voor het 2001 model.

Deze tanks komen soms voorbij op ebay.de, maar zijn vaak snel weg!
Hij is nooit op het Amerikaanse model gekomen, dus daar hoef je niet te zoeken! *D

Vanaf 2001 heeft Honda het contactslot gewijzigd naar het bekende H.I.S.S systeem.
Het Honda Ignition Security System is een anti-diefstal systeem dat op elektronische wijze zorgt dat de motor niet start als de originele sleutel niet wordt gebruikt.

Oud - Nieuw
[img=250]http://i55.tinypic.com/14mkhc.jpg[/...imageshack.us/img110/6039/contnwfo3.jpg[/img]

Vanaf 2001 is het dashbord gewijzigd.
Oud - Nieuw
[img=250]http://img373.imageshack.us/img373/...imageshack.us/img470/2525/dashnwvx0.jpg[/img]

De dashboard's zijn niet onderling uit te wisselen. Met wat aanpassingen zou dit wel kunnen lukken, maar ik heb nog niet kunnen lezen hoe. Zou je ook niet moeten willen want het oude is veel overzichtelijker en duidelijker dan de nieuwe
Het zit hem ondermeer in de sensoren. De nieuwere modellen hebben andere sensoren in de benzinetank.

Bestickering. De modellen t/m 2000 hebben Firestorm op de tank staan en VTR op de zijkuipen. Bij de nieuwere modellen staat het Honda logo op de tank (Honda+wing), en Firestorm op de zijkuip.



j6slzq.jpg

VTR 1000
VTR 1000 F (Deel 2)
VTR 1000 F (Deel 3)
VTR 1000F (Deel 4)
VTR 1000F (Deel 5)
STORM op komst.. VTR 1000F (Deel 6)
STORM op komst... VTR 1000F (deel 7)
STORM op komst... VTR 1000F (deel 8)
Storm op komst... VTR 1000F (deel 9)
Riders of the Storm... VTR 1000F (deel 10)




1zdn2gn.jpg

Het kan altijd beter
Natuurlijk is de standaard storm al een fantastische machine. Maar als echt motorrijder wil je altijd meer uit je machine halen. Hier volgen een aantal handige zaken, zodat je nog meer en langer plezier van je motor hebt.

Motorisch

Het NAKS verhaal
Eerst maar eens beginnen met de NAKS. Na wat research zul je er waarschijnlijk al achter zijn gekomen dat dit bijna het enige zwakke punt van de VTR is.
De NokkenAsKettingSpanner van de eerste modellen schijnen nogal problemen te veroorzaken. De veer die normaal de nokkenasketting op spanning houdt die kan na verloop van tijd slap worden en zelfs breken met alle gevolgen van dien.

Honda heeft hiervoor nieuwe gemodificeerde NAKS. Je kan zelf kijken of je de oude of de nieuwe versie hebt. De eerste modellen hebben een roze of witte stip, als je deze hebt is het verstandig om ze te vervangen voor de nieuwe.
Nieuwe hebben een oranje stip (kan inmiddels ook weer een andere kleur hebben).

Helaas zijn de stippen vaak dusdanig verkleurd dat het niet te herleiden is....
Ken je de geschiedenis van de motor niet, vervang ze dan voor je eigen gemoedsrust. Indien gewenst kan je ook opteren voor handmatige spanners, maar deze moeten dan jaarlijks afgesteld worden.

Dit zijn de NAKS, links orgineel, rechts aftermarket handspanners
[img=250]http://www.bikebits.us/images/subsu...gAERMd8cc5qQcV6QdDcEycbVCc2sMJxDl9p8HFm[/img]
Hier zijn ze te vinden:
Linkerkant, voorste cilinder. Rechterkant, achterste cilinder.
[img=250]http://img406.imageshack.us/img406/...3.imageshack.us/img83/6317/naksrwy2.jpg[/img]

Het probleem is, dat het een dure aangelegenheid kan worden als ze niet tijdig vervangen worden. Deze nokkenasketting zorgt ervoor dat je timing van de kleppen goed blijft. Als je NAKS kapot gaan, komt je ketting niet meer op spanning. Hierdoor zal de timing niet meer goed zijn en zullen je kleppen kapot/krom slaan op je zuiger.
Als je geluk hebt zijn het dan alleen kromme kleppen. Maar in het ergste geval kan je zuiger en/of je krukas vastslaan. Als dit gebeurt, kan je haast wel op zoek naar een ander motorblok.

[img=500]https://www.motor-forum.nl/media/943571/full[/img]

De reparatiekosten wanneer 'slechts' de kleppen krom zijn, bedragen al rond de 500 euro. Laat je de NAKS uit voorzorg vervangen dan kost het je een 40-50 euro per NAKS (2 nodig) + het eventuele arbeidsloon.

Waaraan kun je horen dat je NAKS aan vervanging toe is?
Dan zal er een duidelijke ratel in het blok te horen zijn!
En zo klinkt het als ze stuk zijn
Vanaf 02:24

Hier enige informatie over het monteren en afstellen van handmatige spanners.
Link1 , Link2

Dynojet - K&N - Open uitlaat
Standaard is de VTR al heel goed afgesteld. Eigenlijk is er weinig vermogenswinst te behalen met een Dynojet kit en/of K&N filter. Een Powercommander kun je wel vergeten, want dit is een carburateur fiets.
Met een Dynojet (set naalden voor in je carburateur) zal je VTR echter wel veel vloeiender en zuiniger gaan lopen. Dynojet is vooral aan te raden i.c.m. open uitlaten. Open uitlaten geven wel weer heel wat extra vermogen. Als je open uitlaten monteert is het wel aan te raden je afstelling aan te passen, je motor gaat dan namelijk wat armer lopen. Wat ik mij heb laten vertellen geeft een K&N filter geen extra vermogenswinst tegenover de standaard filter. Een K&N filter is echter wel weer beter dan een standaard, omdat een K&N nooit vervangen hoeft te worden. Alleen gereinigd.

Aangezien het vinden van een (tweedehands) setje open dempers lastig schijnt te zijn, kan je ook de originele dempers aanpassen voor een wat zwaardere sound (met dank aan JMG). Meer info hierover vind je hier.

Aangepaste demper (met dank aan courage_74)
opendempvtraw4.jpg


Brandstof
Na hard remmen wil het wel eens voorkomen dat de motor begint te stotteren of zelfs afslaat. Dit wordt veroorzaakt door een vacuumslang die niet zo handig gemonteerd is. Het is heel makkelijk hier zelf een modificatie op te doen, door de vacuumslang te verleggen zoals aangegeven in de link.
Higgens Technik und Tuning Bereich - Alles rund um die VTR Firestorm und SP1/SP2

Electronica

Spanningsregelaar
Naast de NAKS, kan de spanningsregelaar een zwak puntje van de Firestorm zijn. De spanningsregelaar wordt erg warm tijdens het rijden en het nadeel van het originele exemplaar is, dat deze zijn warmte niet goed kwijt kan. Wanneer je spanningsregelaar het heeft begeven, is het aan te raden om een vervangend exemplaar met koelribben te monteren. Revelation kan je hier aan helpen.

Origineel - Exemplaar met koelribben
9uc4xz.jpg
regulator4po4.jpg


Het is ook mogelijk om de spanningsregelaar van een Yamaha R6/R1 (na enkele aanpassingen) te gebruiken. Deze is ook voorzien van koelribben en het voordeel is dat deze regelaars voor weinig geld tweedehands te krijgen zijn. Meer informatie over het monteren van deze regelaar vind je hier (Jouri bedankt voor de tip).

Accu
Om te controleren of je spanningsregelaar cq. accu goed functioneert kun je het volgende schema volgen; http://www.electrosport.com/technical-resources/library/diagnosis/pdf/fault-finding-diagram.pdf (link).

Bedradingsschema (thnx to tweety.se): http://tweety.se/download.php?file=VTR1000F_Firestorm.jpg (link).


Rijwielgedeelte
Achterkant ophogen
Een veelgebruikte modificatie aan het rijwielgedeelte is het ophoogplaatje. Standaard heeft de VTR maar weinig grondspeling, en stuurt de VTR wat log. Een beetje plat door de bocht en je heb de stepjes en/of uitlaat aan de grond. Het ophoogplaatje zorgt ervoor dat je achterkant iets hoger staat. Hierdoor heb je wat meer grondspeling en stuurt de VTR wat strakker en soepeler door de bochten. Vooral het van links op rechts gooien van de motor gaat sneller en makkelijker. Het enige "nadeel" is de wat sportievere houding. Na het ophogen zul je wat meer druk op de polsen krijgen. Sommige mensen die de VTR wat hoger hebben gezet (hoger plaatje dan hieronder beschreven) ondervonden wat meer instabiliteit op hogere snelheden.

Het ophogen is goed zelf te doen. Een kleine moeite en je hebt een veel fijner sturende VTR. Hieronder het plaatje dat gefabriceerd dient te worden. Je kunt ze ook online kopen. Op marktplaats.nl en op ebay.de worden ze regelmatig aangeboden.
L=40mm, B=40mm, H=5mm, diameter gat in het midden 10mm
ophogentt4.jpg


Als je dit plaatje hebt is het zo gedaan. Je haalt je zadel eraf. Vooraan bij de bevestiging van je tank zie je een bout zitten (de grote rechtse) dit is de bout die ook je veer vasthoud. Die moet je dus loshalen. Laat iemand even de achterkant omhooghouden, zodat je het plaatje tussen het frame en de schokbreker kan zetten. Hieronder zit het plaatje gemonteerd.
ophogen1dg9.jpg

Plaatje tussen het frame en schokbreker
ophogen2hz8.jpg


Voorveren doorsteken
Als je motor nog niet zo lekker stuurt als je het zou willen, dan kan je ook je voorvering doorsteken. Dit geeft hetzelfde effect als de achterkant ophogen. De combinatie ophogen en doorsteken kan voor sommigen ook een goede zijn. Ook dit is goed zelf te doen. Kwestie van de bouten losdraaien van je bovenste en onderste kroonplaat, en dan de voorvering zo draaien dat ze wat door de kroonplaat zakken. Een centimeter geeft al behoorlijk wat effect.

Uiterlijk
Uitlaat ophogen
Dit is een modificatie waarbij de uitlaten iets hoger komen te staan.
Het enige wat je hoeft te doen is het onderstaande plaatje maken uit metaal.
Kwestie van plaatje monteren op de originele ophangpunten van je demperhouders/duo stepjes en je uitlaten staan een stukje hoger.
ophoogplaatjeog0.jpg


ophoogplaatjevoorva2.jpg
uitlaatplaat.jpg

Voor -> Na

Het plaatje gemonteerd
ophoogplaatje2pc7.jpg
ophoogplaatje3gz2.jpg


Aerodynamica
Kuipruit
Als je veel last hebt van windgeruis, zou je eens kunnen proberen om een ander (lees hoger) kuiruitje te monteren. Een raceruitje of een flip-up ruitje kan dat windgeruis goed verminderen.

Double Bubble ruitje
dbruitje.jpg


Microfiches
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26/Type/Motorcycle/MakeID/1/Make/Honda/YearID/39/Year/1998/ModelID/6768/Model/VTR1000F (Oude model)
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26/Type/Motorcycle/MakeID/1/Make/Honda/YearID/45/Year/2004/ModelID/7251/Model/VTR1000F (Nieuwe model)

Het werkplaatshandboek
Onmisbaar voor de sleutelaar! Link

Disclaimer
De tekst over de geschiedenis, tips en trucs, etc. zijn overgenomen uit de startpost van Deel 6 door Sparxx en hier en daar aangevuld door Tiez met nieuwe info. Revelation heeft in deel 11 nog e.e.a. aangevuld en tekstueel bijgeschaafd. :)
De nieuwe koppen zijn eveneens geproduceerd door Sparxx, waarvoor dank!!
Het overnemen van informatie uit deze startpost en het toepassen daarvan, is op eigen risico. De topic starter is hier niet verantwoordelijk voor.



vkf39.jpg


Bartelias
[img=320]http://i49.tinypic.com/97tafn.jpg[/img]
jaar, Mods: Fabri kuipruitje, Sprint steeringdamper sidemount, Leovince SBK uitlaten, K&N luchtfilter, Dynojetkit, WP voorveren, removable tank grips (zodat het vrouwtje er niet af vliegt), stalen remleidingen voor en achter, bar end mirrors, andere knipperlichten voor en achter, valblokken, undertray, hugger

Blackbonkie
[img=320]https://www.motor-forum.nl/media/1017806/full[/img]
1999, Mods: UK Import, stalen remleidingen, carbonlook koppeling en remhendel, dynokit, hugger, pyramid underbelly pan, micron uitlaten, xenonlicht voor, wit led achterlicht, APE naks, kleine knippers voor en achter, donker bubble ruitje, gepolijste achterbrug

Casavechja
[img=320]http://i49.tinypic.com/10ol7pw.jpg[/img]
2001, Mods: Kleine knippers, BOS uitlaten, hugger

Courage_74
[img=320]https://www.motor-forum.nl/media/630252/full
[/img]
2005, Mods: Getint puig-ruitje, Zelf gemoderniseerde dempers , Kleine knippers voor en achter, Kleine spiegels (waar je geen f**k door ziet), Undertray, Meegespoten blokspoiler, Ram mount voor film/fotocamera op te bevestigen.

Dipsaus
[img=320]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KOGKPY8R.jpg[/img]

Dontknow
[img=320]https://www.motor-forum.nl/media/1074734/full
[/img]
1997, Mods: Titanium laser hotcams, VFR clipons, ape naks, gipro gear indicator, donkere doubble bubble ruitje, kleine knippers achter, knippers vlak met de kuip voor, wielen geel, rooster op radiateurs geel, blok spoiler zwart, verbeterde spanningsregelaar en 106 paardjes op het achterwiel.

Firegirl
[img=320]http://img529.imageshack.us/img529/7701/firegirlis9.jpg[/img]
1997, Mods: Ixil uitlaten of Hoge Sharks heb soms de ene set d'r op en soms de andere, K&N luchtfilter, Braking Wave remschijven voor (nooit doen, remt waardeloos in de regen), voor WP-veren, Hyperpro shock achter + achter opgehoogd, LED achterlicht met geintegreerde knippers, Zwart double bubble kuipruitje die afgewisseld wordt met de standaard, Hyperpro stuurdemper, Ram mount voor montage vaginatie, stalen remleidingen. Banden: Michelin Pilot Power 2 CT.

Honda_power
[img=300]http://i163.photobucket.com/albums/t288/honda_2takt_power/honda vtr/SV101690-1.jpg[/img]
1997, Mods:shark dempers,rizoma handvatten en stuurgewichtjes,r&g valdopppen niet op foto,titax rem en koppelings hendel,rizoma rempotjes,stalen remleidingen,led knippers voor en achter, fabri kuipruitje,hyperpro vering voor en achter,ape naks,andere spanningsregelaar ,K&N filter,dynojetkitje vermogen 107pk/105nm

Hyperdesmo P
[img=300]https://www.motor-forum.nl/media/953645/full[/img]
2004, Mods, gouden Titax hendels, pro bolt bouten en mdi steps, remus revolution uitlaten, donker ruitje.

James_breda
[img=320]http://img354.imageshack.us/img354/2247/jourigz4.jpg[/img]
1999, Mods: Donkere double-bubble kuipruit, kleine knippers, stalen remleidingen, tailriser; 44t achtertandwiel, Laser Hotcam Titanium DS dempers, Speedohealer, Yamaha R6 (grotere) spanningsregelaar, oranje rimstriping.

JiP-ster
[img=320]http://img244.imageshack.us/img244/6161/jipsterjz8.jpg[/img]
1998, Mods: Double bubble smoked kuipruit, undertray (in kleur), RVS kentekenplaathouder, kleine knippers voor en achter, K&N luchtfilter en Dynojet (dik 110 achterwiel pk's), titanium Laser dempers met aangepaste steunen, Banden: Dunlop Roadsmart (voor en achter).

JMG
Geen foto
1997, Mods: Laser Deeptone highmount uitlaten, donkere kuipruit, hyperpro vering, kleine knippers

Leeke
[img=320]https://www.motor-forum.nl/media/6/full[/img]
bouwjaar?, Mods: circuit vtr

[img=320]https://www.motor-forum.nl/media/1069391/full[/img]

bouwjaar?, Mods: VTR streetfighter in aanbouw

Longneck
[img=320]https://www.motor-forum.nl/media/799938/full[/img]
1997, Mods: Leo Vince SBK Evo II Alu Dempers

Markicks
[img=320]http://img203.imageshack.us/img203/1316/dscn3441s.jpg[/img]
1997, Mods: Laser Deeptone exhausts (
), zwarte hugger, xenon verlichting

MrC
[img=320]https://www.motor-forum.nl/media/968609/full[/img]
[img=320]http://img861.imageshack.us/img861/9459/moto4o.jpg[/img]
2000, Mods: vogelmuizennest in airbox, gearindicator, onderkuip, hugger


Punicajack
[img=320]http://img111.imageshack.us/img111/4742/punicajackbr9.jpg[/img]
1997, Mods: Leo Vince SBK EVO II aluminium brullers, kleine knippers, Michelin PR2's.

Remond_FRL
[img=320]http://i53.tinypic.com/15wb6gz.jpg[/img]
2000, Mods: achterkant verhoogd, custom 2in1 IXIL oval xtrem uitlaat,
custom kettingbeschermer, mra double bubble smoke kuipruit, led achterlicht, kleine led achterknippers, vergroot achtertandwiel (2 tanden), andere bugspoiler, wielen gespoten, xenon verlichting, dynokit stage1 (98pk/105nm).

Revelation
[img=320]http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQ87CPTL.jpg[/img]
1997, Mods: Volledige '03 CBR600RR voorkuip, dubbel xenon & "audi" ledjes, donkere kuipruit, spiegels met LED knipperlichten, grijs gecoate wielen, custom RVS uitlaatsysteem met carbon Remus viper dempers, helder LED achterlicht, seatcover, Dr. Honda velocity stacks, K&N filter, dynojet kit, afgedraaid vliegwiel, kevlar koppelingsplaten, speedohealer, Hyperpro veren v+a, Hyperpro stuurdemper, stalen remleidingen v+a, GSXR1000 6 - zuiger remklauwen voor, telefix clipons, Rizoma stuurgewichten & veerverstellers, Michelin PP2CT.

Revelation 's streetfighter project in progress
[img=320]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WYTEVGJR.jpg[/img]
1997, Mods: Aprilia Tuono kont, radiator in kont verwerkt, Yoshimura uitlaten, Triump koplampen, WP vering achter, WP voorvork, CBR brace op achterbrug, carbon hugger, Brembo klauwen+remschijven, aangepaste 19L tank, licht vliegwiel, handspanners, dynojet kit, stalen remleidingen rondom, SP1 dash, stuurdemper... eh er is vast meer...

Ruffneck
[img=320]https://www.motor-forum.nl/media/646177/full[/img]
2004, Mods: Double bubble, Open Leo's carbon , K&N, Dyno, Gear indicator, Hyperpro voor en achter vering, Stalen remleidingen voor en achter, Alarm, Speedohealer, Led knippers achter.

Ruud351
[img=320]https://www.motor-forum.nl/media/976761/full[/img]
2001, Mods; db kuipruitje, osco oiler, kleine knippers achter.

RuudV
Geen foto
1999, Mods: J&S uitlaten, nu met alu mantel, andere sproeiers, hugger, undertray, blokspoiler, kuipruit, kleinere witte knippers.

Sabracadabra
[img=320]http://i32.tinypic.com/33jk5qx.jpg[/img]
1997, Mods: LeoVince SBK's, donker ruitje, kleine raw's voor en achter.

Smokey
[img=320]http://i51.tinypic.com/2upzl7b.jpg[/img]
2001, Mods: Bos aluminium dempers.


Snip
[img=320]https://www.motor-forum.nl/media/897885/full[/img]
1997, Mods: Remus high mount uitlaten, wheel striping, donkere kuipruit, kleine knipperlichten, stalen remleidingen, aangepaste WP vering, K&N luchtfilter, aangepast achtertandwiel (3 tandjes groter).

Sparxx
[img=320]http://i56.tinypic.com/2myu5q0.jpg[/img]
1997, Mods VTR streetfighter in HRC kleuren, CBR600RR kont, undertail uitlaat, CBR brace op achterbrug, Piramid underbelly, CBR1000RR voorvork + remmerij, verstelbare clipons, CBR remschakelset

Tiez
[img=320]http://i44.tinypic.com/214sw3.jpg[/img]
1997, Mods: LeoVince SBK's, K&N filter, Stuurdemper, Technoflex voorveren, opgehoogde achterkant, kleine knippers voor en achter, double bubble ruitje, alu stepjes.

varkensmannetje
[img=320]https://www.motor-forum.nl/media/1020134/full[/img]
2003, Mods: highmount MIG dempers, belly pan, Hyperpro voorveren + shims, gepolijste velgen, DIY kettingsmeersysteem, doorgestoken voorpoten, verhoogde achterkant

VTR-69
[img=320]http://i780.photobucket.com/albums/yy86/RB_1969/FSMF.jpg[/img]
1999, Mods: Stalen remleidingen voor en achter, kleine knippers, hugger, DB kuipruit, Nikko Racing High mounts, undertail

Waarts
[img=320]https://www.motor-forum.nl/media/981004/full[/img]
1999, Mods: Micron carbon dempers, kleine knippers voor, smoke led achterlicht met knippers.

Wil je ook in de startpost?
Post dan ff een foto van je Storm van 320x240 pixels plus eventuele modificaties/specificaties in dit topic! Ook interessante links en info is welkom
 
Laatst bewerkt:
Nieuw topic, nieuwe onderdelen.
Een stel dempers besteld in China. Tis daar bijna nieuwjaar, dus afwachten wanneer ik ze binnenkrijg.

full


(en 4...)
 
1 en 6 :)
Dan moto is inderdaad volle bak herrie :) lekkah!

'bekijk bericht' dan de 'berichtcode' even knippen en plakken in de s.p. en je hebt als het goed is alle plaatjes ook terug. In die code staan namelijk de imgatt's. In de quotecode zijn deze vervangen door klikbare linkjes...
 
Ok jongens, ik ben erachter, samen met de buurman het luchtfilter eens goed geinspecteerd: muizenkeutels en een deel van het luchtfilter (aan de voorkant) weggeknaagd :P

Waren trouwens ook sesamzaadjes, of resten daarvan door het filter gekomen. Heb de boel d'r onder ook moeten schoonmaken :X

(Ja, eigenlijk moeten m'n carbs dus nu ook open alhoewel die nog schoon eruit zien)

(Zou ik sesamzaadjes tegen komen als ik m'n uitlaat eraf haal... :X )
 
Laatst bewerkt:
nee denkt dat die wel verbranden in de firestorm in de cilinders })

maar zou de carburateurs wel ff goed schoonmaken met beetje pech zit er nog wat zooi in je carbs en dan loopt die dus beroert
 
Laatst bewerkt:
'bekijk bericht' dan de 'berichtcode' even knippen en plakken in de s.p. en je hebt als het goed is alle plaatjes ook terug. In die code staan namelijk de imgatt's. In de quotecode zijn deze vervangen door klikbare linkjes...

Thanks! Dat had ik nog nooit gedaan!
Zal hier en daar tekst nog eens bijschaven.
Mocht iemand foto's willen veranderen of toevoegen, let me know.

Ik heb overigens een set nikko uitlaten die nodig eens weg moeten!
Iemand interesse?
Rits foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=PGPVLOLG (klik)

Foto-YW8BVADL.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Goed, heb even naar de geschiedenis gekeken van alle bovengenoemde "members".
Mensen die ik wil nomineren om te deleten:

- Barthinho, niet meer aktief sinds 2010
- Toroloco, laatste bericht in deel 8
- Jeroenio, motor in de verkoop
- Patrick1976, idem
- Veterik, laatste bericht in deel 9

Zijn er mensen om toe te voegen?
 
Terugvindpost... das toch niet nodig!


Maar was dat nou, gooit iedereen zn firestorm in de verkoop?
 
Laatst bewerkt:
Terugvindpost... das toch niet nodig!


Maar was dat nou, gooit iedereen zn firestorm in de verkoop?
Ik heb de mijne ook al een paar keer te koop aangeboden, maar nooit geweldige biedingen gehad. Bovendien was dat buiten het seizoen en als ik dan met mooi weer weer eens ging rijden, verdween de advertentie ook snel weer.

Nu ben ik wel zover, dat de Storm blijft tot ie op is. De markt ligt op z'n gat en ik vermaak me nog prima met de banaan. Bovendien niet echt een idee wat ik na de VTR zou willen. Een echte SS zou leuk zijn, maar deze kan ook al hard genoeg. Een SM? Erg tof, maar daar zijn langere ritten letterlijk een pain in the ass.

Eigenlijk is de Storm, misschien op het verbruik na, best heel erg ideaal :} *O*

Nog ff een nieuw plaatje voor de startpost:
214sw3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan