afzakken in Duitsland, om Geneve heen en terug via Ardennen/Limburg - wat moet je zien onderweg?

Mr.P.Honda

Die hard MF'er
14 jan 2007
750
7
Overijssel
Wij willen vanuit het oosten van Nederland in Duitsland afzakken naar beneden en dan in zuid Duitsland ergens bij Freiburg richting de Mont-Blanc en dan weer langzaam omhoog via meer van Geneve en dan door Frankrijk, daarna langzaam terug via de Ardennen en limburg weer naar het oosten des lands.
Wat moet je onderweg gezien hebben? (p.s. wij rijden choppers, te bochtig is dus niet fijn helaas)
Ik heb nu een ruwe 11 daagse route en dus nog zoekende naar mooie wegen/passen motormuseums e.d.
- Heb nu alleen nog museum te Steinbach Sieg bij Westerwald

Overnachten wordt waarschijnlijk van hotel naar hotel.....of heb jij tips?
 
Eifel, Pfalzerwald, Hunsruck... door naar Zwarte woud (B500 / Schwarzwalder Hochstrasse), zwitserland in om rondje Grimsel, Furka, Tremola (of de parallel lopende Gothard), Nufenen , Via Martigny omlaag naar de Grand St. Bernard, Aosta, Petit st. Bernard, Cormet de Roselend, Oostkant van Lac d'Annecy omhoog (Col des Aravis), Col du Collet, grote boog westelijk om Genève heen en via de Jura en langs de Doubs omhoog om daar bij Belfort in de Vogezen nog even de Ballon d'Alsace en de Route des Crêtes mee te pakken.
 
Je wilt de Alpen in en dan (p.s. wij rijden choppers, te bochtig is dus niet fijn helaas)

Iets komt niet geheel overeen

dan dus geen bergpassen maar in het dal blijven rijden tussen al het autoverkeer?
 
Eifel, Pfalzerwald, Hunsruck... door naar Zwarte woud (B500 / Schwarzwalder Hochstrasse), zwitserland in om rondje Grimsel, Furka, Tremola (of de parallel lopende Gothard), Nufenen , Via Martigny omlaag naar de Grand St. Bernard, Aosta, Petit st. Bernard, Cormet de Roselend, Oostkant van Lac d'Annecy omhoog (Col des Aravis), Col du Collet, grote boog westelijk om Genève heen en via de Jura en langs de Doubs omhoog om daar bij Belfort in de Vogezen nog even de Ballon d'Alsace en de Route des Crêtes mee te pakken.
wacht ff ergens moet nog tussen Routes Grandes Alpen (geneve - Menton).

Jouw route ga ik ff opslaan :)
 
Je pakt de site viamichelin. Hier zijn de wegen die mooi zijn omrand met een groene streep. Dit is vooral voor Duitsland fijn, die hebben geen street view. Daar zoek je de wegen uit die niet te bochtig zijn en dan maak je zelf de route. Is ook veel leuker om te doen.
Nou succes er mee. Maar wel ff laten weten hoe het gegaan is. 8-)
 
wacht ff ergens moet nog tussen Routes Grandes Alpen (geneve - Menton).

Jouw route ga ik ff opslaan :)
Voor komende zomer zoiets gepland staan... alleen dan geen Duitsland maar via Frankrijk Zwitserland in en net wat meer Italiaanse pasjes... dan kun je goed via de RDGA omhoog. .

322964259_839964593782406_2529737546905874924_n.jpg
 
wacht ff ergens moet nog tussen Routes Grandes Alpen (geneve - Menton).

Jouw route ga ik ff opslaan :)
Pas op, die RDGA kent in het zuidelijke stuk een paar heel vervelende en erg krappe bochten, zowel bergop als bergaf. Net voorbij Barcelonette bijvoorbeeld. En de passen zijn niet zo als de Stelvio en zo, maar wel stevig voor een chopper
 
Laatst bewerkt:
(p.s. wij rijden choppers, te bochtig is dus niet fijn helaas)

Vriend van me had een Harley HuppeldePup.
Daarmee heb ik 80% van de route gereden zoals DavidZZR hem beschrijft.
Die reed ik echt niet zoek met mijn Monster, terwijl dat toch bekend staat als een gooi en smijtfiets.

Het moet wel heel gek lopen als je met je Chopper de bocht niet om komt.
 
Dat zal grofstoffelijk zo,n 2.600 km zijn, ietsjes meer, een kleine 3.000
Hoe daartoe kom:

Breda - Milau = 1.000 km.
Mijn ervaring is dat je voor binnendoor ongeveer * 1,3 moet aanhouden om tot het aantal kilometers te komen, dus 1.300 en dan keer 2. Die hoeken maken de reis wat langer.

Als je het nauweuriger zou willen berekenen:

Breda- Avignon nemen,
Dan Avignon - Villeneuve - Sur ???
en tot slot Villeuve - Breda.

En dat totaal dan keer 1,3.

Ongeveer 425 km per dag dus. Veel, maar is te doen
 
Alleen het eerste stukje naar de ardennen toe niet en in Noord Frankrijk een heel klein stukje snelweg om vanuit Luxemburg Tot Metz te komen want dat stuk is toch saai rijden.
Ook op de terugweg vanaf Namur (waar het mooie weer ophoudt) weer laatste stukje snelweg. Deze route is wel speciaal gemaakt voor deze tijd va het jaar waar de hoge alpenpassen nog dicht zijn en je ze dus niet mee kunt pakken. De week dat ik dit wil rijden is ook de top van de Ventoux nog dicht dus ook die heb ik er uit gelaten en pak ik de D40 welke ook schitterend is om te rijden.

 
En toch zijn het skills. Gecombineerd met ballen van staal (en een laag IQ (in zijn t-shirt!), maar dat terzijde)
Rijdt inderdaad op en zelfs over de limiet op 0:49 sec

Maar toch respect voor Harley mijnheer en zijn skills, tig keer of niet die route
Ik heb al honderden rondjes op Assen gereden, en kom niet onder de 2:19.


Daarbij; het was alleen maar een grappig filmpje dat ik plaatste om te laten zien dat je met een Chopper nog best prima de bocht om kunt.
 
En toch zijn het skills. Gecombineerd met ballen van staal (en een laag IQ (in zijn t-shirt!), maar dat terzijde)
Rijdt inderdaad op en zelfs over de limiet op 0:49 sec

Maar toch respect voor Harley mijnheer en zijn skills, tig keer of niet die route
Ik heb al honderden rondjes op Assen gereden, en kom niet onder de 2:19.


Daarbij; het was alleen maar een grappig filmpje dat ik plaatste om te laten zien dat je met een Chopper nog best prima de bocht om kunt.
Ik vind juist dat het filmpje bewijst dat je niet hard kan met een Harley.
 
Terug
Bovenaan Onderaan