Afwijkende bandenmaat ?

LoSBoL

MF veteraan
22 okt 2004
23.355
19
Waterland
In anderhalf jaar tijd heb ik onder mijn GSX-F600 (<97) 2 voorbanden en 3 achterbanden van het type BT045 versleten. Ik wil nu wel eens een ander bandje proberen. Helaas valt er in de standaard bandenmaat weinig te kiezen, omdat het nogal rare maten zijn.

standaard zit er een voorband op van 110/80/17
en een achterband van 140/80/17

De meeste nieuwere banden worden helaas niet in deze maten gemaakt, toch zou ik wel een keer wat nieuwere banden proberen, bijvoorbeeld Michelin Pilot Road, en misschien zelfs voor de voorband een Michelin Pilot Power.

Zou ik zonder problemen voor een 110/70/17 of een 120/70/17, en achter een 150/70/17 kunnen monteren ?

Zo ja, wat zou dit doen met o.a. de bandenslijtage en rijgedrag, Mijn rijstijl is sportief, er wordt ongeveer 50 % snelweg mee gereden met 155km/uur op de teller (140 echt) i.v.m. woonwerkverkeer, en de overige 50 % op het randje bij plezierritjes over dijkjes.

Wie heeft hier ervaring mee ?, kan dit wel ? en wat zijn de voor en nadelen ?

:W
 
Dat moet wel lukken, ik rij op mijn VFR voor met 110/70/17 en achter op een velg bedoeld voor een 140 band met een 150/60/17. De fiets stuurt er prima mee, zowel bochtenwerk als topsnelheid op de autobahn.
Let er wel op dat je teller een afwijking kan geven, door de iets andere diameter
 
Dat moet wel lukken, ik rij op mijn VFR voor met 110/70/17 en achter op een velg bedoeld voor een 140 band met een 150/60/17. De fiets stuurt er prima mee, zowel bochtenwerk als topsnelheid op de autobahn.
Let er wel op dat je teller een afwijking kan geven, door de iets andere diameter

Hoe hard rijdt ie nu dan????
 
ongeveer 10 km pu langzamer, dan de teller aangeeft. Top ligt op de 240 a 250. Is dat genoeg :P
 
Kilometerteller afwijking ? is nu al 10 %, moet alleen m'n sigma tellertje even opnieuw instellen
 
Wat weinig reacties zeg, had ik mijn vraag beter in Techniek kunnen stellen ?

Of is iedereen :]
 
Wat weinig reacties zeg, had ik mijn vraag beter in Techniek kunnen stellen ?

Of is iedereen :]

Nee ze hebben belangrijkere dingen te doen, zoals mensen verschrikkelijk afzeiken, die na b.v. een ongevalletje met een serieuze vraag komen. Ramptoerisme dus :P
 
Als je 120/70 en 150/70 kiest hebben de banden ongeveer dezelfde hoogte. Wijkt je snelheidsmeter ook amper af.

Je hebt helemaal gelijk, heb ik even niet aan gedacht, dat komt doordat ik ook andere velgen heb gemonteerd. Voor van 16 naar 17 inch gegaan.
 
:z jongens, mijn banden beginnen echt te slijten... Ik ben op zoek naar meer reacties :Y

Ohja nog een vraagje, over mixen van radiaal en diagonaal banden, waarom zou dat niet kunnen :?
 
Ik heb achter 140/70 ipv 120/80, stuurt voorzover ik het kan beoordelen retestrak, maar dit is dan ook de eerste band waar ik op rij. Band staat boller dan de bedoeling is van de fabrikant (door de vaste velgbreedte), weet niet in hoeverre dat slecht is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan