afzakken in Duitsland, om Geneve heen en terug via Ardennen/Limburg - wat moet je zien onderweg?

Wij willen vanuit het oosten van Nederland in Duitsland afzakken...................

Wat moet je onderweg gezien hebben? (p.s. wij rijden choppers, te bochtig is dus niet fijn helaas)
Overnachten wordt waarschijnlijk van hotel naar hotel.....of heb jij tips?
In jullie geval niet afzakken in Duitsland maar juist naar het noorden gaan rijden.
Noord Duitsland, Noord-Polen en DK is vooral rechtdoor.

Dus ik zou in jullie geval wegblijven in de Alpen, maar ook alles met heuvels er naar toe.
Mijn advies, neem een route naar het noorden, of doe Flevoland een paar keer.
 
Jullie slaan wel een heel mooi stuk Frankrijk over -
1679309063147.png


In detail:
1679309773942.png


Zwart - niet rijden - druk
Rood - mooie wegen, geen rare haarspeldbochten (alleen tussen Samoens en Morzine maar zeer mooi stuk)
Blauw - heel mooi, hoop 180gr bochten, wijd nemen dus.. prima te doen, ook met chopper - En die kronkel onderaan: D'as de weg naar Flaine.. Ook heel mooi. Als jullie tijd hebben.. Naar boven rijden. Motoren parkeren. Kabelbaan omhoog en machtig uitzicht op de Mont Blanc.
De regio heet Chablais (voor alpen haute savoie - heel vervelend dat mij ouders daar wonen :D)

Als je/jullie bochtenangst hebben gewoon op een doordeweekse dag 100x de posbank op en af, of een bergcursus nemen.. En bij Veenendaal (emminkhuizen) is ook een "soort van haarspeldbocht" kan je ook oefenen zeg maar... Laat je vooraf niet tegenhouden zeg!
 
Laatst bewerkt:
Jullie slaan wel een heel mooi stuk Frankrijk over -Bekijk bijlage 1859537

In detail:Bekijk bijlage 1859540

Zwart - niet rijden - druk
Rood - mooie wegen, geen rare haarspeldbochten (alleen tussen Samoens en Morzine maar zeer mooi stuk)
Blauw - heel mooi, hoop 180gr bochten, wijd nemen dus.. prima te doen, ook met chopper - En die kronkel onderaan: D'as de weg naar Flaine.. Ook heel mooi. Als jullie tijd hebben.. Naar boven rijden. Motoren parkeren. Kabelbaan omhoog en machtig uitzicht op de Mont Blanc.
De regio heet Chablais (voor alpen haute savoie - heel vervelend dat mij ouders daar wonen :D)

Als je/jullie bochtenangst hebben gewoon op een doordeweekse dag 100x de posbank op en af, of een bergcursus nemen.. En bij Veenendaal (emminkhuizen) is ook een "soort van haarspeldbocht" kan je ook oefenen zeg maar... Laat je vooraf niet tegenhouden zeg!
Bochten vinden we ook niet erg, de Stelvio hebben we ook gedaan....al is dat met een chopper echt een uitdaging en mijn vrouw wil dat toch liever vermijden.
Het mooie van een vakantie is altijd dat je na de vakantie weer lekkerder rijdt door bochten dan een 1ste dag, we zijn dus ook mooi weer rijders en rijden te weinig in het bochtenwerk.
Dank voor je kaart.
 
In jullie geval niet afzakken in Duitsland maar juist naar het noorden gaan rijden.
Noord Duitsland, Noord-Polen en DK is vooral rechtdoor.

Dus ik zou in jullie geval wegblijven in de Alpen, maar ook alles met heuvels er naar toe.
Mijn advies, neem een route naar het noorden, of doe Flevoland een paar keer.
rechtdoor is leuk voor een trike, met 2 wielen moet je gewoon bochten nemen....anders moet je geen motorrijden.
 
Bochten vinden we ook niet erg, de Stelvio hebben we ook gedaan....al is dat met een chopper echt een uitdaging
rechtdoor is leuk voor een trike, met 2 wielen moet je gewoon bochten nemen....anders moet je geen motorrijden.
Een chopper is niet voor bochten.

Alleen Stelvio vermijden is niet de oplossing.
Soms kan een kleine klim al 'onmogelijke' bochten hebben. Bijv Lacets de Montvernier of in de Picos de Europa.

In de Picos heb ik klimmen gereden die echt niet hoog gingen, maar waar ik met de FZ al bijna niet door de bocht kwam.
Wrs sta je daar met een chopper gelijk bij de 1e bocht al 'vast'.
 
B500 is in Zwarte Woud moet te doen zijn, deze zomer daar nog geweest met met de auto en caravan. Totaal 12 m lengte. Was te doen, soms wat spannend met tegemoetkomend verkeer. Koekblik heeft daar helaas wel de geest gegeven, een chiptune en zware caravan zorgde voor kromgetrokken aandrijfas'(
Dat zijn dure grapjes.

Wel ff opletten als je daar de echte slingerwegen kiest, ik heb menig keer moeten uitwijken voor opa op zn GS die denkt dat ie hem zo de binnenbocht door kan gooien
 
Terug
Bovenaan Onderaan