Afwijking kilometerteller Ducati 900 ss Desmodue

delions

Rookie
12 mei 2006
19
0
Wateringen
Ik heb een Ducati 900, maar daarvan klopt de kilometerteller niet.
Ik heb een afwijking van ongeveer 15 a 20 km p/u.
De voorband is de juiste maat die eronder moet liggen, dus daar ligt het
niet aan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Alvast bedankt,

Jaco van Leeuwen
 
Laatst bewerkt:
Is een beetje vreemd ,ik dacht dat ducati tellers meestal wel redelijk nauwkeurig zijn
De mijne wijkt ongeveer een km 5 af bij 120km/uur (gemeten bij zo'n bord langs de weg dat de snelheid aangeeft)
Oplossing weet ik ook niet ,zou aan twee dingen kunnen liggen of de gever bij het voorwiel is niet het goeie type of de teller
 
heb je nog wel de originele tandwielverhoudingen? Wijzigingen daarin geven ook afwijkingen in de snelheidsmeter, ik weet niet hoe groot die afwijkingen zijn, hangt er ook van af hoeveel groter of kleiner je de tandwielen hebt. Vraag evt de dealer welke tandwielen er onder horen. :]
 
heb je nog wel de originele tandwielverhoudingen? Wijzigingen daarin geven ook afwijkingen in de snelheidsmeter, ik weet niet hoe groot die afwijkingen zijn, hangt er ook van af hoeveel groter of kleiner je de tandwielen hebt. Vraag evt de dealer welke tandwielen er onder horen. :]
 
het is opgelost.
men had de naald van de kilometerteller verkeerd geplaatst.
Ik kwam erachter omdat de afgelegde kilometers wel klopten, dus
lag het niet aan de aandrijving.
Toen met de dealer gekeken en de naald weer op de goede plek gezet. na testen
met een andere motor die wel de juiste snelheid aangaf. met die andere motor ernaast rijden en de naald aanpassen. Dus doet ie het weer goed.
 
Heeft de vorige eigenaar ook meteen de teller teruggedraaid? Zou anders niet echt weten waarom je teller los moet.

Ik heb een verschil van ongeveer 10 km bij 120km/u. Rij op de duc ook ongeveer 15-20 km verder per 200 km dan op andere meerijdende motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan