afvoeren belgisch frame -> hoe?

Nielz

MF'er
12 jan 2004
231
0
Hoogland
Ik heb een tijdje terug een donor motor gekocht in Belgie. Diverse delen gebruikt en overig spul als reserve, maar ik zit nu met het frame. Kan ik deze zo bij het oud ijzer gooien?
 
Alshet frame naar jou is te herleiden (naam,adres oid) dan zou ik iig wel het framenummer er uit/af slijpen, dus bv gewoon het hele balhoofd er af slijpen en die apart in de bak gooien.

Je wilt niet dat dit frame door een hobbyist weer tot motor gemaakt word en over 5 jaar de politie op je stoep staat omdat het ding bij een overval is gebruikt en ze jou als laatste eigenaar vinden :X
Of dat met het ding 25 snelheids overtredingen zijn begaan....

Officieel, en naar ik aanneem ook in belgie, moet het kenteken ingeleverd worden nadat het frame door een erkende sloperij is vernietigd, zo krijg je ook je vrijwarings bewijs dat jou vrijwaart van latere schade veroorzaakt met de motor.
Als je geen vrijwaring hebt heb je geen poot om op te staan als je ergens van wod beschuldigd
 
Laatst bewerkt:
In BE is een kenteken persoonsgebonden.

In NL is een kenteken voertuig gebonden.

Indien variant A: oud ijzer.
Indien variant B: brief naar rdw ovv 'sloop in eigen beheer' en dan oud ijzer.
 
in belgie moet niks.
wil je er niet meer mee rijden maar wil je geen nieuwe inschrijvingskost/nr plaat als je beslist toch weer te gaan rijden : gewoon verzekering opzeggen, nr plaat behouden maar de kost van jaarlijkse taks blijft wel lopen.
als er echt niet meer mee gereden gaat worden (kapot/verkocht) stuur je ook je plaat in, papieren houdt je gewoon bij.
dus frame rijp voor de sloop en is niet ingeschreven -> gewoon naar 't oud ijzer, krijg je er nog iets voor. met het framennummer dat erin staat kan niemand iets aanvangen in Belgie zonder de originele papieren. En enkel diegene die hem het laatst ingeschreven heeft gehad kan terug papieren aanvragen op de normale manier. Bij bv een schuurvondst hebben wij een probleem, want begin maar uit te zoeken wie hem laatst heeft ingeschreven.

raar maar waar dus : framenummer op ich stelt niets voor, het zijn enkele de papieren die erbij horen die vvan belang zijn (en daar maken we soms dankbaar gebruik van, zowel in positieve zin - we doen gewoon ons goesting kwa ombouwen, als in negatieve - lees diefstal :(

frame gewoon weggooien dus, en papieren bijhouden. je weet nooit dat je ooit eens een projectje opstart ;)
 
Ok, dan gooi ik hem binnenkort maar weg:)

Volgens mij is hij niet aan mij te herleiden. Ik heb geen koopcontract getekend en omdat het een belgische is staat die ook niet op mijn naam. Dan is het dus ok
 
Terug
Bovenaan Onderaan