afvullen voorvork kawa kx 250

mandrax

Rookie
22 jun 2004
1
0
Alphen a/d rijn
Beste mensen ik ben nieuw hier en zit met een brandende vraag......
Ik heb net mijn eerste crosser gekocht,een kawasaki kx 250,hij gaat echt als de brandweer, maar ik heb het idee dat de vering vrij slapjes is zowel voor als achter.Nou heb ik gehoord dat je deze kan afvullen met olie (wat voor olie???)maar ik zie ook luchtventielen zitten waar (naar ik vermoed)via deze ventielen lucht ingebracht kan worden.
Mijn vraag is hoe pak ik dit aan, en welke specificaties zijn van toepassing in de zin van :hoeveel olie??? en hoeveel lucht???
Ik zou er erg geholpen mee zijn als iemand mij het één en ander zou kunnnen vertellen

Bijlage: tn_PICT0047.JPG

de ventielen zijn niet voor lucht bij de achter veerring word er stikstof in gepompt op druk .
olie kan je niet soma bij vullen dan moet de stickstof ballon en al er uit dit is een heel karwei voor particulieren . veer moet apart op je gewicht afgesteld worden , samenstelling van de juiste veer en de juiste dikte van de olie in je achter veer .

bij de voorpoten zijn de ventielen niet voor lucht in je poten te pompen in tegendeel ze zijn om de overtollige lucht/overdruk uit de voorpoten te hallen.

om dit stugger te krijgen is vaak ook de veer die er in zit en dikkere olie .

dit zijn nog de oude veerringen die voor zeker niet een stelschroef heeft om hem stugger te drain.

achter hangt er van af wat er op zit ma daar zit als het goed is een schroefje aan de stickstof pot waar ook h en s op staat of een - + dit betekend hard en soft dus die kunt u zeker af stellen ma voluit drain is meestal schadelijk en zorgt er voor dat de veerring stuk gaat. zo staat het in de originele manual die ik van dit type heb liggen

als ik u verder van dienst kan zijn hier voor hoor ik het wel van u ik wil het ook wel afstellen indien nodig .

Nog net geen 10jaar oud topic , had je nog een dikke 2 maanden gewacht dan je had een jubileum gehad. ;)

En nadat TS erachter kwam dat dit een dood forum was, heeft hij het bij dit ene bericht gelaten op het forum en is daarna nooit meer teruggekomen.. :P

haha die KX was in 2004 nog geen 400 euro waard, anno 2014 had dat ding gewoon 1400 euro op gebracht in die staat :P

Terug
Bovenaan Onderaan