Afwijkende stuurmaat VL1500 (2006)?

skorpio

MF'er
26 mrt 2005
187
0
maasdam(nl)
hallo,
toen ik voor mijn intruder1500(2006) een 1" stuur wilde bestellen werd mij door de dealer verteld dat er een afwijkende maat stuur op zit,van 26 mm.
Een inch=25,4mm dus da ga nie passe he!
Wie kan mij vertellen of Suzuki soms een afwijkende diameter gebruikt en of er direct passende sturen te krijgen zijn.
Dus op de standaard risers.
PS we praten hier over een 2006model, zou het kunnen dat er maatwijzigingen zijn?
greetz
Skorpio
:]
 
Laatst bewerkt:
dit kan ik inderdaad bevestigen, ik heb al een aantal mensen met dit probleem gesproken. De sturen van Highway Hawk met dunnere stukken (van die fatbars, een hele dikke buis met dunnere, 25mm, stukken ertussen voor de controls e.d.) passen daar ook niet op.
 
Nou dat is een goeie zet van Suzuki zeg ik :?
Waarom in nou afwijken van een wereldstandaard van 1"?
Ik denk dat je bijna verplicht bent om alles te vervangen om het geheel passend te krijgen.
 
Vanavond ga ik ff buurten bij de dealer met de schuifmaat.....
Ik wil weleens weten of er soms een verjonging aan de stuuruiteinden zit en er dus wel 1" handgrepen en controls op zitten.
Heb Nimag nog gecontact en die zeiden dat de controls dezelfde bestelnrs hebben als de "oude" 1500's (dus van voor 2005).
Het stuur was echter wel een ander bestelnr.\
Indien er mensen zijn die dit probleem hebben opgelost.....voordendag ermee!!! })
Greetz

Skorpio
 
Goed nieuws! :)

gisteren ben ik gewapend met schuifmaat bij den dealert het stuur wezen meten en het is goed van maat...1" dus(25.4 mm).
Heb vlak naast de klemmen en controls gemeten.
Ik heb de monteur die het probleem naar voren bracht gesproken en die zei dat het stuur bij een andere 1500 toch echt 26mm was en dat een paar vervangingshandvatten niet wilde passen.
Het kan volgens mij exemplarisch zijn (tolerantie?),maar "mijn" 1500stuur was in ieder geval strak van maat.
De controls van de 1500k6 zijn in ieder geval exact hetzelfde als de oudere modellen, alleen het stuur heeft een nieuw bestelnummer.
De klemmen(risers) zijn ook hetzelfde.
Genoeg info dacht ik zo.

Greetz
Skorpio :]
 
wat een bullshit allemaal, die 0.6 mm ram je er toch gewoon in, beetje door rammen en alles past gewoon ...
 
YEP, staat bij Goedhart, maar was met een aspirantkoper bezig dacht ik.
Goede en gave motor, maar ik wilde iets wat niet uitnodigt tot scheuren en dus was de keuze niet goed.
Rijd nu met volle tevredenheid met een intruder 1500 en die gaan alleen hard op het rechte stuk. ;)
greetz,
skorpio
 
Voor de zekerheid, wat was je kenteken? en je had toch een 200 achterband? Die mooie spiegels heb je zeker zelf gehouden.

Ps.jammer dat je hem weg hebt gedaan, geluk voor ons... ;)

bedankt alvast voor de info..
 
Goed nieuws! :)

gisteren ben ik gewapend met schuifmaat bij den dealert het stuur wezen meten en het is goed van maat...1" dus(25.4 mm).
Heb vlak naast de klemmen en controls gemeten.
Ik heb de monteur die het probleem naar voren bracht gesproken en die zei dat het stuur bij een andere 1500 toch echt 26mm was en dat een paar vervangingshandvatten niet wilde passen.
Het kan volgens mij exemplarisch zijn (tolerantie?),maar "mijn" 1500stuur was in ieder geval strak van maat.
De controls van de 1500k6 zijn in ieder geval exact hetzelfde als de oudere modellen, alleen het stuur heeft een nieuw bestelnummer.



De klemmen(risers) zijn ook hetzelfde.
Genoeg info dacht ik zo.

Greetz
Skorpio :]

Zoals altijd:
Metuh is wetuh
Kropatchek


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan