After a STORM comes a calm... VTR 1000F (deel 11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren,

Ik heb sinds 2,5 maand een donkerblauwe vtr 1000 uit 1999. Net bijgekomen van de schrik mbt het verbruik haha. Maar wat een leuke fiets. Deed het de eerste twee maanden perfect.

Nu kom ik bij mijn vraagjes:

Hij valt vaak uit als ik hem in stationair heb, mijn stationair toerental is als ie beetje warmig is ongeveer 900-1000 toeren. Is dit goed of is dit te laag? Als dat te laag is; waar kan ik de stationair schroef vinden? heb gezocht maar zonder resultaat. Ook is nu ineens mijn accu steeds leger. En nu moet ik hem dus aanrennen. Niet echt een pretje. Hebben jullie enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

Ik hoor het graag.

Grt wolf

Dat is veel te laag, zo'n dikke twin moet 1300 toeren lopen :Y Dat vindt je blok ook wat fijner. Stelschroef zit ehhh... zo uit mijn hoofd bij de driehoek in je frame, links of rechts weer ik zo niet zeker. Zwart draaiknopje.
 
Iemand mijn oude blok nodog? Ligt elkaar dus dat scheelt wanneer je alleen de koppen nodig hebt. Koppelingsdeksel en koppeling ontbreken. Ziet er allemaal uit als nieuw. Behalve het bigend lager want die ligt eruit haha
 
bij mij zijn 4 nieuwe kleppen gemonteerd... revisie van de algehele kop

motor rijdt weer inclusief 2 nieuwe spanners :+
foto van de kromme kleppen volgt nog wel :+
 
30/09 komt de VTR racer voor de laatste ZAC race in actie op Assen, daarna in de verkoop :) hier alvast de interesse polsen...

'98 en motorisch origineel en betrouwbaar, cosmetisch weinig spannends maar technisch in topconditie. Uitstekend onderhouden/afgesteld incl. diverse opties als rem-/schakelset en stuurdemper en reservehendels, steps etc.

Grotefoto-LHZLOP8X.jpg

TEAB (bieden)

2e belgische :+ donor-/circuitfiets volledig standaard incl. goed blok waarvan ik de velgen heb gebruikt voor de regenbanden + veel reservedelen, dempers, racezit, zadel, twee benzinetanks...vraagprijs zo'n 500 euro
 
30/09 komt de VTR racer voor de laatste ZAC race in actie op Assen, daarna in de verkoop :) hier alvast de interesse polsen...

'98 en motorisch origineel en betrouwbaar, cosmetisch weinig spannends maar technisch in topconditie. Uitstekend onderhouden/afgesteld incl. diverse opties als rem-/schakelset en stuurdemper en reservehendels, steps etc.

[afbeelding]
TEAB (bieden)

2e belgische :+ donor-/circuitfiets volledig standaard incl. goed blok waarvan ik de velgen heb gebruikt voor de regenbanden + veel reservedelen, dempers, racezit, zadel, twee benzinetanks...vraagprijs zo'n 500 euro
verkoop je het motorblok v/d reservefiets ook apart?
 
Misschien een idee om een lijstje te plaatsen met onderdelen/prijzen?
Advertentie volgt, maar er wordt niets los verkocht :)

Leovince dempers incl. killers, stalen rem- en koppelingsleidingen, progressesieve voorvering, spacer schokbreker, aluminium rem- /schakelset en benzinedop, stuurdemper, crash protectoren, carbon heelplates/kettingbeschermer, alle verplichte zaken voor deelname aan ZAC etc.
verkoop je het motorblok v/d reservefiets ook apart?
nee helaas, en de potentiële koper heeft eerste keus vwb het totaalpakket.
 
Ik heb het idee dat mijn motor veel olie verbruikt. Ik heb hem afgevuld op normaal niveau 1300km geleden en nu kon er al weer een liter in. Als ik de motor horizontaal hield, was in het glaasje gewoon helemaal geen olie te zien. Nu zit hij weer net onder het maximaal niveau. Is dat normaal, 1 liter voor 1300km?
 
Ik heb het idee dat mijn motor veel olie verbruikt. Ik heb hem afgevuld op normaal niveau 1300km geleden en nu kon er al weer een liter in. Als ik de motor horizontaal hield, was in het glaasje gewoon helemaal geen olie te zien. Nu zit hij weer net onder het maximaal niveau. Is dat normaal, 1 liter voor 1300km?

Tja, het is geen yamahaha die vaak standaard een liter op 1000 km gebruikt, maar erg hoog vindt ik het gebruik ook weer niet. Voordeel is dat wanneer je steeds bijvult, je altijd schone olie hebt! ;)
 
Ik heb een andere demper gekocht, en wil hiervoor een "tussenstuk" laten maken. Iemand hier ervaring mee, of een adres die dit kan verzorgen? Bij voorkeur in de buurt van Zeeland...
 
Ik heb het idee dat mijn motor veel olie verbruikt. Ik heb hem afgevuld op normaal niveau 1300km geleden en nu kon er al weer een liter in. Als ik de motor horizontaal hield, was in het glaasje gewoon helemaal geen olie te zien. Nu zit hij weer net onder het maximaal niveau. Is dat normaal, 1 liter voor 1300km?

Nee, dat is niet normaal. Maar heb je het verbruik al eens gemeten met nieuwe olie in je blok?
 
Klinkt mij ook als veel olie verbruik in de oren, zeker voor een Honda!

*kuch... by yamaha vrij standaard... kuch*


Maar even wat anders!
Is er iemand die volgend topic wil starten en de openingspost bijhouden?
Sparxx heeft op mijn verzoek al wat nieuwe koppen gemaakt.

Ik merk dat ik de laatste tijd meer en meer met kitesurfen bezig ben en steeds minder met motoren.
Daarom is mijn streetfighter project ook beetje stil gevallen...

Mochten er geen vrijwilligers zijn, zal ik wel een nieuw draadje beginnen... maar ik geef t stokje graag over!
 
Hoi,

Ik ben overgestapt van een seven fifty naar een firestorm van 2002.
De moto knalt regelmatig, is dit eigen aan een vtr?
Heb er wel onlangs een K&N luchtfilter ingestoken, het knallen en soms afslaan had hij ervoor ook.

Deze winter gaat hij binnen voor hyperpro vering? zijn er nog zaken die beter kunnen aan de vtr of waar ik op moet letten?


Thanks!
 
Welkom Daniel,

Ik heb zelf geen ervaring met de "knallen". Misschien je motor eens op een testbank zetten, om te kijken of hij goed staat afgesteld?

In de openingspost staat het eea over wat zwakkere punten van de vtr. Verder is het uiteraard een heerlijke motor!

Hyperpro is een mooie verbetering, voor de rest aanpassen naar eigen smaak... :)

Post je nog een foto van de vtr?
 
Knallen doet die van mij ook, alleen met gas dicht doet hij dat af en toe (meestal in de hoge toeren). Kan zijn dat de uitlaat niet helemaal dicht is. Valse lucht dat in het systeem kan komen. Kijk bij de achterste cilinder naar de bocht naar beneden. De pakking daar was bij mij niet echt lekker meer. Maar ook door mijn custom uilaat was daar een bout niet goed vastgedraaid waardoor deze iets los kwam. Dat was knallen met iedere gas dicht :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan