afwijking snelheidsaanduiding ZZ-R600

Chall

Rookie
8 apr 2005
20
0
Voorburg
Hoihoi

Ik heb sinds een maandje of 6 een kawa zz-r600. Nu mek ik alleen steeds meer dat hij een gigantisch afwijking heeft op de snelheidsmeter.

Is er iemand die weet wat die afwijking is?

Nu heb ik een GPS en die is natuurlijk sateliet gestuurd dus geeft een nauwkeurige snelheid aan. Maar om nou voor mijn dagelijkse woon-werk verkeer dat ding er telkens op te zetten, vind ik een beetje overdreven.

Dus ik wil graag een metertje erop zetten. Maar dan wel eentje die sateliet gestuurd is. En niet zo een dom fietsdingetje (no offence).

Heeft iemand een idee of ervaring hoe ik dat kan gaan oplossen.

Ik weet dat het niet mag, maar ik hou toch weel errug van lekker doorrijden. En dan vind ik het wel fijn om te weten of ik nou 155 of 145 op een 100km weg rij :?
En zoals de zaken er nu voor staan rij ik volgens mij 130 als de teller 145 aangeeft. OID

Groetjes, Chall
 
Alle snelheidsmeters op motoren, met name Japanse, wijken behoorlijk af en zijn vaak veel te optimistisch. In jouw geval kan het mogelijk ook komen door montage van een ander tandwiel, al weet ik niet waar de Kawa meter z'n puls vandaan haalt (voorwiel of uitgaande as?)
Er zijn kastjes voor te koop (als de snelheidsmeter electronisch is) waarmee je een correctie kunt invoeren. Anders zit je vast aan óf een andere snelheidsmeter óf een navigatie systeem.
 
al weet ik niet waar de Kawa meter z'n puls vandaan haalt (voorwiel of uitgaande as?)
Er zijn kastjes voor te koop (als de snelheidsmeter electronisch is) waarmee je een correctie kunt invoeren. Anders zit je vast aan óf een andere snelheidsmeter óf een navigatie systeem.

De puls komt uit het voorwiel en ik heb een ouderwetse analoge klok :)

Ik had ook al die richting op zitten denken. En kwam ook uit op een andere snelheidsmeter. En ik ben dus op zoek naar iemand die zoiets heeft aangeschaft voor zijn motor (maakt natuurlijk niet uit welk type motor)

Thanks voor het meedenken!
Chall
 
de afwijking van een teller is gemiddeld 7%, soms zelfs gecalibreerd op die afwijking |(

maar als jouw teller veel afwijkt, kan het zijn dat je een afwijkende maat voorband hebt, of dat je kabel of teller niet in orde zijn.

ik zou dus een keer naar de sloop gaan en een andere teller kopen.
Ik heb op de soes ook zon teller die gigantisch afwijkt. ik schat zelf zon 15-20% tov waar een bekeuring op is gebaseerd O-)
ik houd daar gewoon een beetje rekening mee, en dan is er goed mee te leven. ik rijd bijv met 110 voorbij een flitspaal waar je 100 mag :)
 
Voordelen: goedkoop, nauwkeurig tot pak m beet 300 km/h.
Makkelijk te monteren. Duidelijk af te lezen

full
 
Ja, ik zat ook al aan het zicht te denken, en wat mijn bike betreft ben ik wel ene beetje ijdel.

Ik ben bang dat ik maar gewoon moet blijven rijden zoals ik rij. Voor dagelijks verkeer dus niet goed wetend hoeveel te hard ik rij en voor langere ritten toch de gps er maar op.

Hm......wordt vervolgd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan