Afvoeren motor

gvh

MF'er
7 jun 2004
48
0
Beste mensen,

Ik wil dus mijn geimporteerde motor afvoeren. Nu zeggen veel mensen dat dit niet mogelijk is...

Is het ook niet mogelijk op de volgende manier:

Motor af laten schrijven, dus van het kenteken afhalen...

Afvoeren, en opnieuw "invoeren". Dan wordt ie opnieuw gemeten, en wordt ie als 25 kw ingevoerd...

Is dit mogelijk of gewoon een slecht idee???

Zijn er ook nog andere ideeen om dit aan te pakken???

Alvast bedankt!

Hij is al geïmporteerd begrijp ik en je heb kenteken.

Dan kan je hem toch gewoon laten afvoeren en dat melden :?

Beetje omslachtig en onnodig kosten maken met dat af- en ingevoer.

nou, men zegt dus tegen mij dat ik hem wel mag afvoeren, maar dat ik dat NOOIT op papier (dus mijn kentekenbewijs) voor elkaar krijg...

Heb jij ervaring met het afvoeren van een geimporteerde motor???

je moest eens weten dat ik daar echt aan heb zitten denken, maar mijn keuring is uit 1991.

Aangezien toen die regel er nog niet was (kwam pas in 1993), staat het een beetje ongelovig :)

Maar als je het ooit zo geprobeerd hebt, en het lukte, dan ben je niet de laatste die op het die manier heeft gedaan :)

nou, men zegt dus tegen mij dat ik hem wel mag afvoeren, maar dat ik dat NOOIT op papier (dus mijn kentekenbewijs) voor elkaar krijg...

Heb jij ervaring met het afvoeren van een geimporteerde motor???

Ik ben al groot ;)
Gelukkig ook nooit mee te maken gehad.

Maar wie is men?
Wat voor fiets gaat het om en heb je bij de RDW geïnformeerd?

Als je de zoekfunctie gebruikt, kom je heel veel gezever over 25KW tegen.
Er is ook ergens een lijst met motoren die afgevoerd kunnen/mogen worden.

Er zijn verzekeringsmaatschappijen die akkoord gaan met enkel een uitdraai.

Search the search en het komende jaar heb je leesvoer :+

Volgens mij zit het zo: je motor moet goedgekeurd zijn in nederland. Dus het is een standaard motor die je afvoerd, met een officiële en NIEUWE (tenzij er bij je motor al een 25kw kit zat, bijvoorbeeld tijdens het bezit van de vorige eigenaar, volgens mij mag je die er dan weer instoppen?) kit (kijk aub van te voren wat zon kit kost bij elke motor, de ene kost een paar 10tjes voor een bandit 350-400 euro). Je krijgt dan een nieuw kenteken bewijs. Is hij geïmporteerd dan moet je hem laten keuren, als hij dan al afgevoerd is krijg je dus 25kw op kenteken. Wil je vol vermogen dan moet je hem weer onbegrenzen en klopt die keuring niet meer omdat je iets (zal wel ergens te vinden zijn wat allemaal, banden natuurlijk niet) gewijzigd hebt aan de motor. Dus officieel opnieuw keuren en dus ander vermogen op je kenteken. Of de motor doorverkopen aan iemand die er niet om geeft of die ook dat gezeik met die 25kw regel heeft.

Zoiets wast geloof ik.. kansloze rotregel :( duur, lastig, discriminerend en onduidelijk (je laat hem keuren, hoe bepalen ze dan het vermogen? is dat aan de krukas of aan het wiel? hoe groot is de correctie factor?).

Oja: Omdat er verschil zit in de manier van afvoeren verschilt ook de manier van vermogen inleveren. De kit in de Bandit is wat dat betreft wel goed. Hij zorgt ervoor dat het vermogen pas geknepen word bij het toerental waar hij normaal gesproken boven de 25kw uitkomt. Als je bijvoorbeeld een kit hebt met een ring in het spruitstuk dan beperkt deze bij elk toerental het vermogen.

[/Misschienmoetdittopicinhet25kwsubje :z ]

het is een honda shadow vt500c....

Jullie zeggen dus gewoon dat ik hem opnieuw moet laten keuren, en op die manier is het goed???

Je had inderdaad gelijk, mijn verzekering (KNMV) wil mijn motor inderdaad verzekeren met een uitdraai van de rollerbank...

Echter, wat gebeurd er als iemand anders mij invalide rijdt?? Kan de verzekering van die persoon er onder uit komen door te zeggen dat hij op papier te zwaar was???

Dat is het enigste waar ik nog tegenaan loop...

Als er op kenteken 25kw staat en hij is technisch niet gewijzigd, niet opgevoerd dus heb je geen enkel probleem lijkt me.

nou, ik heb dus de RDW opgebeld, en die zeggen dat hij te zwaar is. Hij is gewoon origineel geimporteerd, en dus (schijnbaar) te zwaar...

Nu wil ik hem dus afvoeren, en dat is technisch ook geen probleem, maar die verrekkelingen willen dat niet even op mijn kentekenbewijs zetten...

Er staan trouwens helemaal geen kW's op mijn kentekenbewijs, omdat het kentekenbewijs van 1991 is, en toen was de regel er nog niet (pas in 1993)...

Er staat alleen op dat hij 490 cc is....

Terug
Bovenaan Onderaan