After a STORM comes a calm... VTR 1000F (deel 11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik had hem net proper gezet, intussen heeft hij een carbon carterdekselcover.
De K&N luchtfilter zit er in, deze winter een groot onderhoud en de naks preventief vervangen.
Daarna een Dyno jet kit en progressieve hyperpro's erin.
Hoop dat hij dan wat soepeler loopt.
 
Klinkt mij ook als veel olie verbruik in de oren, zeker voor een Honda!

*kuch... by yamaha vrij standaard... kuch*


Maar even wat anders!
Is er iemand die volgend topic wil starten en de openingspost bijhouden?
Sparxx heeft op mijn verzoek al wat nieuwe koppen gemaakt.

Ik merk dat ik de laatste tijd meer en meer met kitesurfen bezig ben en steeds minder met motoren.
Daarom is mijn streetfighter project ook beetje stil gevallen...

Mochten er geen vrijwilligers zijn, zal ik wel een nieuw draadje beginnen... maar ik geef t stokje graag over!

Niemand?

:X Vreesde er al voor...
 
Laatst bewerkt:
Ik merk dat ik de laatste tijd meer en meer met kitesurfen bezig ben en steeds minder met motoren.
Daarom is mijn streetfighter project ook beetje stil gevallen...
!
:o zonde, maar het wordt weer winter...

Op het huidige tempo duurt zo'n topic twee jaar, een hele verantwoordelijkheid :P zeker als je niet heel actief bent.

OP zit er dankzij jullie inspanningen wel gelikt uit, moet ook gezegd worden :}
 
Ja inderdaad, het is ook mijn doel om deze winter verder te gaan.
En dan voor volgend seizoen de boel af te hebben... maar kost ook weer een berg!

Weer heel weinig gereden dit seizoen en als ik rijd zijn het meestal lokale rondjes.
 
Nee, dat is niet normaal. Maar heb je het verbruik al eens gemeten met nieuwe olie in je blok?

Oké bedankt voor de info. Met nieuwe olie is het hetzelfde. Ligt het aan de afstelling dan? In dat geval kan ik er niks zelf aan doen en moet hij even naar Ten Kate.
 
Iemand zijn schroefje kwijt?..... -O-
full
 
Laatst bewerkt:
@varkensmannetje
Bedankt voor de tip, heb op dit forum gelezen over lineaire en progressieve vering, welke zit er standaard in de VTR?

Standaard is de VTR-vork eigenlijk in een kort woord samen te vatten : klote!
Het is een te korte progressieve veer met opvulbussen aan de bovenzijde.
De hyperpro veren zijn de totale lengte .... lineair wordt vaak ingezet op circuit, progressief op de weg (progressief werkt kleine oneffenheden beter weg)
Progressieve veren + andere shims geeft een nieuwe VTR
 
Ik heb een setje originele dempers gekocht die ik ga uitboren, hebben deze dempers dan invloed op de afstelling van de motor? Heb ook een K&N luchtfilter zitten.
 
Ik heb een setje originele dempers gekocht die ik ga uitboren, hebben deze dempers dan invloed op de afstelling van de motor? Heb ook een K&N luchtfilter zitten.

Die twee zaken hebben zeker invloed op je afstelling ja.
Allereerst wordt er meer lucht door het filter gelaten, wat het mengsel armer maakt.
Daarna zorg je voor een "vrijere" doorloop van de uitlaatgassen.

Mijnsinziens zouden iets grotere sproeiers dus nodig zijn!
En je naalden 1 standje shimmen voor een wat rijker midden/eind.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik zit met een probleem en vraag me af of iemand mij kan helpen.

Vandaag een ritje richting assen gehad maar mijn motor viel telkens uit op de snelweg.
Ik ben gelijk naar huis gegaan en denk de oorzaak inmiddels gevonden te hebben.
Het vacuüm rubber van de benzine kraan is gescheurd en daar heb ik een nieuwe voor nodig en denk hiermee het probleem opgelost te hebben. Als mensen andere ideeën hebben hoor ik het ook graag.

Nu mijn vraag kan iemand mij aan zo'n rubber of benzine kraan helpen of weet waar ik deze kan kopen?

Al vast bedankt.

Groeten wilco.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik zit met een probleem en vraag me af of iemand mij kan helpen.

Vandaag een ritje richting assen gehad maar mijn motor viel telkens uit op de snelweg.
Ik ben gelijk naar huis gegaan en denk de oorzaak inmiddels gevonden te hebben.
Het vacuüm rubber van de benzine kraan is gescheurd en daar heb ik een nieuwe voor nodig en denk hiermee het probleem opgelost te hebben. Als mensen andere ideeën hebben hoor ik het ook graag.

Nu mijn vraag kan iemand mij aan zo'n rubber of benzine kraan helpen of weet waar ik deze kan kopen?

Al vast bedankt.

Groeten wilco.

Vacuum rubber staat niet op de microfiches als los deeltje.
Dus ik denk dat het een complete kraan wordt.
Naar de motorzaak dan maar?

Alternatief kan je hem ook open halen en hem gewoon vrij zeten, zonder dat vacuum nodig is.
 
Oké bedankt voor de info. Met nieuwe olie is het hetzelfde. Ligt het aan de afstelling dan? In dat geval kan ik er niks zelf aan doen en moet hij even naar Ten Kate.

He, ik zie net dat je aardig in de buurt woont! Ik kom zelf oorspronkelijk ook uit Ommen ;)
Er zijn overigs meer prima motorzaken in de buurt O-)
De afstelling heeft niks met olieverbruik te maken. Een hoog olieverbruik komt voort uit versleten klepseals, of versleten zuigerveren/zuigers/cilinders. Heb je het verbruik al eens precies gemeten met de nieuwe olie? En wat voor olie heb je erin?
 
Vandaag de dempers met de boormachine bewerkt zoals beschreven op pagina 1 maar ik krijg die pijp er niet uit. Zou deze nog ergens anders vastzitten?
 
Vandaag de dempers met de boormachine bewerkt zoals beschreven op pagina 1 maar ik krijg die pijp er niet uit. Zou deze nog ergens anders vastzitten?


Ja die zit binnenin met nog een lasje vast.
Hard heen en weer en op en neer gaan etc en na een tijdje komt hij los (k*t klusje)

Maar gewoon niet opgeven hij komt echt los na een tijdje!
 
Vacuum rubber staat niet op de microfiches als los deeltje.
Dus ik denk dat het een complete kraan wordt.
Naar de motorzaak dan maar?

Alternatief kan je hem ook open halen en hem gewoon vrij zeten, zonder dat vacuum nodig is.


Bedankt voor je reactie en tip maar wil er toch een afsluiting op, het rubber is gewoon los verkrijgbaar en heb deze besteld.
 
Zo, nog geen nieuw deeltje? Startpost mag eventueel wel naar mij gestuurd worden, mailadres is volgens mij wel bekend. Beloof alleen niet om het topic goed bij te houden.
Hier inmiddels weer 2 Storms rijdend. De zwarte doet het ook weer. Stator (laten) vervangen, 1 vd circuits was doorgebrand. Met meten niet te vinden, maar accu en spanningsregelaar waren al uitgesloten. Bleef dus weinig over wat het kon zijn. Toch handig dat ik er meer heb staan zodat de onderdelen uit te wisselen zijn.
 
@WillieJ
Is inderdaad een kl**e klus, weet niet wat er eerst gaat loskomen, het pijpje of mijn schouder. Gisteren terug de oude luchtfilter gestoken, met K&N liep hij niet zo lekker.
Zodra de uitlaten klaar zijn plaats ik er alles terug op en dan naar D'Holda voor een Dynojet kit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan