Afvoer publiek en parkeren TT assen

Beek

Rookie
27 jun 2004
1
0
Heerhugowaard
Wat mijn betreft ronduit dramatisch en met het jaar wordt het erger voor de gewoon entree betalende man of vrouw.
Dit jaar zelfs lopend in de file gestaan achter mandeveen.
Zelf het aantal ingangen om op het circuit te komen bij de TT of WSB is de afgelopen jaren ruim gehalveerd.
Wat ik wel moet zeggen is dat het motor parkeer terrein achter de hoofdtribune er gelikt uit ziet, maar hoe kom je hier vlot weg ??.
 
Vorig jaar heb ik er ruim 2 uur over gedaan om van de parkeerplaats achter de hoofdtribune te komen.
Ik was één van de velen die bij de TT organisatie hebben geklaagd.
Er werd ons toegezegd dat het dit jaar stukken beter zou worden, en ik moet zeggen voor mij was het beter omdat ik mijn motor toevallig op het eerste veld had staan, in de hoek vlakbij de uitgang.
Ik heb er nu ruim een half uur over gedaan om op de snelweg te komen.
Reden dat het nog steeds niet loopt is denk ik het smalle weggetje waar iedereen die vanaf de hoofdtribune komt lang moet.
Oplossing is simpel, en kan ook door iemand van het TT bestuur bedacht worden.
1 : zorg dat er meer uitgangen komen naar de parkeerplaatsen, want ook achter de winterdijktribune en hoofdtribune was het dringen naar die ene uitgang.
2 : zorg voor een bredere afvoerweg en/of extra afvoerweg.

En waarom moet iemand die richting Groningen moet in godsnaam over Beilen |(

Stukje bij beetje zal het wel weer beter worden, want een aantal jaren terug waren deze problemen er niet, en waren er nog meer bezoekers ook.
 
Wat mijn betreft ronduit dramatisch en met het jaar wordt het erger voor de gewoon entree betalende man of vrouw.
Dit jaar zelfs lopend in de file gestaan achter mandeveen.
Zelf het aantal ingangen om op het circuit te komen bij de TT of WSB is de afgelopen jaren ruim gehalveerd.
Wat ik wel moet zeggen is dat het motor parkeer terrein achter de hoofdtribune er gelikt uit ziet, maar hoe kom je hier vlot weg ??.

Je komt er heel vlot weg !!

Ik zat op de hoofdtribune ,en ben gelijk na de Moto GP gegaan ,Toen kon je zo wegkomen zonder file ;)
Ik was binnen een uur en een kwartier thuis ,en moest toch 160 kilometer rijden :+ :+
 
Vorig jaar heb ik er ruim 2 uur over gedaan om van de parkeerplaats achter de hoofdtribune te komen.
Ik was één van de velen die bij de TT organisatie hebben geklaagd.
Er werd ons toegezegd dat het dit jaar stukken beter zou worden, en ik moet zeggen voor mij was het beter omdat ik mijn motor toevallig op het eerste veld had staan, in de hoek vlakbij de uitgang.
Ik heb er nu ruim een half uur over gedaan om op de snelweg te komen.
:^
Alleen vorig jaar 3 uur onderweg geweest vanaf de Strubben tot aan de snelweg. En dit jaar vanaf dezelfde Strubben binnen een half uur op de snelweg (wel direct na einde motogp weggegaan).
 
Ik ging ook gelijk na de motogp weg, maar doordat ik van duikerssloot naar de hoofingang moest lopen stond ik dus ook achteraan in de rij. Vanaf de hoofdtribune kun je snel vluchten denk ik maar van mijn plekje was ik vanwege de drukte al 3 kwartier aan het schuifelen om uberhaupt van het terrein af te komen :(
 
Ze hebben ook een van de twee bruggen van/naar de strubbe weg gehaald :(

Moest ik gvd helemaal om het circuit heen lopen om daar te komen. Daardoor ook nog is de 125 gemist. Totaal 7,5 uur in de auto gezeten en alleen de 250 en motogp gezien.

Volgend jaar zeker met de motor proberen kon nu helaas niet.
 
alle negatieve reacties ten spijt ben ik toch van mening dat de afvoer dit jaar veel beter was geregeld dan andere jaren. Voor het eerst was er een gescheiden verkeersstroom van
[*]voetgangers
[*]motorrijders
[*]automobilisten

Elk jaar, na afloop van de races, gaan we terug naar de camping van Jan & Berta, om vervolgens daar aan het hek te genieten van de wegrijdende motorrijders. Dit jaar hebben we niet lang kunnen genieten want iedereen was al weg. En vorig jaar hebben we zeker tot een uur of 20:30 aan het hek gestaan voordat alle verkeer weg was. Dus zeker een verbetering.
 
Nou... het was knudde... maar dat lag ook grotendeels aan de verkeersdeelnemers zelf. Mán, niemand was bereid te ritsen. Het was dat een paar lui besloten om e.e.a. 'twee om twee' te laten doen. Toen begon het een beetje te rijden. Maar het was allemaal weer 'ikke,ikke,ikke' en daardoor liepen de irritaties af en toe behoorlijk op.

Over de afvoer verder... tja, wij zijn maar omgereden. Zelfde reistijd, maar minder stilstaan.
 
wat verwacht je nou dan als er 90.000 personen binnen 10 minuten weg willen, dat wil nergens dus ook niet in Assen..............
 
wat verwacht je nou dan als er 90.000 personen binnen 10 minuten weg willen, dat wil nergens dus ook niet in Assen..............

Jah maar het bewust hinderen door een brug weg te halen daar word je niet vrolijk van. Dat in de file staan ok maar van die verdwenen brug baal ik echt :(
 
Jah maar het bewust hinderen door een brug weg te halen daar word je niet vrolijk van. Dat in de file staan ok maar van die verdwenen brug baal ik echt :(
bewust hinderen geloof ik niet in........het zal vast een reden gehad hebben.....

ik denk eerder dat Jan de Hollander weer eens geen geduld had, misschien ook omdat ze voetbal wilden kijken en daarom snel weg wilden.......
 
hehe , ik was op de fiets vanuit Assen noord en was bij de ingang naast camping asserboys erin gegaan.Daarna slamoment tussen de voetgangers door naar huis. heb er denk ik 15 minuten over gedaan om in baggelhuizen te komen :) .Conclusie : gewoon met de fiets komen :) :+
 
hehe , ik was op de fiets vanuit Assen noord en was bij de ingang naast camping asserboys erin gegaan.Daarna slamoment tussen de voetgangers door naar huis. heb er denk ik 15 minuten over gedaan om in baggelhuizen te komen :) .Conclusie : gewoon met de fiets komen :) :+

Daar heb je het nu net heh :+

Zowat iedereen komt met de fiets, al dan niet met hulpmotortje.
 
Even zien..... om 16.20 van het circuit afgegaan, de pendelbus gepakt, om 16.55 de trein naar Groningen, 17.20 de trein naar Hoogezand en om 17.45 lekker op de bank.....

[me]ZX7-aRnold gaat altijd met het o.v. tijdens de TT[/me]
 
Even zien..... om 16.20 van het circuit afgegaan, de pendelbus gepakt, om 16.55 de trein naar Groningen, 17.20 de trein naar Hoogezand en om 17.45 lekker op de bank.....

[me]ZX7-aRnold gaat altijd met het o.v. tijdens de TT[/me]

Domme vraag :? Staat die bus niet in de rij dan? En heolaat gaat de eerste pendenlbus normaal dan?
 
Domme vraag :? Staat die bus niet in de rij dan? En heolaat gaat de eerste pendenlbus normaal dan?

Nee, aangezien al het overige TT publiek de binnenstad niet in kan, maar gelijk de snelweg op wordt gestuurd. Vanaf hoe laat ze rijden weet ik niet, maar iig ruim optijd voor de eerste race :) . Ben nu 4 keer met het ov geweest en nooit problemen gehad.
 
Een tip voor de mensen die volgende keer met de auto komen, ga maar via smilde
(niet bovensmilde) richting circuit, staat daar ook met kleine bordjes aangegeven. Dan rij je erheen op een smal landweggetje maar wel redelijk rustig. Je bent dan binnen een kwartier weer bij je auto na de race :) en verder geen files.
 
verkeersregeling TT??Waardeloos!! :+

http://www.motor-forum.nl/forum/search.php :+

En verder:
Op het talud zittend naar de mensen kijken die al wurment naar de uitgang gaan :}
..in ons geval, lekker naar de stekkenwal tribune gestruind en naar de EK250 gekeken..met vidiwall :P
Om vervolgens op je dooie akkertje naar de camping toe te gaan, om daar met een biertje, onderuit in een stoel, naar de wedstrijd van Oranje te kijken :9
:^ ..ik bedoel maar! Al dat gehaast om thuis te komen.. :Z
 
..in ons geval, lekker naar de stekkenwal tribune gestruind en naar de EK250 gekeken..met vidiwall :P

Hebben wij ook nog gedaan. Kijken naar EK.
Beetje sneu ook voor die gasten. MOTO GP voorbij en bijna iedereen peert hem. Voor hen ook leuk als er een paar mensen kijken :}

Net toen de training begon zaten we klaar op die veel te krappe blauwe stoeltjes.

Krengen zijn alleen te hoog :P
Kon met me voeten niet op de grond, dus steeds slapende voeten :(
 
wat verwacht je nou dan als er 90.000 personen binnen 10 minuten weg willen, dat wil nergens dus ook niet in Assen..............
90.000 is minder dan twee volle ArenAe/badKuipjes, en die zijn na afloop concerten/'sport'wedstrijden ook binnen een half uurtje leeg, omdat daar de infrastructuur beter is (stations voor trein, bus, tram en metro; snelweg met minder sleurhutten :X en zinvolle omleidingen :X [noordwaarts via zuid |( |( ]geen extreme flessenhalsen in de zin van slechts twee afvoerwegen [A28/langs de Drentsche Hoofdvaart]etc.
 
En verder:
Op het talud zittend naar de mensen kijken die al wurment naar de uitgang gaan :}

Om vervolgens op je dooie akkertje naar de camping toe te gaan, om daar met een bak koffie, onderuit in een stoel, naar de files met auto's/motoren en mensen te kijken :}

idd, en dan, of avond's laat naar huis of zondag morgen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan