Aftermarket dempers op originele uitlaat

Mark_W

Rookie
27 sep 2021
9
0
Dag Allemaal,

Ik heb twee mooie dempers gevonden alleen wou ik die graag op mijn tweede set originele uitlaten gaan zetten. Is dit mogelijk en zorgt dit niet voor problemen met het blok / computer?
Originele uitlaat van een Yamaha XT660X
Dempers die ik wou kopen heb ik als afbeelding toegevoegd

Groetjes,
Mark
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210930-094107.jpg
    Screenshot_20210930-094107.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 70
Kan allemaal. Je motor zal wat armer gaan lopen door de open pijpen (zeker als je het in combinatie doet met een ander luchtfilter) en hierdoor zal de kop wat warmer worden. Technisch is dat opzich niet zo een probleem. De injectie zal het een beetje bijregelen.

[Sarcasme modus aan]
Of de buren (of de rest van de mensen waar je langs komt met die pleuris herrie) met een 660cc een cylinder met open pijpen heel blij zijn denk ik niet echt. Maar je toffe matties zullen het heel dope vinden vast en zeker! ;-) Vergeet ook zelf niet om oordopjes in te doen zodat je geen gehoor schade oploopt!
[Sarcasme modus uit]
 
Bedankt voor je reactie! Was overigens wel de bedoeling om de decibel killers erin te laten😅
Hoe zit dit dan met de regelgeving ivm keurmerken en dergelijke? Gaat me er vooral om als ik in Duitsland rijd.
 
Nooit problemen in Duitsland gehad met aftermarket uitlaten (Termignoni, SC )
veel ligt daar ook aan je rijstijl. In kleine dorpjes van het gas af en een versnelling hoger rijden en niemand kijkt op of om.

echter….

Houden ze je toch aan dan ben je goed aan de beurt.
Bekeuring moet je direct betalen en je kunt je motor naar Nederland laten brengen op een aanhangwagen of in een busje.
 
In Duitsland moet het origineel zijn of uitlaten met e-keur die goedgekeurd is voor jouw type motor. Maar meestal zullen ze alleen optreden als het zo uitkomt (helaas).
En niet onbelangrijk, de db killers gemonteerd :). Boel niet op orde is de bus terug pakken. Zelf overigens nog nooit meegemaakt in al die keren dat ik in Duitsland heb gereden. Gewoon de originele uitlaten even er op schroeven als je die richting op gaat, 10 minuten werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan